Forum > Licht

Showtec LED Operator 4 en Led Commander

(101 reacties. Pagina 9 van 11)
Moderator(s): Dré
NicolaashStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-9-2011
Laatste: 19-9-2011
Berichten: 6
16-9-2011 10:34

Harry Manback schreef:

Kan iemand me al vertellen hoe ik chases kan proggen. Ik ben er al een tijd mee aan het stoeien geweest, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik ga programmeren krijg ik keurig de knipperende ledjes op het paneel en de stappenteller geeft ook steeds wel de volgende stap aan. Echter ik krijg de chases niet afgespeeld.

Voor het maken van chases stel ik gewoon de faders in op de gewenste waarde vervolgens record knopje, en hup ik heb er weer een stapje bij. Afspelen zou moeten door gewoon de chase te selecteren' ledje licht dan op bij de betreffende chase, maar er gebeurd verder dus helemaal niks. Ook niet als ik de tafel overschakel op auto, music of manual )vraag me trouwens af waar de mic zit voor het audioverhaal, maar goed.

Als iemand me het chase verhaal zou kunnen uitleggen ben ik weer een frustratie armer laugh :D razz :p . Alvast bedankt.
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Verschillende fora afgezocht heel google afgelopen.
Kan iemand vertellen of dit de juiste manier van werken is?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 13458
16-9-2011 11:49
In dit topic is al eerder geschreven:
PS: Als je iets instelt en het gaat niet goed, geef dan in ieder geval stap voor stap PRECIES door wat je wel of niet doet. (Is best logisch als je er even over nadenkt; we zitten immers niet naast je over je schouders mee te kijken).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
16-9-2011 11:52
en waarschijnlijk als je precies opschrijft wat je doet zie je zelf al wat je over het hoofd ziet ;-)
NicolaashStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-9-2011
Laatste: 19-9-2011
Berichten: 6
16-9-2011 13:57
Ik wil alvast bedanken voor de snelle reacties die ik hier krijg.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik probeer dus een chase op te nemen.

1. ik druk enkele seconden op het record knopje, ik kom ik record mode
2. Ik selecteer de geweste pagina door op het page knopje te drukken.
3. Ik selecteer de gewenste chase voor opname door op het gewenste chase knopje te drukken.
4. Ik selecteer de gewenste fixtures (die allemaal correct ingesteld zijn)
5. Ik zet de faders op de gewenste openingen (bijvoorbeeld de eerste rood volledig open)
6. Ik druk op het record knopje alle led's knipperen nu 3maal. de display toont nu de volgende stap.
7. Ik herbegin bij 4 gevolgd door 5 en 6
8. Ik 'denk' dat ik nu enkele stappen heb gemaakt en ga uit record mode door opnieuw enkele seconden op het redord knopje te drukken.

Ik wil nu een chase 'afspelen'

1. ik zet al de schuiven naar beneden, en deselect alle fixtures.
2. Ik ga nu naar de gewenste page
3. Ik selecteer nu de gewenste chase.
4. het ledje van de geselecteerde chase gaat branden of knipperen. echter de pars blijven gewoon uit en de display blijft gewoon op 00 staan.

Volgens mij zit de fout bij het "opslaan" van de chase of doe ik iets fout bij het afspelen? sad :(
NicolaashStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-9-2011
Laatste: 19-9-2011
Berichten: 6
17-9-2011 15:47
Dus jullie zijn het er mee eens dat ik niets fout doe? shut up :X
Ik zal mijn toestel dan maar terugsturen sad :(
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
17-9-2011 17:05
als je display op 00 staat, houdt dat dan niet in dat de chase niet loopt? ik denk dat je met mode knop bijvoorbeeld auto moet selecteren en dan met speed de snelheid in moet stellen, dan gaat je chase door de programma stappen heen lopen lijkt mij.
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
19-9-2011 10:24
en al getest?
NicolaashStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-9-2011
Laatste: 19-9-2011
Berichten: 6
19-9-2011 13:34
Ja op die manier werkt het ook niet.
Ik denk persoonlijk dat het misloopt bij het "opslaan" van de chase,
Omdat wanneer ik in record mode terug ga om een chase aan te passe(bijvoorbeeld een stap te verwijderen) is de chase "leeg"
De verschillende aangemaakte stappen zelfs de eerste zitten er niet in.
Zie ik iets over het hoofd bij het verlaten van de record mode na het aanmaken van een chase?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 13458
19-9-2011 16:36
Master fader open? Volgens je eigen uitleg staat die namelijk dicht.

Master fader ook open tijdens het programmeren?

Lampen reageren ook tijdens het programmeren? (Zou namelijk wel het geval moeten zijn MAAR als je de master fader tijdens het proggen op 0 laat staan dan is de output volgens mij 0).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NicolaashStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-9-2011
Laatste: 19-9-2011
Berichten: 6
19-9-2011 17:00
Super u heeft mijn dag goed gemaakt!
Inderdaad de master fader stond niet open tijdens het programmeren de pars reageerde echter wel.
Heel erg bedankt voor de oplossing.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)