Forum > Muziek

Muziek voor 50-60 jarige

(29 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
30-6-2009 11:01
Het is een beetje het kip-ei verhaal. Als je geen ervaring hebt zul je ook niet weten welke muziek je moet draaien. Je weet echter pas welke muziek je goed kan draaien als je ervaring opdoet. Oftewel, in het diepe... Er komen vanzelf veel verzoekjes die je de volgende keer wél bij hebt. wink ;)
DjREsound
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
30-6-2009 12:24
of meelopen met iemand anders.

Slecht reclame gaat harder dan goede reclame.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-6-2009 13:16

DjREsound schreef:

Je weet echter pas welke muziek je goed kan draaien als je ervaring opdoet. Oftewel, in het diepe...
En dat doe je met behulp van een goede badmeester. In dat geval huur je dus een ervaren DJ.
Er komen vanzelf veel verzoekjes die je de volgende keer wél bij hebt. wink ;)
Dan ben je wat mij betreft te laat. Je moet namelijk direct een goede indruk achter laten.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-6-2009 14:50
Hangt er een beetje vanaf hoe vaak je nee moet verkopen op zo'n avond. Een deel van mijn "ouwelullen" collectie is ook gebaseerd op verzoekjes, mits ze meer dan eens terugkwamen op verschillende feesten.

Probleem met dit soort vragen zit hem eerder in het feit dat dj's vaak hopen op een bak playlists, die ze kunnen downloaden om vervolgens op een feest af te reutelen zonder een greintje inlevingsvermogen. Niet mijn probleem verder, hoogstens dat van de feestgever die in dat geval beter een jukebox had kunnen huren, ziet er ook nog leuker uit.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-6-2009 16:09

Sylvia schreef:

Hangt er een beetje vanaf hoe vaak je nee moet verkopen op zo'n avond.
Uiteraard. Je mag best een paar keer nee verkopen, echter moet je wel de kennis in huis hebben om met alternatieven te komen.

Als die kennis niet aanwezig is heb je aan een kant en klaar playlistje ook niets.

In de periode dat ik in de platenzaak stond heb ik bepaalde kennis redelijk goed opgebouwd, en heb tevens het zwakste gedeelte van mijn muziekcollectie aangevuld.
Muziek voor een 50 jarige is simpel, ik zit immers in de buurt.

Martin.
kvm entertainment
TropexsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-7-2004
Laatste: 2-7-2012
Berichten: 50
30-6-2009 17:14
80's (pop),dance-classics ,Michael Buble ,rock and roll,twist,Nederlandse oude 80's.(Alle hits van de goeie ouwe 70's en 80's)
Ik ben zelf 60 en krijg iedereen op de vloer heb er geen enkel probleem mee.
Life music is the real thing
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
1-7-2009 16:02

Sylvia schreef:

Probleem met dit soort vragen zit hem eerder in het feit dat dj's vaak hopen op een bak playlists, die ze kunnen downloaden om vervolgens op een feest af te reutelen zonder een greintje inlevingsvermogen. Niet mijn probleem verder, hoogstens dat van de feestgever die in dat geval beter een jukebox had kunnen huren, ziet er ook nog leuker uit.
Ik verbaas me nu nog steeds over het feit dat deze Dj's bestaan en de mensen die dit soort Dj's boeken. Ik kan er echt niet over uit. Als iets belangrijk is is het wel je eigen inzet/uitstraling/charisma. (daarnaast natuurlijk ook je platenkennis en last but least je mix skillz.
DjREsound
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-7-2009 16:53
Reden één: kost geen drol tot helemaal niks.
Reden twee: dj in kwestie is de zoon/broer/neef/buurjongen etc. van de feestgever (en zal uiteraard nadien vol trots vertellen dat-ie alleen maar complimenten heeft gekregen).

Neemt niet weg dat er een behoorlijk grote doelgroep bestaat voor zulke dj's. Met de feestgevers die normaal helemaal geen disco/dansfeest zouden regelen, maar met iemand op hun pad die het leuk vindt om te doen én geen moer kost, voorop.

Ik heb het al zo vaak gezegd, maar mij zitten deze dj's verder niet in de weg. Alleen hapklare playlists krijgen ze niet van me razz :p .
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
2-7-2009 14:36
Goed verwoord. Laatst op een bruiloft gestaan waar ze hun 47 chromosoom-tellende labiele neefje lieten draaien op een oude hifi cd spelert (incl. manual knipperend philips peertje). Een muziekkeuze van een kipfinger etc... Iedereen maar schouderklopjes geven uit medelijden gewoon. Ik had hem liever een ander klopje gegeven, of even Sky-radio aangezet. Uit fatsoen bedankt je zo'n kerel maar op het einde, maar dit was echt het ultimate. Het leukste was dat ik had aangeboden evt. wat spul neer te zetten. Nee, dat deed de labiele broer wel, want dat hadden ze dat beloofd. Whaha! Never nooit nie op mijn feest!
DjREsound
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
2-7-2009 17:15
Of mensen die ook zelf wel menen een avondje DJ te kunnen spelen en dan speciaal om philips cd-bakjes vragen want al die functies als pitch control en instant start/cue points zijn maar duur, ingewikkeld en heb je toch niet nodig.
Ze doen maar, mij zitten ze niet in de weg.

Maar ff terug on topic, een 50 tot 60 jarig publiek kan je (afhankelijk van enorm veel factoren) best wel herrie voeren hoor maar daar komt weer de factor ervaring om de hoek kijken en niemand kan ervaring hebben in iets dat hij/zij nog nooit heeft gedaan. Vraag een bevriende collega om met je mee te gaan al is het alleen maar om voor jou de hete kolen uit het vuur te halen, is nog gezellig ook, je leert er misschien nog iets van en de kans op een geslaagde avond is een stuk groter.
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)