Forum > Opmerkingen

Inloggen

(17 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
12-6-2006 12:10
Beste,
Stel:
Je leest een topic en wil de gebruikersinfo zien van een van de posters. Je klikt op zijn/haar naam en dan moet je inloggen (er staat geen inloggen maar alleen maar aanmelden, maar dan klik ik gewoon naar inloggen). Je logt jezelf in en bekijkt de gebruikersinfo en post misschien wat. Daarna ga je terug dmv de vorige knop in je browser. Je gaat dus eigenlijk terug naar een pagina waar je nog niet ingelogd was. Stel je wilt op die pagina weer wat posten. Je logt in maar bij mij gebeurt dan het volgende. Ik typ mijn username en wachtwoord in maar als ik op enter klik kom ik gewoon weer op de inlog pagina met de velden weer leeg. Ik kan dan dus niet inloggen. Doe ik iets fout (cookies oid) of is het een fout in het forum? Als ik dan even wacht en ik blader wat door het forum kan ik na een tijdje wel weer inloggen.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
12-6-2006 12:16
Als je teruggaat en de status van je account daarbij wijzigt dan zie je een OUDE pagina. Even op F5 drukken als dat gebeurt en je krijgt een verse pagina.

Meest eenvoudig is natuurlijk de optie "save cookie" te kiezen bij inloggen (ben je de volgende keer dat je langskomt direct ingelogd). Natuurlijk alleen doen op je EIGEN computer...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
12-6-2006 16:44
Als je teruggaat en de status van je account daarbij wijzigt dan zie je een OUDE pagina. Even op F5 drukken als dat gebeurt en je krijgt een verse pagina.

Meest eenvoudig is natuurlijk de optie "save cookie" te kiezen bij inloggen (ben je de volgende keer dat je langskomt direct ingelogd). Natuurlijk alleen doen op je EIGEN computer...
Oke! Dan ben je inderdaad weer ingelogd! Maar hoe komt het dan dat je, als je niet op F5 drukt, niet kan inloggen. De inlogpagina wordt weergegeven maar je kan niet inloggen. Dus op de een of andere manier weet de server eerst niet dat ik ingelogd ben maar als ik dan op log in klik controleert hij dat en merkt dat ik al ingelogd ben. Is het zoiets? Ik ben gewoon nieuwsgierig wink ;)
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Joep poepStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2005
Laatste: 6-9-2014
Berichten: 134
12-6-2006 17:41
JA, dat had ik laatst ook! ik dacht zal wel aan mij liggen. was tijdens een tussenuur op school dus dan vink ik dat niet aan.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
12-6-2006 19:28
Voor inloggen en uitloggen wordt dezelfde pagina gebruikt. Als je de inlog pagina aanroept terwijl je reeds ingelogd bent is de enige reden waarom dat zou moeten gebeuren het feit dat je uit wilt loggen. En dat doet die pagina in kwestie dan ook keurig netjes voor je ;-)

(Zie maar eens naar de "uitloggen" link in het menu; die linkt "kaal" naar login.asp).

Maar ik zal eens kijken of ik er een /logout aan kan hangen om dit te voorkomen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 387
21-9-2007 14:59
Omdat de titel "login" is. Maak ik even gebruik van dit topic.

Gisteren ben ik voor het laatste op het forum geweest. Maar ik kom net op het forum en ik ben uitgelogd. Maar ik heb niet uitgelogd. Hoe kan dat dan?

Gebeurd dat om de tijd dat je je om nieuw moet aanmelden? Ik heb het wel eens vaker gehad. Daarom vraag ik het maar.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
21-9-2007 15:01
Tijdelijke internet bestanden/cookies weggegooid? Dit is de meest voor de hand liggende reden.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 387
21-9-2007 15:09

Maarten-square schreef:

Tijdelijke internet bestanden/cookies weggegooid? Dit is de meest voor de hand liggende reden.
Maarten
Ik het dan ook totaal niks anders gedaan gisteren dan normaal.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
21-9-2007 16:55

dj krissie schreef:

Maarten-square schreef:

Tijdelijke internet bestanden/cookies weggegooid? Dit is de meest voor de hand liggende reden.
Maarten
Ik het dan ook totaal niks anders gedaan gisteren dan normaal.
Ehm, nederlands? wink ;)
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
21-9-2007 17:01
Klinkt als een bekend probleempje: ik heb een aantal dagen geleden dit probleem gehad. In combinatie met Firefox werd ik af en toe gewoon uit het forum geknikkerd. Wat er gebeurde, was dat ik na het verversen van de pagina soms gewoon uitgelogd was, zonder dat ik hiervoor zelf een cookie had verwijderd. Oplossing bleek uiteindelijk gewoon een nieuwe Firefox sessie te starten. Kennelijk een probleempje met FF.

Heb je zelf al geprobeerd om je cookies en tijdelijke internet bestanden te verwijderen, je PC opnieuw te starten en vervolgens weer opnieuw in te loggen? Dat loste bij mij het probleem helemaal op.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)