Forum > Algemeen Forum

Mensen letten meer op hun geld?

(50 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
23-7-2005 12:20
Hallo allemaal,
Wat mij de laatste tijd is opgevallen, is dat mensen steeds meer op hun geld letten. Als je een prijs noemt proberen ze vrijwel altijd af te dingen, en op een gegeven moment is dit erg irritant.
Ik merk ook dat er de laatste tijd veel minder feesten worden gegeven, en als ze worden gegeven moet alles zo goedkoop mogelijk. Onze standaard prijzen waren voorheen altijd:
Kleine set: 200 euro
Normale set: 400 euro
Grote set: 600 euro
Mega set: 1200 euro.
Wij hebben hier nooit problemen meee gehad, iedereen betaalde altijd de volle prijs en vaak wou men zelfs meer dan nodig was.
Nu hebben wij alle prijzen met 40% verlaagd, en dan nog vinden mensen het teveel...

Wat is dit toch? Ik denk dat het te maken heeft met de slechte economie, daar hoor je steeds meer over. Of zou het gewoon de mens van tegenwoordig zijn?
0900-DJDS
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
23-7-2005 12:26
Dit heeft naar mijn mening "mede" te maken door de slechte economie.
Maar om nou zomaar je prijzen met 40% te verlagen lijkt mij totaal geen optie.
Jij hebt een prijs die waarschijnlijk tot stand gekomen is na afweging van een aantal dingen zoals: Apparatuur afschrijving, Vervoer, Vervoer afschrijving en je eigen uurprijs.
Dus als je zomaar je prijzen kan verlagen met 40% ga je OF over je nek OF je hebt voorheen behoorlijk hoge prijzen gehanteerd.

Zeurende mensen blijf je houden, doe je niks aan.
Maar zoals ik meerde forumleden al heb horen zeggen: Te duur??? helaas zoek dan maar een ander die het voor minder doet.
Enkele voorbeelden hiervan zijn: Tom en sylvia als ik me goed kan herinneren.
Ook werd er door hun verteld dat er veel klanten die éénmaal naar een goedkopere show zijn toegestapt, weer terug komen.
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
23-7-2005 12:30
Nee, we hebben echt goed nagedacht voor we dit deden.
Niet alle prijzen zijn met 40% verlaagd, dit is maar een schatting.
Onze Mega Set is met ongeveer 40% verlaagd, maar andere sets maar 30, 20, of 10 procent. En dat is nog een schatting, want we hebbben ze gewoon naar mooie ronde prijzen verlaagd, en geen procenten aangehouden oid.
Bovendien krijgen we nu veel meer opdrachten, tenminste, in vergelijking met vorig jaar. Daarvoor ging het altid nog veel beter dan nu, ook met de oude prijzen.

Ik denk dat we het gewoon zo houden, alleen we laten ons nu niet afdingen natuurlijk [;-)]
0900-DJDS
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
23-7-2005 12:33
Zijn die zeurende klanten dezelfde mensen??
Als je serieus wil weten of het aan de economie ligt zou je moeten kijken naar je klanten die voorheen wel (graag) de volle mep wouden betalen.
En ga ook bij jezelf na of er iets is waardoor het zou kunnen zijn dat ze het goedkoper willen. Is alles hetzelfde, dus zelfde klanten zelfde show zelfde gebeurtenis. Dan zou je kunnen zeggen dat het aan de economie ligt bij deze mensen, maar dit hoeft dus niet bij ieder geval zo te zijn.
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
23-7-2005 12:53
Alles is in principe hetzelfde gebleven, allee de mensen vonden het te duur.
De meeste klanten kome uit A'dam Zuid of Amstelveen en dat zijn wel de rijkere buurten, en toch vonden ze het te duur worden.
Ik zou dus zeggen dat het aan de economie ligt, maar merken meer mensen dit of niet?
Wat inderdaad wel klopt: laatst waren we gevraagd voor een feest: van 4 tot 4. Wij vroegen er 600 euro voor, maar een ander Drive-in vroeg maar 190 euro. Kan nooit goed zijn, en dat bleek ook wel: de dag na het feest werden we gebeld of wij op het volgende feest wilden komen. Dus uiteindelijk komen mensen wel naar je toe wink ;)
0900-DJDS
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
23-7-2005 12:58

DJDS schreef:

Alles is in principe hetzelfde gebleven, allee de mensen vonden het te duur.
De meeste klanten kome uit A'dam Zuid of Amstelveen en dat zijn wel de rijkere buurten, en toch vonden ze het te duur worden.
Rijke mensen zijn vaak veel zuiniger dan je denkt.
Kijk maar eens bij de bekende goedkope supermarkten (aldi e.d.). Wie zie je daar? Mensen met weinig geld, en mensen in pak.
Door internet beperkt
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 9470
23-7-2005 14:25

DJDS schreef:

De meeste klanten kome uit A'dam Zuid of Amstelveen en dat zijn wel de rijkere buurten, en toch vonden ze het te duur worden.
In die omgeving heb ik juist geen enkel probleem met mijn prijsbeleid......
Misschien dat je gewoon je poot stijf moet houden.

Filosofisch op de zaterdagmiddag:
Beter een langzaam kwartje dan een snel dubbeltje.

Volgende keer kan je nooit meer aankomen met je kwartje.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
23-7-2005 14:29

DJDS] schreef:

Kleine set: 200 euro
Normale set: 400 euro
Grote set: 600 euro
Mega set: 1200 euro.
Beetje groot verloop in je prijzen...
Dat het aan de economie ligt is een eeuwige discussie met voors & tegens: particulieren hebben wellicht iets minder te besteden (maar dit is ook maar een beperkt deel van feest organisatoren); bedrijven daarentegen lijken - juist nu zij meer van de werknemers moeten vragen - extra gericht op een belonend feestje.

Ik blijf erbij: doe je werk goed, wees consequent in je prijzen, beloon herhalingsboekingen.
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
23-7-2005 16:23
Groot verloop in mijn prijzen?
Als je de Mega set hebt gezien zeg je dat niet meer...
0900-DJDS
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 1207
23-7-2005 16:25
Ík denk dat Niek bedoeld dat het misschien slim is om er nog een set (prijs) tussenin te zetten.
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)