Forum > Off-Zone

Geheime zenders

(83 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
12-3-2006 10:57

Tim versteeg schreef:

hallo denk je dat ik zomaar wat lul? shocked 8O ik ben er wel eens achteraan geweest, maar bij (onze) lokale omroep zit je ook met het nieuws en die 51 procent, bovendien zit je dan aan vaste tijden en kun je het niet rustig op een vrije avond of middag doen met je vrienden en eventueel onder het genot van een biertje shut up :X
Ga toch lekker op je slaapkamer draaien dan! angry
De lokale omroep heeft een publieke functie. Daar hoort uiteraard lokale informatie te worden verstrekt.
Vandaar dus de 51%.

En natuurlijk zit je met vaste tijden, waar denk je dat je wel zomaar kan komen als je zin hebt, en niet hoeft te komen als je geen zin hebt. Ooit weleens bij een werkgever geprobeerd (of bij een discotheek for that matter)?

Sommige mensen moeten nog veel lerensad :(
-- Let's do it my way and get it right the first time --
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
12-3-2006 11:55
op zich heb je wel gelijk, maar ik heb met iemand gesproken die bij de lokale omroep gewerkt heeft en die heeft mij ook verteld over die 51 procent enzo. Ik reken ze ook niet af, ik zeg dat het niets voor mij is (en misschien voor anderen ook wel) en dat zo'n geheime zender een leuke oplossing is. En dat patrick dan zo tekeer gaat vind ik wel een beetje overdreven. Misschien is het beter om een slotje op te gooien voor dat het helemaal ter erg word ( of slaat dat nergens op? ashamed :$ )
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-3-2006 12:03
Nee hoor, de discussie liep even hoog op (kan gebeuren), en nu is het over wink ;) .

Hoewel ik geen radio doe, draai ik ook zowel op bruiloften als op alternatieve undergroundparties in kraakpanden. Dat laatste doe ik 100x liever dan dat eerste. Bij die bruiloften is het principe vaak nog veel erger dan die 51%.
Maar met die bruiloften valt geld te verdienen, waarvan ik mijn gear aanschaf, en momenteel platen omdat ik op zoek ben naar een residentie die meer bij mijn muzieksmaak past, maar waar OOK geld te verdienen valt. Iets waar ik dus geld kan gaan verdienen door lekker mijn eigen gang te gaan.

In dat opzicht ben ik blij dat ik over ruime professionele draaiervaring beschik, én weet wat er speelt in de underground.

Naast het beginnen van een geheime zender zou je ook kunnen overwegen om wél bij een lokale omroep te gaan werken. Draai (deels) wat ze van je vragen, werk samen, doe ervaring op en probeer er na paar jaar je eigen draai aan te geven. En zoek tegelijkertijd je eigen uitlaatklep natuurlijk razz :p .
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
12-3-2006 12:17
De mentaliteit die in jouw post naar voren kwam, is wat mij betreft beneden de maat.
Als je geen zin hebt om je aan minimale regels te houden met betrekking tot regelmaat, dan begin je toch je eigen internet zender.

Los hiervan, vind ik ook nog steeds dat de juiste benaming niet 'geheime zenders' is, maar 'illegale zenders'.
Het is prachtig dat er hier een aantal mensen rondhuppelt met het idee dat we alleen maar spannend bezig zijn, en er wel mee weg komen, maar laten we niet uit het oog verliezen dat het weldegelijk verboden is. En aangepakt dient te worden.
Gezien de volle ether, èn de gigantische bedragen die bijvoorbeeld de commerciele omroepen betalen om uberhaubt te mogen uitzenden is het onterecht als een willekeurige ..... (laat ik het netjes houden) zomaar eventjes een paar (k)W de lucht in stampt met maling aan alles en iedereen op en rond die frequentie.
Hoe zouden jullie het vinden als je duurbetaalde etherruimte wordt weggedrukt door een lokele illegale zender?
En dat is nog afgezien van alle mogelijke problemen die je kan veroorzaken door zoveel vermogen de lucht in te sturen.
Als een reguliere zender instraling veroorzaakt op apparatuur van consumenten, dan dient de veroorzaker het op te lossen.
Hoe gaat dat als je vlak bij zo'n illegale zender woont, en je apparatuur gaat vreemd doen?
Bij wie klop je dan aan. Denk je dat die piraat het voor je gaat oplossen?
De enige remedie is om die zender uit te lucht te laten halen.

En voor de juiste beeldvorming: ik ben inderdaad medewerker bij een lokale omroep, en faciliteer daar twee keer per maand een live uitzending uit een lokale discotheek.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
12-3-2006 14:35
patrick ik geef toe dat je gelijk hebt. Maar omdat illegale zenders niet constant on air zijn heb ik er niet zo'n probleem mee. Maar vanauit jouw situatie kan ik me wel voor stellen dat je er tegen bent.
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
TimleferinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 17-12-2010
Berichten: 93
12-3-2006 17:57
Maar ik vind ook dat piraten meer voor de lol uit mogen zenden, maar piraten die verscheidene kW's de lucht in gooien kunnen wel problemen veroorzaken ja. maar een paar middelbare scholier die met een zender van 10tot150 watt de lucht in gaan heb je toch niet veel last, of heb je dan veel straling ofzo? Wel vind ik de uitspraak 'iligale zenders' wat overdreven, zijn er dan echt zoveel mensen die er last van hebben? En de mensen die er last van hebben zullen dan ook wel weten waar de zender is, dan kan je die toch laten oppakken bij overlast?
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
12-3-2006 18:00
Iets is niet illegaal als de voorwaarde moet zijn dat mensen er last van hebbenshut up :X
Potverdorie
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 13455
21-3-2006 15:35
Edit Mod: Dré: Topic opgeschoond (en zo...)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjflamingoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2006
Laatste: 13-6-2006
Berichten: 1
13-6-2006 16:10
Hoi,

Zelf ben ik jaren piraat geweest.
Ook ik ben tijdens mijn werkzaamheden bezocht door de heren van de Radio Controle Dienst.
De zender die ik had, leverde 40 watt en was helemaal ontstoord.
Niemand, die er last van had.
Nee, in tegendeel de luisteraars vonden het geweldig.
Wij zonden veel nederlandstallig uit, dit omdat dat simpel weg niet bij de publieke en commerciele te horen was.
Maar toch stonden ze op een dag voor je op de stoep, en namen alles mee, wat op dat moment in de studio aanwezig was (zender, hifi apparatuur, platen, cd's etc..)
En als klap op de vuurpijl, mocht ik ook nog eens vertellen aan de rechter waarom ik dat deed, en mijn beloning was een vette prent.
Dus jongens, als er iemand van plan is, op welke wijze dan ook, muziek uit te zenden, wees er dan ten alle tijde op bedacht, dat je ,zonder vergunning, illegaal bezig bent.

PS: Denk even verder terug, naar de Zeezenders tijdperk, die zenders deden ook niemand kwaad, maar werden wel verboden .................
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
13-6-2006 16:31
Je kunt natuurlijk ook een moderne variant proberen: internetradio met een streaming uitzending. Kost natuurlijk wel wat bandbreedte, maar een beetje zender kost ook het één en ander. (En om het allemaal legaal te doen moet je natuurlijk wel je naburige rechten afdragen, maar daar heb ik piraten nooit over gehoord...)
Kennis is nog geen wijsheid

Terug naar forum Reageer (zonder quote)