Forum > Muziek

Microfoon gebruiken tijdens het draaien

(63 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
3-9-2008 13:46
Wat mijn ervaring is dat mensen ook zonder microfoon wel gaan dansen, als ze dat willen. Ik heb nog nooit echt mensen vloer op moeten slepen met de microfoon. Wat wel een paar keer voor is gekomen is dat er bijna niet gedanst werd. Tijdens de breek bleek het zo te zijn dat iedereen het helemaal geweldig vond dat de muziek juist wat zachter stond zodat ze allemaal heerlijk bij konden praten. En dat waren ook wel een stelletje stijfpoten.
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
23-9-2008 22:06
Ik wissel het wat af.
De ene keer vertel ik iets over het komende nummer, de andere keer een hele reeks niets.
Ligt ook een beetje aan het publiek.
Een beetje flauwekullen breekt vaak ook wel het ijs.
Ik merk al snel genoeg wanneer het wel of niet op prijs gesteld wordt.
Ach, en wat spelen met de mic en/of het publiek kan geen kwaad........
Thats fun.....
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
26-9-2008 11:17
Ach, laat ik ook maar een duit in het zakje doen..........
Inmiddels ga ik al mooi richting de 50. Toen ik heel vroeger voor het eerst in de disco's kwam, kwam het volgens mij niet voor dat er niet door de mic gepraat werd. Tenminste niet waar ik kwam. Dus, toen ik ben begonnen met draaien, ik was 17, praatte ik dus ook de nummers aan elkaar vast en dat doe ik nog steeds. Het mooiste was en is om precies te stoppen met praten wanneer het intro van de muziek stopt. Dus, je moet wel weten wat je allemaal te zeggen hebt. En ach, soms is het natuurlijk de grootste onzin, maar dat maakt niet uit. Natuurlijk heb je wel eens een reeks waarbij het beter is niets te zeggen. Of je hebt van die nummers die huist leuk zijn om niet aan te kondigen, zoals kom van dat dak af van Peter Koelewijn. Tegenwoordig draaien we vaak met z'n 2en tegelijk. We draaien al ruim 20 jaar samen en voelen elkaar dus vlekkeloos aan. Soms loopt 1 van ons gewoon door ze zaal met een mic en 'lult' gewoon mee met diegene die achter de tafel staat. Het publiek vindt dit meestal wel vermakelijk. Ik weet ook zeker dat we met onze praatjes meer stemming maken dan als we dat niet zouden doen. Natuurlijk blijft de muziekkeuze het belangrijkst, maar voor ons is de mic gebruiken een must.
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
Berichten: 294
27-9-2008 09:33
Hier precies het zeflde, hier wordt de microfoon regelmatig gebruikt. Mensen houden niet van die flauwe stille d.j. die plaatjes staat te draaien.. Je moet het op gang laten komen, en dat gebeurt door de microfoon te gebruiken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-9-2008 12:51

Dj-Ferry schreef:

Hier precies het zeflde, hier wordt de microfoon regelmatig gebruikt. Mensen houden niet van die flauwe stille d.j. die plaatjes staat te draaien.. Je moet het op gang laten komen, en dat gebeurt door de microfoon te gebruiken.
Sommige mensen houden niet van "die flauwe stille DJ". Sommige mensen waarderen dat echter zeer zeker wel! Aan de DJ om dat aan te voelen..
Light Image
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
30-9-2008 10:17
In de meeste kroegen en bij de meeste drive-in klusjes helpt het zeker om de microfoon (af en toe) te gebruiken.
Maar zoals Jeroen al zegt, niet iedereen houdt hiervan. Ik ken zat mensen (meestal meiden) die (notabene!) naar een feestcafe gaan en helemaal niet houden van (te veel) microfoon gel*l.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-9-2008 12:18

sjampiejo schreef:

Ik ken zat mensen (meestal meiden) die (notabene!) naar een feestcafe gaan en helemaal niet houden van (te veel) microfoon gel*l.
Die meiden ken ik ook (en zijn lichtelijk verdwaald in een feestcafe laugh :D). Die willen lekker de hele avond dansen zonder gel*l en dan zit je verkeerd in een feestcafe! wink ;)
Light Image
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
30-9-2008 18:00

Dj-Ferry schreef:

Hier precies het zeflde, hier wordt de microfoon regelmatig gebruikt. Mensen houden niet van die flauwe stille d.j. die plaatjes staat te draaien.. Je moet het op gang laten komen, en dat gebeurt door de microfoon te gebruiken.
Dan zal ik wel geen mens zijn.
.
RNAStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2006
Laatste: 30-12-2008
Berichten: 49
30-9-2008 19:34
nou ik ken ook ZAT mensen (inclusief ik) die het stront irritant vinden als er steeds doorheen wordt geluld door een DJ die zichzelf te grappig vindt.

Voor een feestcafé is het prima, voor iets wat geen feest café is... zo min mogelijk gebruiken die mic!!
Sunny leonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2007
Laatste: 29-10-2014
Berichten: 83
30-9-2008 19:49
Ik vind ook dat er een groot verschil is tussen dj`s die gewoon irritant doen, en dj`s die wel praten maar waardoor het feestje leuker wordt.

Ik vind het niet alleen in een feestcafe leuk maar af en toe ook wel in de discotheek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)