Forum > Muziek

Passend Beginnummer voor feest in Manebrug.

(47 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
8-3-2008 20:21
de rest van de avond gaat wel lukken,
er komen nog 2 andere dj's dus het gaat alleen nog even om het beginnummer.

het beginnummer word ongeveer rond half 10 gedraait, als alle gasten er zijn.
RobinVPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2006
Laatste: 9-9-2021
Berichten: 23
8-3-2008 22:20
een openingsnummer kan natuurlijk altijd wel maar ik vraag me af of daadwerkelijk opeens het hele feest losbarst als jij beslist dat 'dit' het openingsnummer is.
het is te doen....
Als ik draai op een schoolfeest draai ik bij binnenkomst meestal wat dance-achtige muziek, niet de knallers maar wel lekker nummers. Het volume is dan nog gematigd. Een minuut of 20 nadat iedereen binnen is pak ik de mic en doe een soort van "welkomstwoordje" (klinkt een beetje oudbollig maar jullie weten wel wat ik bedoel).
Nadat ik mijn zegje heb gedaan schroef ik het volume op en draai ik een nummer wat iedereen goed vind, het moet nog niet de climax van de avond zijn maar wel een lekker begin. laugh :D
Meestal draai ik in het begin Fouradi - 1 ding. Het geluid staat wat harder en zodra ze het welbekende gitaartje horen beginnen ze al te gillen. Zodra de bas erin komt gaan alle dames dansen, de heren doen vanzelf mee laugh :D razz :p
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-3-2008 02:33

roystraver schreef:

de rest van de avond gaat wel lukken,
er komen nog 2 andere dj's dus het gaat alleen nog even om het beginnummer.
Dus je opent een topic om van ons één nummertje te horen?
Vraag dat dan gewoon aan de feestgevers zelf (en als je opent met een nummer speciaal op hun verzoek, reken maar dat ze dan voorzichtig de voetjes de vloer op wagen), of aan die andere twee dj's.

roystraver schreef:

het beginnummer word ongeveer rond half 10 gedraait, als alle gasten er zijn.
Ja, en als je mazzel hebt staan ze op de vloer. En dan, wat wordt het volgende nummer?
Of erger: ze gaan niet meteen. En wat wordt het volgende nummer?

Begrijp me niet verkeerd, iedereen die structureel een bepaald soort feesten wil draaien is op enig moment het bokje met draaien in genres waar-ie weinig kaas van heeft gegeten. En ook ik heb mijn eerste seventies-feesten gedraaid met vinyl van mijn ouders: een hele stapel Alle Dertien Goed platen met hoespoes.
Maar ik ben er uren en uren en uren mee bezig geweest om me hier toen op voor te bereiden, én ik had de mazzel wél te zijn opgegroeid met Ad Visser...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-3-2008 09:00

Sylvia schreef:

Maar ik ben er uren en uren en uren mee bezig geweest om me hier toen op voor te bereiden, én ik had de mazzel wél te zijn opgegroeid met Ad Visser...
Ik sluit me aan bij jou verhaal, maar was Ad Visser je voorbeeld?
Of misschien beter gezegt is AD Visser het voorbeeld van DJ's >40.

Een openingstune roepen heeft ook totaal geen zin, uiteindelijk drukt een DJ met microfoon een eigen stempel op dergelijke feestjes.
Goed mogelijk dat "de Fabeltjeskrant" de openingstune is.

Daarnaast is het een 70's 80's en 90's feest, op zich ook niet vreemd dat een 45 jarige "oude meuk" links laat liggen.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-3-2008 16:36

KVM schreef:

Ik sluit me aan bij jou verhaal, maar was Ad Visser je voorbeeld?
Of misschien beter gezegt is AD Visser het voorbeeld van DJ's >40.
Neu, maar hij was het begin. Ik ben geboren in 1972 en had een hoop vage oh-ja momenten toen ik het vinyl van mijn pa thuis afdraaide.
Tijdens de eerste paar feesten waarop ik seventies draaide kwam ik dan ook niet verder dan de voorspelbare hitjes. Mijn kennis heb ik verder uitgebouwd naar aanleiding van originele verzoekjes ("Sorry heb ik niet." Het feest daarna natuurlijk wel) en veel, heel veel eigen huiswerk.

Vorige week werd ik gebeld door een mevrouw die de nadruk wilde op hippie-sixties. Daar weet ik dus echt niks van, en gezien mijn huidige tarieven vond ik het niet fair om daar even snel met een paar voor de hand liggende verzamelaartjes aan te komen. Ik heb voor de eer bedankt. Het feit dat het feest in de omgeving Assen plaatsvond (pokke-eind rijden vanaf hier), én dat ze het gesprek opende met de vraag of ik een jongen of een meisje was shut up :X , hebben ook een rol gespeeld in die keuze natuurlijk.

KVM schreef:

Daarnaast is het een 70's 80's en 90's feest, op zich ook niet vreemd dat een 45 jarige "oude meuk" links laat liggen.
Komt inderdaad vaak voor. Die mensen hebben thuis ook radio/tv en dansen op meer actuele muziek dan dat ze zich soms van tevoren realiseren.
Ik ben op zulke feesten tot een paar jaar terug ook vaak begonnen met Senorita van Justin Timerlake (rustig, leuke beat), of Bonito van Jarabe De Palo (iets sneller, blije percussie).
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
10-3-2008 12:08
ik vind jouw toch heel vrouwelijk aan de telefoon klinken hoor laugh :D

De meeste Sixtys feesten die ik neergezet heb, eindigen meestal toch haast een decenium verder kwa muziek.
Veel meer feest van de herkenning. Eind jaren 60 en begin jaren 70 waren er veel meer echte grote dasnbare hits die nu nog bekend zijn.
De echte 60tys, daar zit ook veel Ronny Tober, James Last, Tom jones, Kermisklanten, en Gert en Hermien spul tussen.....Maar dat bedoelen ze natuurlijk niet! Dus dan ga je vanzelf door naar Jimmy Hendriks, Doors, Ten years After, Stones, enz.
En hoe gek het ook klinkt, die piekten allemaal rond 1970......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
10-3-2008 16:11
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 10-3-2008 16:15

Tom schreef:

brrrrrrrrrrr wat een tips......voor 45ers
Kool & The Gang - Celebration natuurlijk! wink ;)

SoundExperience schreef:

Celebration shut up :X
Aah, was dus al geopperd (maar wellicht dat OP aan alleen "Celebration" niet genoeg had (hou m'n hart vast voor die avond...)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
10-3-2008 16:13

Sylvia schreef:

én ik had de mazzel wél te zijn opgegroeid met Ad Visser...
Dat verklaart ineens een héééle hoop! laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
11-3-2008 11:08
Kool & The Gang met Celebration gebruik ik ook als openingsplaat voor bijna elk allround feestje, bij bruiloften uiteraard na de openingsdans en lang zullen ze leven. Ik zet dan het intro in een loopje, dan kan ik mezelf even voorstellen en de mensen welkom heten. Celebration is gewoon een lekkere plaat om een beetje op gang te komen, ik vind het niet echt een knaller (zoals relight my fire, die bewaar ik liever voor wat later op de avond).

Overigens merk ik dat mensen toch voornamelijk de bekende platen willen horen uit de jaren 60-70-80-90. Ik heb het jaren gedaan met alleen die bekende hits en dat werkt prima hoor. Laatst ook een sixties feestje gedraaid met 2 jukebox top 100 cd's en wat ondersteuning van de muziekcomputer voor een paar verzoekjes, die mensen vonden het helemaal geweldig!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-3-2008 20:12

Dré schreef:

Sylvia schreef:

én ik had de mazzel wél te zijn opgegroeid met Ad Visser...
Dat verklaart ineens een héééle hoop! laugh :D
Vandaar ook mijn vraag of Ad Visser als voorbeeld gezien wordt.
Naar mijn idee valt het onder zo fout als wat shut up :X
Gelukkig hadden wij Penny de Jager. wink ;)
Om dan de cirkel rond te maken, Penny was getrouwd met Rick van der Linden, de Toetsenman van Ekseption. Een "echte" jaren 70 band.

Verzamel top 100 e.d. uit die tijd is er genoeg, echter "de juweeltjes" staan er nooit op. .....is Celebration niet erg voor de hand liggend.........?

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)