Forum > Muziek

Goldwave: hoe muziek weghalen ??

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
KizmetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2009
Laatste: 15-10-2009
Berichten: 1
12-10-2009 12:38
Hallo iedereen,

Als deze vraag niet juist staat, mag hij gerust verplaatst worden, met mijn excuses.

Ik heb een vraagje. Mijn dochter heeft voor haar project op school een klein stukje muziek uitgezocht, omdat ze vooral de stem de erop staat nodig heeft voor haar proefsite. Nu is het de bedoeling dat je het omgekeerde verkrijgt van een voice reducer.
Ik raadde haar aan in goldwave te gaan werken en het is dus de bedoeling dat de muziek zo veel mogelijk verdwijnt, zodat we aleen nog het stukje stem over houden.
Echter heb ik voor haar al zitten uitzoeken hoe het moet, maar het enige dat ik kan terug vinden is om de stem uit de muziek weg te halen, het omgekeerde dus van wat wij willen.
Als je er de vocal reducer opzet kan je ook het weggehaalde deel niet apart bewaren.

Hoe ga je dan te werk hiervoor of heb ik andere software nodig? Het stemmetje moet dus bewaard worden en de muziek vervaagd of weggehaald. ik weet dat het nooit zuiver zal zijn, maar op zich is dit geen probleem.

Wie kan ons helpen???
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-10-2009 17:08
Extra Boy VST kan dat o.a. redelijk ("Isolate Vocal" preset). Geen enkel programma/plugin kan dat perfect maar het resultaat is wel grappig. Of Goldwave met VST plugins kan omgaan weet ik niet..
Light Image
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
13-10-2009 09:10

kizmet schreef:

Als je er de vocal reducer opzet kan je ook het weggehaalde deel niet apart bewaren.
Brainfart: Zet de vocal reducer aan. Inverteer de output en tel die op bij het origineel. Dan zal juist hetgeend at je weggooit bewaard blijven...
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)