Forum > Newbie Forum

versterker op 2ohms?

(27 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
1-5-2003 21:54

Dj Wyke schreef:

K*t
Mn linkerkanaal (die een aantal maanden op 2ohm heeft gedraaid) is stuk er komt gewoon geen geluid meer uit weet iemand hoe dit kan komen
er zijn een aantal dingen die je kunt doen:

verwissel eerst de linker en rechter input met elkaar. geen effect?

meet de zekeringen door die in je versterker zitten (V+ en V-). staat er spanning op de eindtorren? (meten op collector(middelste pootje)) hier meet je dan een spanning +/- 45-60 volt DC tov massa. wel spanning? meet op de basis(linker pootje)van de eindtorren, hier meet je dan ca. +/- 0,6 volt DC. als dit allemaal goed is valt het wel mee. uitgang moet een DC spanning van rond de 0 volt afgeven (+/- 20 mV)

nu zul je wel denken, waarom zou ik dit zelf doen? een reparatie bedrijf kan meer onderdelen vervangen, dan nodig is. (heb er zelf gewerkt wink ;) )
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 13458
2-5-2003 00:00
Niet om het een of ander MAAR:

Ik denk dat Wyke de versterker beter NIET open kan halen. Het lijkt me dat hij dat beter over kan laten aan een gekwalificeerd persoon.

Af en toe heb ik wel eens het idee dat sommige mensen hun eigen kunnen schromelijk overschatten. Onderschat echter het gevaar van het lichtnet niet. Het is behoorlijk dodelijk (en da's NIET TE REPAREREN!!!).

Dus OF de container in pleuren dat ding OF door een reparateur laten herstellen. En de volgende keer de importeur vragen naar een handleiding als je deze niet bij het product hebt gekregen. Je verstoppen achter "ik wist het niet want er was geen handleiding" vind ik dus een vrij zwak argument!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj WykeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 3-7-2003
Berichten: 30
2-5-2003 09:53

Dré schreef:

Niet om het een of ander MAAR:

Ik denk dat Wyke de versterker beter NIET open kan halen. Het lijkt me dat hij dat beter over kan laten aan een gekwalificeerd persoon.
Helemaal mee eens dré want 'ksnap zo goed als geen r**t van wat nijhuisr zij laugh :D
Maar ik denk ook niet dat de mensen in de winkel dat ik hem heb gekocht er zoveel van kennen want die zijn volgens mij meer thuis op het vlak van johnny geluidinstallatie's voor in de auto (als je snapt wat ik bedoel)
BTW: heb daarjuist nog es geprobeerd en er kwam nu uit geen van de twee kanalen iets!?! tja ik ga vandaag of morge es terug naar die winkel en ik zie wel.
Dj WykeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 3-7-2003
Berichten: 30
2-5-2003 17:12
'kben juist terug na die winkel geweest waar ik hem gekocht had en ze gingen lik direct een nieuwen bestellen zonder zelfs te kijke wat er aan scheelde laugh :D razz :p shocked 8O
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
2-5-2003 23:10
Die verkopers snappen het waarschijnlijk zelf toch ook niet happy :)
Dj WykeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 3-7-2003
Berichten: 30
3-5-2003 08:59

Stefan schreef:

Die verkopers snappen het waarschijnlijk zelf toch ook niet happy :)
Helemaal mee eens,
en daarom krijg ik dus waarschijnlijk een splinternieuwe razz :p
Friso stubbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 19-2-2023
Berichten: 131
3-5-2003 21:24

Stefan schreef:

Die verkopers snappen het waarschijnlijk zelf toch ook niet happy :)
haha, zeker zo'n elektronica zaakje!
--------------------------------------------------------------------------------

Helemaal mee eens,
en daarom krijg ik dus waarschijnlijk een splinternieuwe
gaat het bij jou ook zo Dre? razz :p

ff serieus, hier in de buurt zit ook zo'n elektronica zaakje, en ik moet ze zelfs nog uitleggen wat het verschil is tussen XLR male en female......
dus zelfs voor stekkertjes (waar volgens mij een elektronicawinkel/onderdelenshop voor bedoeld is) ben je er aan het verkeerde adres.
Eet nooit gele sneeuw...
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
3-5-2003 22:38

Dré schreef:

Niet om het een of ander MAAR:
Af en toe heb ik wel eens het idee dat sommige mensen hun eigen kunnen schromelijk overschatten. Onderschat echter het gevaar van het lichtnet niet. Het is behoorlijk dodelijk (en da's NIET TE REPAREREN!!!).
je moet ook niet met je fikken aan de contacten zitten! zelfs een voeding van een 2 keer 500 watt versterker heeft een symetrische voeding van ca. 80 volt DC, kan je dus 160 volt DC "ontvangen". lijkt me slechter dan 220 AC. maargoed, ik had gehoopt dat deze jongen wat van electronica wist, je moest is weten hoeveel mensen eerst zelf gaan "kijken" wat er aan de hand is en daarna het toestel pas wegbrengen.

voor een XXLpower sound versterker zijn dit goede tips omdat het een simpele eindbak is met 2SC en 2SD torren. heb wel vaker elektronica tips gegeven waarbij mensen er wel wat aan hadden. ik vind het gewoon leuk om mensen te helpen.

zal voortaan eerst zeggen dat je er wel een beetje verstand van moet hebben
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)