Forum > Opmerkingen

Help me out plzzz....

(26 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Amex77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 30-4-2003
Berichten: 5
27-4-2003 23:22
Ik ben op zoek naar allerlei tests en vergelijkingen van audiomedia... dus van cassette tot minidisc, en ook graag meningen over bijvoorbeeld cassette, CD-R, DAT, DCC, MP3, MiniDisc
Wat vinden jullie hiervan en waarom!!!
Alvast bedankt,
Grtz Lindy
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 9470
27-4-2003 23:29
MAW:
"ik heb geen zin om te zoeken dus doen jullie dat maar.... sad :("
Je kunt genoeg met de zoekfunctie vinden in dit forum.
En als je daar mee klaar bent gebruik je google.

Zo maak je je er wel heel makkelijk van af.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Amex77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 30-4-2003
Berichten: 5
27-4-2003 23:37
Het komt nu je het zegt wel erg lullig over he... maar zo bedoel ik het toch echt niet hoor! zoals je waarschijnlaijk al door had moet ik dit weten voor een werkstuk... heb de hele avond zitten zoeken (lang leve google idd) maar weinig gevonden, dus vandaar... en het scheelt natuurlijk stukken als iemand me in ieder geval de goede richting in kan sturen, snap je? en ik vraag natuurlijk ook om een mening, en daarvoor vond ik dit eigenlijk wel geschikt!
Amex77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 30-4-2003
Berichten: 5
27-4-2003 23:52
Maar jij hebt verder geen tip/suggestie of interessante mening voor mij?
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
28-4-2003 00:30
Mijn mening over de media die je noemde mag je hebben hoor. -->

Cassette: slechte geluidskwaliteit, handig om ff snel iets op nemen, goedkoop.
CD-R : klein, gaat relatief veel muziek op, goedkoop, goede geluidskwaliteit.
DAT: geen ervaring mee.
DCC: geen ervaring mee.
MP3: heel weinigopslagruimte nodig. Je hebt er of een pc voor nodig of een (dure) cd/mp3 speler. vrijwel gratis. (de muziek zelf dan...)
Minidisc: erg klein, geluidskwaliteit is goed (genoeg), losse schijfjes vrij duur, vrijwel altijd illegaal, aangezien voorbeschreven MD's nauwelijks te krijgen zijn.
Platen: groot, erg duur, (bijna) geen mogelijkheid tot zelf opnemen, direct contact met het medium, veel dj's brengen hun muziek eerst op plaat uit.
Door internet beperkt
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
28-4-2003 02:13
Ik moet daar nog ergens in digitale vorm een werkstuk over hebben liggen. Gaat over huiselijk gebruik. Als ik het vind, mail ik het je! (als je adres werkt)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
28-4-2003 09:07
Mijn mening:

CD= klein, niet zwaar, gaat relatief veel op, prima geluidskwaliteit

CD-R= als je het goed brand [niet te snel] en een goede brander hebt heeft het dezelfde goede geluidskwaliteit als een gewone CD.

MP3= geen ervaring.

CD-RW= enige ervaring is dat veel [oudere] spelers het niet lezen, groot nadeel.

Super Audio CD= ook geen ervaring, geluidskwaliteit schijnt subliem te zijn.

Casette= met een goedkoop casettedeck [erg] slechte geluidskwaliteit, maar als je een topklasse deck met onder andere dolby fucties, zoals Dolby B, C en S en een MPX-filter hebt is er zeker een heel mooi geluid uit te krijgen, mits je geen oud bandje gebruikt, het is goedkoop en makkelijk, maar veel mensen geven geen geld meer uit aan een casettedeck, laat dus staan een echte goede, en bendjes moet je naar verloop van tijd weggooien omdat ze oud worden.

DAT= geen ervaring.

DCC= geen ervaring.

MD= zeer goede ervaringen mee, erg snel op te nemen en te deleten, er kan in Mono modus erg veel op 1 MD'tje [148Min] en in stereo net als een gewone CD 74Min, maar soms is de geluidkwaliteit echt hoorbaar beter als die van een CD, verder zijn die MD'tje lekker klein, niet zwaar en dus heel makkelijk mee te nemen, het enige nadeel
is dat MD'tjes erg duur zijn.

Groeten, Bob
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 1370
28-4-2003 09:32
Zoek eens bij de producenten van verschillende media... Ik heb toendertijd op de site van Sony erg veel informatie (vooral technisch) gevonden over de minidisk.

Ik weet niet waar je op doelt met je verslag, en op wel gebied je ze wilt vergelijken (technisch, gebruik, economisch??). Misschien wel makkelijk dit erbij te vermelden.
Meningen zeggen niet zo veel.

PS: Dat MD soms hoorbaar beter klinkt dan CD is echt "stierenfecaliën"!!
Ten eerste wordt het geluid op de minidisk door de ATRAC encoder getrokker, welke de informatie comprimeert. Compressie => informatieverlies, wat hetzelfde betekend als bij MP3: geluidsverlies. Alleen de ATRAC encoder heeft een kleinere compressieverhouding (ongeveer 1:5) waardoor het geluid wel iets beter blijft. Op 1 MD past dan ook ongeveer 120 MB aan informatie.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
28-4-2003 09:49

Reemski schreef:

PS: Dat MD soms hoorbaar beter klinkt dan CD is echt "stierenfecaliën"!!
Ten eerste wordt het geluid op de minidisk door de ATRAC encoder getrokker, welke de informatie comprimeert. Compressie => informatieverlies, wat hetzelfde betekend als bij MP3: geluidsverlies.
Klopt helemaal. Toch hebben luistertests uitgewezen dat sommige (niet alle) mensen een ATRAC-gecodeerd stuk muziek beter vinden klinken dan het origineel. Raar, maar waar.

Verder mijn mening over de verschillende typen muziekopslag:
CD: goede geluidskwaliteit mogelijk, snel zoeken, in goede speler schokbestendig (anders niet), vrij kwetsbare schijf
CD-R: idem maar nog kwetsbaarder, nadeel: 1-malig opneembaar dus gebruiksonvriendelijk, schijfjes beperkt houdbaar
CD-RW: idem, maar lang niet op iedere cd-speler af te spelen
MD: geluidskwaliteit vergelijkbaar met CD, handige editfuncties, gebruiksvriendelijk, schokbestendig, in vergelijking met cd-r aan de dure kant.
DAT: zeer goede geluidskwaliteit, redelijk snel zoeken, stabiel, erg compacte cassette. Ingewikkelde en dus dure techniek. Lange opnametijd mogelijk (LP) en meersporendecks beschikbaar.
DCC: lachertje, was al verouderd toen het op de markt kwam.
Cassette: niet meer dan redelijke geluidskwaliteit, zoeken is een drama, wel goedkoop maar compleet achterhaald. Instabiel: tape loopt makkelijk vast en beschadigt snel, veel drop-outs, geluidskwaliteit vermindert na verloop van tijd. Korte opnametijd, grote cassettes

MP3 is geen opslagmedium en hoort dus in dit lijstje niet thuis (MP3 kan je op cd zetten, maar ook op een harddisk of geheugenkaart).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
28-4-2003 10:49
Nou zeg sorry hoor, kan ik er wat aan doen dat ik de geluidskwaliteit SOMS!! beter vind!
De dag dat ik mijn MD speler kreeg [een Sony MDS-510, bijna de duurste van Sony als je het weten wil, daar mag dus ook wel kwaliteitsgeluid in zitten] heb ik hem aangesloten op de stereo van mijn ouders:
Denon PMA-730 2*70W RMS, 2*100W Max. amplifier
Mission 737 100W RMS en 150W Max. [en nee vervormt niet ondanks dat ze zwaarder zijn dan de amp.]
Philips CD-210 CD-speler
En toen viel het mij en mijn ouders op dat de van de RADIO opgenomen MD net ff wat meer had, dan de ORIGINELE CD!
Ik heb de specificaties er maar bij gegeven zodat je zeker weet dat ik het zeker niet over een of ander Marquant setje geluisterd heb, en dus niet kan zeggen dat ik maar wat lul angry
Zo zie je dus dat meningen verschillen, dat mag je dus niet vreemd vinden omdat iedereen het op een andere manier hoort!

Groeten, Bob

Terug naar forum Reageer (zonder quote)