Forum > Geluid

Ventilatie versterker?

(38 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
29-12-2005 11:36
waarom je aansluit paneeltje aan de achterkant shut up :X
Potverdorie
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 998
29-12-2005 11:40
Had je naar mijn idee ook beter voor kunnen doen. Koeling heeft de versterker aan de achterkant voldoende lijk me, dus dan is dat ventilatiepaneeltje voren niet nodig.

Hoe lang denk je zelf dat die tape blijft zitten waarmee je de kabeltjes van de ventilatoren vast gemaakt hebt? Bij een beetje on-the-road gebruik verwacht ik niet dat het een maand zo blijft zitten.

Maar verder heel netjes gedaan. Ook de montage van de ventilatoren heb je keurig gedaan.
Dance the night away!
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
29-12-2005 12:53
Hier een paar foto's Hoe ik het een en ander gedaan heb.
Met m'n passief gekoelde AB ampjes.
Klik
Klik
Klik
Klik
brabantse nachten zijn lang
DjneedleStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 17-8-2008
Berichten: 31
29-12-2005 12:54

Imcowelter schreef:

Had je naar mijn idee ook beter voor kunnen doen. Koeling heeft de versterker aan de achterkant voldoende lijk me, dus dan is dat ventilatiepaneeltje voren niet nodig.
Moet de versterker dan niet vanvoren de lucht kunnen uittrekken? Ik heb ergens gelezen (ik weet natuurlijk niet als het waar is) dat er altijd circulatie in de case moet zijn.
Ik heb het connector paneel ook liever vanvoren, maar gaat dit wel?

Imcowelter schreef:

Hoe lang denk je zelf dat die tape blijft zitten waarmee je de kabeltjes van de ventilatoren vast gemaakt hebt? Bij een beetje on-the-road gebruik verwacht ik niet dat het een maand zo blijft zitten.
Deze foto's zijn gemaakt tijdens het bouwen (jah, gaf misschien ook een beetje een vertekend beeld). Ik heb toen deze erop geplakt, anders zaten de kabels de hele tijd in de weg. Maar nu zijn ze eraf gehaald. wink ;)

mvg Hans
I used to be a SCHIZOPHRENIC, but we're OK now!
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 998
29-12-2005 13:07
Je case is toch niet 100% luchtdicht van voren als je in plaats van dat ventilatiepaneeltje een d-hole paneel zet? Genoeg kieren om lucht kwijt te komen. Bovendien ga ik ervanuit dat je versterker een ventilator heeft die voren lucht aanzuigt en achter uitblaast.
Dance the night away!
DjneedleStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 17-8-2008
Berichten: 31
29-12-2005 13:16

Imcowelter schreef:

Bovendien ga ik ervanuit dat je versterker een ventilator heeft die voren lucht aanzuigt en achter uitblaast.
Dit doet hij dus niet, hij kan niet vanvoren aanzuigen en vanboven in de versterker zit een ventilatie paneel waar (zonder ventilator) de warme lucht uitkomt.

Maar ik ga het connector paneel eens vanvoren zetten.

mvg Hans
I used to be a SCHIZOPHRENIC, but we're OK now!
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
29-12-2005 13:23
Dan zou ik het gewoon zo laten, aleen het ventilatiepaneeltje wat achterin onder zit vervangen voor een dicht blindplaatje.
dan trekken de ventilatoren het beste de koele lucht over je amp.
brabantse nachten zijn lang
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-12-2005 00:43

djneedle schreef:

Maar ik ga het connector paneel eens vanvoren zetten.
Ik zou het zo laten, de connectoren op de voorkant of achterkant is een "eigen" keuze.

@TNT
Zie ik het goed, zijn die koelribben van die AB eindtrappen nu geheel afgesloten door die bak met ventilatoren?

Tevens verbaast het mij dat velen fan's gebruiken met een voeding, wat is de reden hiervan?

Ik gebruik gewoon Papst 240v modellen. 2 stuks onder de onderste versterker, de tweede die er bovenop staat wordt hierdoor ook voldoende gekoeld.

Martin.
kvm entertainment
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
30-12-2005 02:46
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 30-12-2005 10:18
@TNT
Zie ik het goed, zijn die koelribben van die AB eindtrappen nu geheel afgesloten door die bak met ventilatoren?

Tevens verbaast het mij dat velen fan's gebruiken met een voeding, wat is de reden hiervan?

Ik gebruik gewoon Papst 240v modellen. 2 stuks onder de onderste versterker, de tweede die er bovenop staat wordt hierdoor ook voldoende gekoeld.

Martin.
Ja de koelriben zijn geheel omsloten maar onderin de case zit een gat waar de koele lucht aangetrokken wordt enzo door de koelribben naar buiten wordt geblazen, een koeltunnel dus zoals je in veel versterkers ook ziet.

Deze 2 vannetjes had ik nog liggen en het adaptertje toevallig ook dus ga ik geen duurdere 220 vannetjes kopen.

geloof me dit werkt perfect.
brabantse nachten zijn lang

Terug naar forum Reageer (zonder quote)