Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 58 van 60)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-9-2008 15:27

Yoghurt schreef:

De muziek en film word in Nederland geproduceerd, gemonteerd en in Duitsland vertoont.
Weet de muziek & filmproducer in kwestie dat niet?!
Light Image
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
3-9-2008 15:46

JeroenVDV schreef:

Yoghurt schreef:

De muziek en film word in Nederland geproduceerd, gemonteerd en in Duitsland vertoont.
Weet de muziek & filmproducer in kwestie dat niet?!
Die is nog niet ingeschakeld. Het project zit momenteel in de raming fase, waarin we dus alle kosten in kaart moeten gaan brengen. Daarnaast zijn we aan het kijken wat het verschil in regelgeving is.

Zou zonde zijn om de totale post 'onvoorzien' op te maken aan dingen als auteursrechten, of andere adhoc oplossingen die er verzonnen zouden moeten worden.
Een beetje vooronderzoek kan dus ook geen kwaad lijkt me.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-9-2008 15:50

Yoghurt schreef:

Die is nog niet ingeschakeld. Het project zit momenteel in de raming fase, waarin we dus alle kosten in kaart moeten gaan brengen. Daarnaast zijn we aan het kijken wat het verschil in regelgeving is.
Als je de kosten in kaart gaat brengen, zul je ook een offerte van een film/muziekproducer hebben liggen of gaan aanvragen? Dan kun je die vraag er gelijk bij neerleggen.
Light Image
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
3-9-2008 16:00

JeroenVDV schreef:

Yoghurt schreef:

Die is nog niet ingeschakeld. Het project zit momenteel in de raming fase, waarin we dus alle kosten in kaart moeten gaan brengen. Daarnaast zijn we aan het kijken wat het verschil in regelgeving is.
Als je de kosten in kaart gaat brengen, zul je ook een offerte van een film/muziekproducer hebben liggen of gaan aanvragen? Dan kun je die vraag er gelijk bij neerleggen.
Dat kan. Maar toch ga ik zelf liever ook even op zoek, en navraag doen bij de organisatie die er in Duitsland over gaat, dan alles direct van een mogelijke leverancier aan te nemen. Komt bij dat de mogelijke producer wellicht geen expertise heeft op het gebied van Duitse auteurswetgeving.

Op deze manier kan ik ook inlezen of er nog andere verschillen in auteurswetgeving zijn, die me wellicht niet direct verteld worden door een leverancier.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-9-2008 18:46
Je bedoelt dat je eerst wil weten of het gratis/zo goedkoop mogelijk kan voordat je een gepeperde rekening van de rechthebbende van het gebruikte materiaal krijgt? sneaky :V

Bel BUMA, vraag hoe het in Duitsland zit, vraag het telefoonnummer van de Duitse organisatie, verifieer daar het verhaal, neem contact op met degene die de rechten heeft en kijk eens waar die mee komen.

Lijkt me?
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
8-9-2008 19:02

Sylvia schreef:

Je bedoelt dat je eerst wil weten of het gratis/zo goedkoop mogelijk kan voordat je een gepeperde rekening van de rechthebbende van het gebruikte materiaal krijgt? sneaky :V

Bel BUMA, vraag hoe het in Duitsland zit, vraag het telefoonnummer van de Duitse organisatie, verifieer daar het verhaal, neem contact op met degene die de rechten heeft en kijk eens waar die mee komen.

Lijkt me?
Gepeperde rekeningen houd niemand van, tenzij je ze zelf verstuurd.

Vandaag even met de BUMA gebeld, maar veel verder voorbij de niets wetende receptiegeit kwam ik niet. Denk dat ik het van de week nogmaals ga proberen.
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
24-9-2008 14:16
Heb je nog een keer gebeld, ben nl wel benieuwd...
Mr. Jameson...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
4-5-2011 09:03
'Bestuurlijke krankzinnigheid bij Buma/Stemra'
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
10-5-2011 11:32
Telegraaf: di 10 mei 2011, 08:54

Zakkenvullen bij Buma/Stemra AMSTERDAM - De directie van auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra verdient ver boven de balkenendenorm.

Dat meldt de Volkskrantnaar aanleiding van het maandag gepubliceerde jaarverslag. Voormalig voorzitter Cees Vervoord ontving vorig jaar 379.000 euro voor een periode van januari tot augustus, inclusief variabele beloningen. Zijn opvolger Hein van de Ree kreeg voor de rest van het jaar 200.000 euro bijgeschreven op zijn rekening. Cees van Rij, directeur juridische zaken, streek vorig jaar ruim 233 duizend euro op.

Het is voor het eerst dat Buma/Stemra de salarissen van de directieleden openbaar maakt. Meedere malen hadden leden om duidelijkheid gevraagd, maar die bleef keer op keer uit. Bestuursvoorzitter Konrad Boehmer wil niet reageren zolang het jaarverslag niet is besproken in de algemene ledenvergadering. Volgens Buma/Stemra bestuurder Henk Westbroek heeft Boehmer het bestuur een zwijgplicht opgelegd.
Bron: Telegraaf
Alles komt goed....
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-5-2011 11:47
M'n Twitter-timeline is inmiddels bijna helemaal gevuld met BUMA-berichten. Ben benieuwd hoe lang die maffia het nog volhoudt, nu veel artiesten/producers het echt beu zijn...
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)