Forum > Muziek

openingsdans cha cha cha/jive

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Bijna getrouwdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2009
Laatste: 9-5-2009
Berichten: 2
26-2-2009 21:13
hoi iedereen,

ben hier nieuw en heb al heel wat topics door zitten lezen hier en toch heb ik nog jullie hulp nodig.

29 mei gaan wij trouwen en sinds september zitten we op stijldansen. zijn nu in het tweede stuk van brons
en vooral de cha cha cha en de jive liggen ons goed en vinden wij leuk.

Nu willen we hiermee onze openingsdans dansen, maar nu zoeken we een nummer voor de openingsdans.
Het liefste een liefdesnummer in het engels of (misschien nog leuker voor familie) in het nederlands.

PLEASSE.....help ons.

(ps. onze dansleraar geeft weinig tips omdat hij vind dat het onze keus moet zijn
ps2. de topic van stijldansen van 15 pagina's heb ik al doorgenomen, maar ik denk
dat er nog meer kunnen zijn en om eerlijk te zijn...daar zie ik door de bomen het bos bijna niet.
alle dansen staan daar doorelkaar.)
29 mei onze openingsdans, tenminste....als jullie kunnen helpen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
26-2-2009 21:42
jive is als openingsdans alleen aan te raden als je hem heel goed beheerst, anders word het al snel een heel "gehannes" en tenentrapfestijnwink ;)

Dus als ik jullie was zou ik gaan voor de cha cha cha.
Houd er rekening mee dat als je varié wilt doen, dat niet iedereen uit je gezelfschap deze dans (jave al helemaal niet) kan, dus zal de dj of band soepel en snel moeten inspringen met een volgende pakkende song.

Leuke en vrolijke tip voor cha cha cha:
cha cha cha van Ramond van het Groenewoud.
Een beetje DJ of band heeft deze plaat wel in zijn repetoire.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-2-2009 22:22
Ik vond Pata Pata van Miriam Makeba altijd een erg leuke cha cha cha. O.k. het is niet Nederlands of Engelstalig, maar wel een hele bekende. Mocht je er nog nooit van gehoord hebben, luister het nummer dan even op youtube o.i.d.

Zoiets is wel een hele "blije" openingsdans. Heb je liever romantischer, ga dan niet voor een jive of cha cha cha, maar voor de rumba. (Is wel moeilijker om "even" onder de knie te krijgen.)
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
27-2-2009 07:41
of de engelse wals. Ook lastiger maar wordt wel al vanaf basis (miss. brons) meegenomen.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-2-2009 14:52
Waarom gebruik je niet 1 van de nummers die je op de dansles gebruikt? Dan weet je tenminste zeker dat je het nummer goed kent en 'm ook al vaak geoefend hebt. Als je een romantische cha cha cha zoekt: love is all around van Wet Wet Wet.

Ik vind het wel erg vreemd dat de dansleraar geen tips wil geven. Ik krijg het idee dat hij het zelf ook niet weet en daarom maar zo'n smoes ophangt. En jullie dj of band? Heeft die geen suggesties?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-2-2009 15:15

YourLiVe schreef:

Ik vind het wel erg vreemd dat de dansleraar geen tips wil geven.
Ik vind het totaal niet vreemd, de reden lijkt mij duidelijk.
omdat hij vind dat het onze keus moet zijn
Ben ik het volkomen mee eens.

Het SAMEN zoeken naar een geschikte plaat is toch het toppunt van romantiek?

Martin.
kvm entertainment
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-2-2009 15:38
Tuurlijk moet het de keus zijn van het bruidspaar, maar hij kan toch wel een aantal nummers aangeven die romantisch zijn en geschikt zijn voor een cha cha cha?

Het zelf moeten zoeken uit duizenden nummers naar dat ene nummer dat en romantisch is en geschikt is voor een cha cha cha is niet romantisch, dat zorgt alleen voor een hele hoop stress en daar heeft een aanstaand bruidspaar al genoeg van... ze vragen niet voor niets om hulp.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Bijna getrouwdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2009
Laatste: 9-5-2009
Berichten: 2
3-3-2009 19:19
Hey iedereen,

alvast bedankt. Ga zo op youtube weer luisteren (al staan er al dubbele bij voor ons)

We weten dat de jive alleen goed is als die goed gaat, maar deze gaat dus echt lekker bij ons.
Net als de cha-cha-cha. Vandaar dat we dit goed aandurven.

Als iemand nog meer weet, dan hoor ik het graag.
29 mei onze openingsdans, tenminste....als jullie kunnen helpen
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 2052
3-3-2009 19:35
Waarom geen traditionele foxtrot?
Ik heb zelf vooraf een mooie mix gemaakt met opening (disneylands lichtjes parade) vervolgens een stukje engelse wals (Come Away With me) en daarachter een lekkere lange foxtrot, leuk voor de changer!
En makkelijk om vervolgens iedereen de vloer op te krijgen.
Ken je ouders en a.s. schoonouders niet, maar die van mij zie ik nog geen chacha meepakken, foxtrot kan iedereen (of doet alsof)

Verder is vrijwel ieder lekker dancenummer een goeie chacha, dus genoeg keuze, zoek iets wat bij jullie past.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
3-3-2009 21:19
nou nog een mooie romantische cha cha cha dan: Santana - Corazon Espinado
Een van mijn "geheimpjes" wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)