Forum > Zelfbouw Speakers

Nieuwe set bassreflex

(60 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
Loctite401Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2009
Laatste: 10-11-2015
Berichten: 26
12-7-2009 11:38
Hallo iedereen,

Ik ben vrij nieuw met alles wat met P.A. te maken heeft. Maar ik ga samen met een goede vriend proberen om een leuke set in elkaar te zetten. Puur op hobby basis maar het moet natuurlijk wel goed klinken en hard gaan.
Het gaat een bas reflex systeem worden, maar we zitten nog met de keuze van de subs. Heb de laatste tijd erg veel voorbij zien komen maar een keuze maken blijkt erg moeilijk.

Deze hebben nu bij mij de voorkeur. Faital pro 18XL1500. Een vrij nieuwe sub dus of er iemand meer van weet? Of de 18sound 18NLW9600. Iemand enige ervaring met deze? Of zijn er andere (zeer goede) alternatieven. Subs mogen tot max. €500.- p/s. kosten.
Goedkoper mag natuurlijk altijd, maar ik wil niet dat ik iets aanschaf en later spijt krijg dat ik niet iets zwaarders gepakt heb. Vandaar de keuze van deze zware speakers.

Als iemand iets weet dan hoor ik dat graag. MVG. Ronald
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
12-7-2009 11:56
Aanvullende vragen:
wat wil je er mee gaan doen?
Waarom deze drivers uitgekozen? Puur om maximaal vermogen? SPL is ook belangrijke factor.
Al eens naar WinISD gekeken, kan je vrij eenvoudig simuleren en zien wat een speaker doet.
Beiden worden erg kleine kastjes, maar hebben niet veel diepgang.
Als diepgang niet heel belangrijk is, heb je wel een lekker compacte kast waar je veel vermogen in kan stoppen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Loctite401Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2009
Laatste: 10-11-2015
Berichten: 26
12-7-2009 12:32
De bedoeling is om een set te maken die ingezet kan worden in zalen tot +- 250 man. (kan soms iets meer zijn).