Forum > Newbie Forum

Showtec MultiDim MKII

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 13456
26-11-2018 21:13
Alle triacs doorgebrand. Als je ze gaat vervangen, vervang ze dan gelijk door de BTA24.

Conclusie daarbij is wel dat je gedachte dat je de dimmer werkend had weggelegd een foute gedachte was. Maar goed, dat maken we wel vaker mee (inclusief herinneringen aan een rond iets dat een vierkant bleek te zijn, zwart dat wit bleek te zijn etc. etc.). Wat dat aangaat zijn onze hersenen net een natte spons.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
27-11-2018 20:33

Dré schreef:

Conclusie daarbij is wel dat je gedachte dat je de dimmer werkend had weggelegd een foute gedachte was. Maar goed, dat maken we wel vaker mee (inclusief herinneringen aan een rond iets dat een vierkant bleek te zijn, zwart dat wit bleek te zijn etc. etc.). Wat dat aangaat zijn onze hersenen net een natte spons.

Laat ik het zo zeggen, op het moment van weg leggen, had ik geen weet van het defect en geen reden om aan te nemen dat er een defect zou zijn. (Niet overbelast iig en/of defecte zekeringen) kwam er pas achter toen ik hem weer wou gebruiken.
Raar..... maar alle 4 de kanalen, dat lijkt mij dan toch eerder een externe oorzaak?

Maar dank iig, weet wat mij te doen staat deze winter, eerst mijn andere project maar eens afmaken..
Without a lightengineer, it will be dark.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 9469
27-11-2018 22:26
Project?
4 triackjes vervangen in zo'n ding is een half uurtje werk.

En als ik het goed onthouden heb heeft de BTA24 heeft ook nog als voordeel dat hij niet met het chassis aan de spanning hangt.
Dan kan je deze zonder isolatieplaatje en schroefbusje bevestigen ,
toch Dré?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 13456
27-11-2018 23:12
Klopt helemaal. Geldt overigens zowel voor de BTA16 alsook de BTA24. Wat dat aangaat waren die TIC dingen waar we het vroeger mee moesten doen pisbakken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
1-12-2018 02:20

Tom schreef:

Project?
4 triackjes vervangen in zo'n ding is een half uurtje werk.

En als ik het goed onthouden heb heeft de BTA24 heeft ook nog als voordeel dat hij niet met het chassis aan de spanning hangt.
Dan kan je deze zonder isolatieplaatje en schroefbusje bevestigen ,
toch Dré?
Project? Ja, ik had nog een rack met 2 botex 6ch mk 1 terminal dimmers en een zelfgebouwde verdeler, heb echter uit een inventaris van een voormalige discotheek, 2 showtec 12ch digi dim basic dimmers en een showtec verdeler overgenomen, die nu de plek van de oude innemen, echter daarvoor moet mijn rack aangepast worden.
Zat te wachten op onderdelen daarvoor en dacht toen, laat ik nog eens kijken naar de multidim...

Maar je hebt gelijk, veel werk is het niet, 4x bta24, drup tin en wat pasta.
En als ik goed begrijp, kan de bta24 gewoon koud tegen het koelblok geplakt worden en is het boutje niet nodig, omdat chassis niet spanning voerend is?
Without a lightengineer, it will be dark.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 9469
1-12-2018 09:52
Het boutje is wel nodig omdat dat een ferme bevestiging vormt met het chassis. Daar moet immers de koeling vandaan komen.
Een beetje koelpasta moet er natuurlijk ook weer tussen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)