Forum > Algemeen Forum

Drive-in show starten

(37 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
Maurice BuitenkampStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 24-8-2012
Berichten: 36
28-5-2009 10:46
Ik heb nu 3 jaar een drive-in maar ik woon in een dorpje met 10.000 mensen dus ik moet men klanten binnen maar vooral buiten men dorp zoeken. Ik ben vorige week overgestapt naar dmx. Ik bouw het ook net als veel anderen gewoon op met spullen. Ik begon met een triple derby met een mini strobe en een moon flower. En heb nu 4 LED parren erbij en over een paar week nog 2 winners. Ik draai het bijna altijd in mijn eentje alhoewel ik het 2 jaar terug nog samen deed met iemand die er jammer genoeg niet echt in door groeide :(. Nu doe ik het allemaal alleen en vraag soms een kameraad mee wanneer ik geen tijd heb voor het licht. Ik hoop dat ik na mijn laatste investering toch meer opdrachten krijg. Weet iemand misschien iets slims om het toch allemaal wat 'sneller' te promoten ? Na 3 jaar heb ik nog maar een paar vaste klanten. Ik draai nu ongeveer 5 keer in heel het jaar en dat is zonde want er word steeds meer geinvesteerd maar ik krijg het er gewoon niet uit. Is adverteren in de krant, mailen naar campings enzo een goed idee ?

Mvg,

Maurice
:)
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
28-5-2009 11:24
1 x bewerkt. Laatst door Ideedeluxe op 28-5-2009 11:29
Sowieso is adverteren een goed idee, alleen moet je dat wel gericht doen. Het plaatsen van een advertentie in een krant levert zelden iets op. Meestal krijg je hele scheepsladingen gelukszoekers, die denken dat je voor 50 euro ook wel een hele avond komt draaien.

Het aanschrijven van campings is inderdaad niet zo'n slecht idee. Je woont wat dat betreft wel in een goede regio (Als je tenminste in de Vries bij Assen / Tynaarlo woont) Er zijn zat campings in Drenthe! Maak een nette brief, waarin je jezelf aanprijst en doe ze een passende aanbieding. Stop er eventueel een flyer en een visitekaart bij in, of maak een promofilm en stop die als CD bij de brief in.

Verder, heb ik wel eens het gevoel, dat er hier in het Noorden iets minder vaak gefeest wordt, dan in de rest van Nederland. En als er dan gefeest wordt, dan is er bar weinig budget voor entertainment. Dat is meestal een sluitpost na de drankrekening. laugh :D Het is soms erg lastig om een boeking rond te krijgen tegen een goede prijs. Mensen weten datgene wat je doet slecht naar waarde te schatten en vinden bijvoorbeeld 400 euro voor een avond erg veel geld. Maar, je kunt ze het soms ook slecht kwalijk nemen, er zijn maar weinig mensen die inzien, dat je voor een klein vermogen aan apparatuur bij je hebt en dat de bus en de aanhanger waar je mee komt voorrijden ook nog wel een kleine duit gekost hebben.

Op het moment dat je in het bruiloftencircuit terecht komt, wordt het allemaal iets gemakkelijker. Daar wordt namelijk wel rekening gehouden met het feit, dat de band of de dj geld kost. Kortom, ga gericht te werk en zoek het in eerste instantie dicht bij huis.
I am a TimeDriver!
Maurice BuitenkampStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 24-8-2012
Berichten: 36
28-5-2009 11:27
Ok bedankt voor de tip! Ik woon inderdaad in Vries, maar in Tynaarlo zit ook al een drive-in Show, Br-Sound genaamd. Ik heb 13 Juni hier thuis zelf een feestje omdat ik jarig ben, voor men kameraden enzo. Zal alles wel even extra netjes opbouwen en dan wat filmpjes en vooral veel foto's laten maken. Ben ook al bezig met een website en die is bijna af. Is het ook slim om bijv. in heel drenthe te zoeken naar campings en soosen bijv. of meer bij mij in de buurt ?

Mvg,

Maurice

Ps: Zijn er ook klant gerichte bladen in drenthe ? Voor drive-in shows enzo ?

ideedeluxe schreef:

Sowieso is adverteren een goed idee, alleen moet je dat wel gericht doen. Het plaatsen van een advertentie in een krant levert zelden iets op. Meestal krijg je hele scheepsladingen gelukszoekers, die denken dat je voor 50 euro ook wel een hele avond komt draaien.

Het aanschrijven van campings is inderdaad niet zo'n slecht idee. Je woont wat dat betreft wel in een goede regio (Als je tenminste in de Vries bij Assen / Tynaarlo woont) Er zijn zat campings in Drenthe! Maak een nette brief, waarin je jezelf aanprijst en doe ze een passende aanbieding. Stop er eventueel een flyer en een visitekaart bij in, of maak een promofilm en stop die als CD bij de brief in.
:)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
28-5-2009 11:31

Maurice Buitenkamp schreef:

Ps: Zijn er ook klant gerichte bladen in drenthe ? Voor drive-in shows enzo ?
Bladen voor drive in shows (Als ze al zouden bestaan) zijn natuurlijk niet interessant laugh :D. Verder voorkom je de 50 euro gelukzoekers een beetje door een prijs in je advertentie te zetten happy :).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
28-5-2009 11:35

Maurice Buitenkamp schreef:

Ok bedankt voor de tip! Ik woon inderdaad in Vries, maar in Tynaarlo zit ook al een drive-in Show, Br-Sound genaamd. Ik heb 13 Juni hier thuis zelf een feestje omdat ik jarig ben, voor men kameraden enzo. Zal alles wel even extra netjes opbouwen en dan wat filmpjes en vooral veel foto's laten maken. Ben ook al bezig met een website en die is bijna af. Is het ook slim om bijv. in heel drenthe te zoeken naar campings en soosen bijv. of meer bij mij in de buurt ?

Mvg,

Maurice

Ps: Zijn er ook klant gerichte bladen in drenthe ? Voor drive-in shows enzo ?
Ik kan even slecht inschatten hoe oud je bent en wat voor vervoer je hebt, maar het kan nooit kwaad om meer dan 1 camping aan te schrijven... laugh :D Van je concurrenten moet je je niet teveel aantrekken. Iedereen doet het op zijn eigen manier. Je kunt het ook niet tegengaan, dat er iemand is, die voor 100 euro een hele berg aan prut neerzet (kwantiteit). Gewoon de feestjes waarvoor je wel geboekt wordt goed uitvoeren. De boel netjes voor elkaar hebben scheelt al een hele boel. Op het moment dat je netjes bezig bent, komen de kwalitatieve boekingen vanzelf. Nette spullen, nette kleding, kortom verzorgd!
I am a TimeDriver!
Maurice BuitenkampStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 24-8-2012
Berichten: 36
28-5-2009 11:43
Mijn leeftijd is misschien een probleem, ik ben namelijk nog maar 14 jaar oud. Ik heb het opzich al redelijk voor mekaar:

Geluid:

600 watt actief systeem met statiefen
Numark Cdn35
Behringer VMX300
Laptopje met VDJ (Gebruik ik alleen voor "erbij")
Virtualizer Pro (Voor de tonen wat meer eruit te halen

Licht:
4 Led par Showtec
Showtec Scanmaster 2 MKII
Triple derby
Moonflower

(Rookdoos huur ik nu er meestal bij)

Komt nog bij:
2x Jb systems the winner
Flightcase voor geluid
Statief voor verlichting

Dan ben ik eerst wel even klaar met investeren, en komt er later natuurlijk nog meer bij

PS: Het word allemaal vervoerd in een Vw Transporter T4 :P
Edit Mod: Dré: Belachelijke volledige post quote gefixed. Let daar svp op.
:)
DjatworkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2003
Laatste: 1-3-2024
Berichten: 44
30-5-2009 10:17
Zelf woon ik op Goeree OverFlakkee, en ik moet zeggen dat er hier toch werk zat is. Nu moet ik zeggen dat er hier op het eiland ook niet heel veel bedrijven zitten die zulk werkt doen dus dat scheelt wel. Dus ik zet toch zo per jaar wel een showtje of 40 weg denk ik.
En als ik zelf niks op de agenda heb staan dan werk ik meestal weer voor de 2 "grotere bedrijven" hier. Mischien zou dat ook eens een tip wezen voor je om voor een groter bedrijf met je eigen spullen te draaie;)
JL-SOUNDS
Maurice BuitenkampStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 24-8-2012
Berichten: 36
30-5-2009 15:22
Ok, ik zal eens kijken in de buurt hier. Alhoewel ik vanwege mijn leeftijd denk ik nog nergens terecht kan ;)

Ps: sorry dré voor die grote quote, zal er om denken volgende x wink ;)
:)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)