Forum > Opmerkingen

Idee voor verbetering

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
30-8-2005 12:32
???
Wie zou het anders moeten doen? Zover ik weet is hij de enige hier die toegang heeft tot de bestanden. En als het gaat om het woord 'moet'; dat kun je ook zo lezen dat er geen andere oplossingen voor zijn, Dre moet natuurlijk zelf beslissen of het een nuttig iets is waaraan hij z'n tijd wil besteden.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
30-8-2005 12:35
En als het gaat om het woord 'moet';
staat dikgedrukt dus ik denk het welrazz :p
dat kun je ook zo lezen dat er geen andere oplossingen voor zijn, Dre moet natuurlijk zelf beslissen of het een nuttig iets is waaraan hij z'n tijd wil besteden.
dat is inderdaad wat ik bedoeldewink ;)
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
30-8-2005 12:38
Ok dan razz :p
Bier, Billen, Borsten en Beats!
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
31-8-2005 12:29
Ik post het even hierin, zodat er niet een nieuw topic open hoeft.

Misschien is het een idee dat als je een zoekbegrip intypt dat het begrip dan gekleurd wordt. Bij het concollega forum hebben ze ook zoiets, op zich wel prettig. Als je dan iets wilt weten over een bepaald product en het topic heeft 10 bladzijde, dan hoef je tenminste niet alles na te lezen. Maakt het zoeken volgens mij nogal makkelijker.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
31-8-2005 12:31
een concOllega laugh :D

dat idee is volgens mij al eens geoperd, en staat al op dré's lijstje, alleen niet helemaal bovenin wink ;)
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
31-8-2005 12:37
Euw, dan wachten we maar gewoon af. happy :)
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
31-8-2005 16:30

alleznet schreef:

Ik hoop dat dat niet al te lastig te programmeren is?
Nee hoor, is absoluut niet moeilijk (aangezien ik ook websites programmeer).
Toch wel kunstig dat jij voorbij de user interface kan kijken en mijn achterliggende schillen kan zien (inclusief stored procedures, cursorloze paginering en triggers).

Hoe doe je dat eigenlijk? (want je bent zo ongeveer de enige bewoner op deze aarde die dat kan ;-)

<<<<<<<<<<

Ja het is mogelijk MAAR vereist wijzigingen in de programmering van meerdere stored procedures en triggers (en daarvoor ontbreekt mij gewoonweg de tijd op dit moment). Voordat iemand anders mijn "bakwerken" voldoende door heeft om er wijzigingen in aan te brengen ben je wel even verder (zeker gezien de ver, VER VER doorgevoerde optimalisatie waar het gaat om SQL code).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
31-8-2005 16:31

Timmiej schreef:

Ik post het even hierin, zodat er niet een nieuw topic open hoeft.

Misschien is het een idee dat als je een zoekbegrip intypt dat het begrip dan gekleurd wordt. Bij het concollega forum hebben ze ook zoiets, op zich wel prettig. Als je dan iets wilt weten over een bepaald product en het topic heeft 10 bladzijde, dan hoef je tenminste niet alles na te lezen. Maakt het zoeken volgens mij nogal makkelijker.
Optie zit er al in (server sided) maar werkt niet goed. Er komt nu een user sided variant van (je moet toch j@vascript aan hebben staan en de lokale belasting is minimaal). Vraag is alleen wanneer...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
31-8-2005 16:59
Toch wel kunstig dat jij voorbij de user interface kan kijken en mijn achterliggende schillen kan zien (inclusief stored procedures, cursorloze paginering en triggers).

Hoe doe je dat eigenlijk? (want je bent zo ongeveer de enige bewoner op deze aarde die dat kan ;-)

<<<<<<<<<<

Ja het is mogelijk MAAR vereist wijzigingen in de programmering van meerdere stored procedures en triggers (en daarvoor ontbreekt mij gewoonweg de tijd op dit moment). Voordat iemand anders mijn "bakwerken" voldoende door heeft om er wijzigingen in aan te brengen ben je wel even verder (zeker gezien de ver, VER VER doorgevoerde optimalisatie waar het gaat om SQL code).
Nou, de sql optimalisatie mag mischien wel hoog nodig zijn, maar ik heb ook sites met een bak bezoekers, waarbij de site in feite 1 grote sql query is. Ik snap dat er een hoop tijdsverschil zit tussen het maken van iets dat werkt, en van iets dat perfect is. Je term 'bakwerken' vind ik ook wel leuk, omdat ik me er zeer voor intereseer. Als je de site nu in php had gemaakt had ik je wel willen helpen met het doorgronden van je eigen spul razz :p, maar in asp ben ik niet zo'n dev held.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
31-8-2005 17:06
Ik geloof niet dat je het helemaal begrepen hebt. Dré doorgrondt zijn eigen spul prima. Het probleem is het uitleggen aan een ander.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)