Forum > Muziek

Hoe maak je karaoke??

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-5-2006 18:12

Tom schreef:

ok, nog een keer de simpelste truuk welke een redelijk resultaat zal geven:
Naar mijn idee is redelijk nog niet goed genoeg, lead zang is mono, en wat te doen met de stereo toegevoegde galm?

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
19-5-2006 01:07
er is idd nog altijd een vage galm te horen met mijn truuk,
nou ja mijn truuk.....

Ik heb het niet bedacht hoor laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
19-5-2006 02:11

Tom schreef:

ga jij het ff verklappen......
Er is nog een manier....
Het opname apparaat tussen de hete uitgangen van links en rechts van je mixer aansluiten (dus niet aan de ground)
Mono signalen (dus ook de bassen) heffen elkaar dan op en het verschil tussen links en rechts wordt doorgestuurd.
Soms klinkt het redelijk, maar meestal klinkt het nergens naar.

Dan heb je geen computer en software nodig.
brabantse nachten zijn lang
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
19-5-2006 09:55
Ok, mijn manier:

Ik maak gebruik van Sound Forge 7.0 maar lagere versies gaat het ook mee.

Muziek is meestal stereo en lead-zang wordt meestal mono opgenomen.
Als je beide signalen samenvoegt (dus link+rechts naar mono). Vervolgens kies je invert fase (+ en - omdraaien) en het eind resultaat meng je terug op het stuk waar de voice doorheen zit.

Dit kan op een mixer.
In je PC moet je goed opletten dat je geen tijd verschil krijgt tussen de verschillende waveforms, anders heffen de golven elkaar niet meer op.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MarianneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2018
Laatste: 21-1-2018
Berichten: 1
21-1-2018 10:32
Hallo wie zou me willen helpen om twee nummers de zang eruit willen halen , zonder muziek verlies, daarbij bedoel ik dus als ik dat doe dan is de stem wel bijna weg, maar krijg de muziek zo vervormd, wie wil me helpen er mee, of het doen voor me, eens komt de dag van Michel Wolsink. en de Mario's alleen zijn. alvast hartelijke dank voor je reacties, gr Marianne
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
21-1-2018 20:53
Zonder muziek verlies is niet mogelijk.
Dan moet je gewoon de originele tape hebben razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
21-1-2018 23:52

Marianne schreef:

Hallo wie zou me willen helpen om twee nummers de zang eruit willen halen , zonder muziek verlies, daarbij bedoel ik dus als ik dat doe dan is de stem wel bijna weg, maar krijg de muziek zo vervormd, wie wil me helpen er mee, of het doen voor me, eens komt de dag van Michel Wolsink. en de Mario's alleen zijn. alvast hartelijke dank voor je reacties, gr Marianne
Beste Marianne,

Kijk eerst eens bij bijvoorbeeld deze site.
Als je het gewoon kan kopen voor een appel en een ei, hoef je verder niet moeilijk te doen.
Wanneer je het niet kan kopen o.i.d, kan je hier alsnog je vraag verder stellen.
En met HIER bedoel ik niet dat je zomaar privémail gaat sturen naar mij ( en misschien veel meer forumleden).
Op zich is dat ook weer geen ramp, maar ik vind het erg vreemd om een mail te ontvangen van iemand die nét een paar uur op dit forum ingeschreven staat.
Zo komt het behoorlijk ongeduldig over: én hier je vraag stellen, én direct gaan mailen naar forumleden.
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)