Forum > Muziek

Downloaden vanaf nu officieel verboden

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
27-6-2008 21:51
Ach ik moet het eerst nog eens zien, ik denk dat toch iedereen erop los blijft downloaden...
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
27-6-2008 22:06
Heb deze week een brief gekregen van sabam (hier in belgië)

Bij ons mag vanaf heden gebruik gemaakt worden van kopies (hetzij via cd, hetzij via computer) als je daarna kan bewijzen dat je de originele, ofwel legaal verkregen nummers kan bewijzen. Hiervoor moet je een licentie aanvragen bij sabam. kostprijs: 250 euro zonder 6% btw per jaar. Benieuwd hoeveel deze dit zullen aanvragen wink ;) .

Ik ben akkoord dat het illegale gedoe moet stoppen, zeker in onze branche. maar geef toe: je hebt al een kapitaal gegeven aan de originele cd's, en je wil volledig digitaal gaan (computer, e.d.). En je moet daar bovenop nog eens per jaar extra betalen?? waar gaat dit eindigen?

Als ze hier in belgië eens beginnen met maar 6% btw te heffen op cd's, zou dit al een heel pak schelen.
love my sharpy moving-heads!!
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
29-6-2008 17:27
Het downloaden van illegale muziek kunnen ze toch niet stoppen !! (en terecht vind ik)
Voor een beginnende drive-in is het gewoon niet te doen om orginele cd's te gaan aanschaffen. Op een gemiddelde feest avond draai je zoveel verschillende soorten nummers dat is niet meer bij te houden. Als beginnende drive-in wil je natuurlijk niet te kort komen als het gaat om de muziek want hierdoor moet je de feestgangers teleur stellen. Kortom iedereen moet zelf weten of hij download of niet laat die lui aub zich met belangrijkere zaken bezig houden er zijn wel ergere dingen.
Shake It!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
29-6-2008 17:40

Sound by Ghost schreef:

Het downloaden van illegale muziek kunnen ze toch niet stoppen !! (en terecht vind ik)
Voor een beginnende drive-in is het gewoon niet te doen om orginele cd's te gaan aanschaffen.
En waarom kon dat een jaar of 10-12 geleden wel?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
29-6-2008 17:41
1 x bewerkt. Laatst door René Eppink op 29-6-2008 17:44
Ohw, je kunt ook rechtstreeks de cd uit de winkel jatten (bij wijze van spreken). Heb je er meteen nog een mooi hoesje bij ook. Of gaat dan je geweten wel spelen? sneaky :V
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-6-2008 17:43
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 29-6-2008 17:45

Sound by Ghost schreef:

Voor een beginnende drive-in is het gewoon niet te doen om orginele cd's te gaan aanschaffen.
Wat een onzin.
Ik had al een aardige collectie voordat ik begon. Waarom? Omdat ik primair een muziekliefhebber ben en daarom ben gaan draaien, in tegenstelling tot de mensen die meer kicken op de lampjes en luidsprekers. Als je met die spulletjes graag iets in het openbaar wilt doen, tja, jammer maar er hoort muziek bij.

De nummers die ik niet had leende ik van familie en vrienden. En ja, dat was een vreselijk geregel in den beginne en ja, iedere stuiver die ik in de eerste (zeg vijf) jaar verdiende met draaien ging weer rechtstreeks de collectie in.

Daarnaast heb ik vele uren doorgebracht met grabbelen en graaien in de aanbiedingbakken van iedere muziekwinkel waar ik maar langs kwam. En Het Kruidvat werd daarbij niet overgeslagen.

Ik denk wel eens dat de hoofdreden dat drive ins op een gegeven moment als paddestoelen uit de grond schoten enkel en alleen te danken is aan het feit dat draaien met gejatte muziek een eitje is geworden.
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
29-6-2008 17:44
Ja dat is een goede vraag !!! maar alles veranderd hé niet alleen de techniek maar ook de muziek en natuurlijk de prijzen. Tegenwoordig moet alles beter/groter etc.
Shake It!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-6-2008 17:46
Veranderden de muziekprijzen maar eens. Ik snap niet dat de volle mep nieuwprijs voor een cd nog steeds op het achterlijke niveau van zeg 15 jaar geleden zit. Toen betaalde je voor een nieuwe cd met een beetje pech bikkelhard FL 44,95. Dat is nu niet veel anders (ja euro) en ik vind die prijs echt te hoog.

In "professioneel" licht en geluid daarentegen is in de afgelopen jaren een enorm budget-aanbod gekomen waardoor het voor mensen ook makkelijker is om een drive te beginnen.
Maarja, die muziek he.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-6-2008 18:14

Sylvia schreef:

Veranderden de muziekprijzen maar eens.
De volledige CD van Het goede doel is een stap in die richting. (maar ik snap wat je bedoeld wink ;) )
In de uitleg "waarom" melde Henk dat de artiest vroeger aan de LP verkoop meer over hield.
In "professioneel" licht en geluid daarentegen is in de afgelopen jaren een enorm budget-aanbod gekomen waardoor het voor mensen ook makkelijker is om een drive te beginnen.
Net wat je zegt, een enorm Budget aanbod. wink ;)

Artiest X blijft natuurlijk artiest X en is uitsluitend in de uitverkoop "beter betaalbaar". (of goedkoper) Pas als artiest Y liedjes van artiest X gaat coveren, dan word de CD goedkoper.

Martin.
kvm entertainment
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
29-6-2008 18:42
tja, van de andere kant: ik koop nu regelmatig goede CD-albums voor een paar euro op marktplaats die nieuw nog steeds tegen de 2 tientjes aan hikken. En verder vind je bij zaken als Media-Markt soms gewoon heel goede aanbiedingen. Dubbel-CD's van beste van top 40 2007 en best of Hitzone 2007 voor een tientje... staan bij Free Record Shop gewoon voor 17,99 p/s in de bakken!

En vroeger... toen was er ook handel in 'illegale top40 cassettebandjes'(vaak onder de toonbank door verkocht bij videotheken, vraag me niet waarom), kopieerde je zelf bij het leven hele bakken SA90's vol of kocht je midden jaren 90 op iedere middelbare school wel illegale CD's. Het is altijd al geweest en zal altijd wel blijven.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)