Forum > Muziek

Grote cd mappen

(49 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
29-1-2008 09:46

Emile Schuur schreef:

Is het trouwens schadelijk om je cd voor het tracklistje te doen (dus dat de cd met zijn achterkant langs het papier schaaft)? Of moet je het erachter doen (zodat de cd met zijn achterkant tegen het stofje aanschaaft)? Ik heb al mijn cd's ervoor zitten namelijk, en schrok dat er overal best veel lichte krasjes op zaten! shocked 8O

(Ik heb trouwens een Case Logic.)
De data zit niet aan de achterkant van de cd, maar aan de voorkant vlak achter het label.
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
29-1-2008 15:17

PimW schreef:

Emile Schuur schreef:

Is het trouwens schadelijk om je cd voor het tracklistje te doen (dus dat de cd met zijn achterkant langs het papier schaaft)? Of moet je het erachter doen (zodat de cd met zijn achterkant tegen het stofje aanschaaft)? Ik heb al mijn cd's ervoor zitten namelijk, en schrok dat er overal best veel lichte krasjes op zaten! shocked 8O

(Ik heb trouwens een Case Logic.)
De data zit niet aan de achterkant van de cd, maar aan de voorkant vlak achter het label.
Oke, wist ik niet. Het is dus niet schadelijk?
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-1-2008 15:22

PimW schreef:

De data zit niet aan de achterkant van de cd, maar aan de voorkant vlak achter het label.
Moet jij eens proberen hele kleine tekst scherp te lezen op je beeldscherm als ik het even met een flink mes heb bewerkt...
Light Image
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
29-1-2008 18:08

Emile Schuur] schreef:

Oke, wist ik niet. Het is dus niet schadelijk?
Volgensmij niet dermate ernstig. Ik zelf trouwens kopiëer iedere cd die ik koop en gebruik de kopiëen in mijn map. De orginelen liggen gewoon in cd-rackjes met het hoesje etc. erbij happy :). In dit geval ondervind je dus geen nadeel van eventuele kleine krassen die té erg worden na verloop van tijd.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
30-1-2008 10:42

JeroenVDV schreef:

PimW schreef:

De data zit niet aan de achterkant van de cd, maar aan de voorkant vlak achter het label.
Moet jij eens proberen hele kleine tekst scherp te lezen op je beeldscherm als ik het even met een flink mes heb bewerkt...
Ik heb ook nergens beweerd dat krassen op de achterkant geen kwaad kunnen happy :)
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
17-3-2008 12:02

Dré schreef:

Ik snap de mappen rage niet helemaal (want dat ze populair zijn is wel gebleken ;-)

Gewoon kunststof hoesjes (net zoals die er zijn voor lp's e.d.). Pak daarna een DAP 19" koffer (zo'n kijkmijeensmooizijnding), ram er 2 schotten 18mm multiplex in en je hebt een 3-rij koffer waar zo'n 500 CD's in hoesjes in gaan. En... Als je wilt dat CD'tje 1 achter CD'tje 2 komt dan verplaats je hem gewoon! En het resultaat doet je weer een beetje denken aan de oude vertrouwde singelkoffer!
Ja dat is ook mijn manier. Alleen kan ik geen enkele koffer vinden waarbij ik drie rijen naast elkaar kan plaatsen. Die plastic mapjes zijn net iets groter als een gewone cd. Welke DAP-case raad je aan dan? want die zijn best prijzig om als cd-koffer te gebruiken :-(
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
17-3-2008 12:03
Wij gebruikten deze.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
17-3-2008 13:46
Waarom dan schotten in gaan plaatsen als je ook deze kan nemen?

Het grote voordeel van mappen is in mijn ogen dat je in één ogenblik 8 singles oid kunt zien. Nu heb ik nog stapels kartonnen hoesjes voor singles, ik zit er over te denken om die in een map te stoppen, puur omdat zo'n stapel zo lastig zoekt...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
17-3-2008 14:09

big bang schreef:

Waarom dan schotten in gaan plaatsen als je ook deze kan nemen?

Het grote voordeel van mappen is in mijn ogen dat je in één ogenblik 8 singles oid kunt zien. Nu heb ik nog stapels kartonnen hoesjes voor singles, ik zit er over te denken om die in een map te stoppen, puur omdat zo'n stapel zo lastig zoekt...
Ik heb liever een koffer als map, want dat kan ik de cd's die ik wil gaan draaien schuin omhoog zetten zoals ik in mijn platenkoffer ook altijd heb gedaan. Die standaard cd-koffers zijn net iets te klein voor plastic sleeves. Dre, past het in die dap-koffer wel?? is wel een nette oplossing en als ik er 500 in kwijt kan, valt de prijs ook wel mee.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
17-3-2008 15:43

big bang schreef:

Waarom dan schotten in gaan plaatsen als je ook deze kan nemen?
Omdat DIE gemaakt is voor CD's op hun kant (dus smalle kant onder) terwijl hoesjes gemaakt zijn voor CD's vlak (dus brede kant onder). GaNiePasNie in zo'n geval (zie ook vele eerdere topics hierover). De hoesjes die wij gebruik(t)en zijn 14,3cm breed (en ca. 12,5cm hoog). Vrijwel alle DJ koffers zijn gemaakt met vakjes voor 12,5cm breed (en 14,5cm hoog).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)