Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 50 van 60)
Moderator(s): Dré
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 431
25-5-2006 17:29

hidde89 schreef:

De licenties zijn gekoppeld aan je ip-adres. Dus al zou ik jou een liedje toesturen met de licentie, dan zou hij hem nog niet afspelen.
ja, de mp3's van freerecordshop (alleen met deze geprobeerd) geven dan de melding dat je de licentie moet aankopen. was een groot probleem om m'n liedjes naar m'n vaste pc te versluizen
Fun is serious business!
Hidde89Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 22-12-2011
Berichten: 24
25-5-2006 17:33
Bij planet zou je dan kunnen proberen om je licenties en nummers opnieuw te downloaden. Ik weet niet of dat wel werkt. Als iemand dan mijn gebruikersnaam en wachtwoord jat, dan zou hij/zij alles naar zijn pc kunnen downloaden.
Het makkelijkst is toch om gewoon originele cd's te kopen wink ;)
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
25-5-2006 17:37
wat onhandig... 1: je mag er niet mee draaien. 2:crasht je pc, moet je opnieuw downloaden(alla tientallen bestanden) 3: wil je andere pc kopen,moet je opnieuw betalen! nee,dan blijft gewoon cd's kopen toch egt de makkelijkste legale oplossing vind iklaugh :D

edit: hidde was me voor wink ;)
Twitter mee met @andycobbennl
Hidde89Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 22-12-2011
Berichten: 24
25-5-2006 17:46
Ik denk dat als je een nieuwe pc koopt dat je dan ook gewoon die bestanden opnieuw kan downloaden. Net als bij het kwijtraken. Maar dan is het probleem weer dat ik iedereen mijn wachtwoord kan geven om alles te downloaden.
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
25-5-2006 17:52
HaHa.. ja dat klopt!.. of eigenlijk klopt het niet wink ;)
Ben egt benieuwd hoe dat nu allemaal zit..
Twitter mee met @andycobbennl
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 431
25-5-2006 18:32
Kverwacht dat het antwoord voor morgen zal zijn door Onze lieve heer hemelvaart, is een vrije dag. Vanaf dat ik het antwoord krijg, post ik het hier op het forum. Ik blijf de laatste tijd ook mooi bij cd's. Het een hele rompslomp dat legaal downloaden, en voor de muziek die ik nu nodig heb koop ik het wel op cd (winkel aan netto-prijzen en heel veel promoties is o zo handig).
Fun is serious business!
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
25-5-2006 19:12
Ik ben benieuwd...
Toch blijf ik een enorme aanhanger van online muziekshops. Het hangt er natuurlijk af wat je draait qua genre. Ik kan er inkomen als je r&b, hip-hop, commercieel, top 40 etc. draait mp3's kopen niet voordelig zijn. Per mp3'tje ben je toch vlug een 1- 1,5 euro kwijt en in jullie genres vindt je genoeg verzamelcd's aan een relatief goedkope prijs (tov mp3s).
Voor mensen gefocused op andere genres (zoals ik house en electro) zijn zulke shops dan wel weer een godsgeschenk. Bijna nergens vindt je iets op cd (en anders dan nog veel te laat) dus is de enige mogelijkheid vinyl kopen. Wat staat voor duur(!) en vaak heb je maar 1 track nodig ervan. Kost je dat 9euro...

Wat gezegd is van die slechte kwaliteit(128)... Waar ik koop(traxsource) kun je toch kiezen hoor 192 of 320... 1 of 1,5 euro.
Wat het uitgangsvolume betreft: hangt af van site tot site
En hoezo je mag maar bepert aantal keer branden?
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing
Hidde89Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 22-12-2011
Berichten: 24
25-5-2006 19:44
Het zal inderdaad van site tot site verschillen, maar bij Planet Musicstream kan je de nummers maar 10 keer op cd branden, en bij sommige nummers maar 5 of 3 keer!
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 431
25-5-2006 20:48

krisadam schreef:

Ik ben benieuwd...
Toch blijf ik een enorme aanhanger van online muziekshops. Het hangt er natuurlijk af wat je draait qua genre. Ik kan er inkomen als je r&b, hip-hop, commercieel, top 40 etc. draait mp3's kopen niet voordelig zijn. Per mp3'tje ben je toch vlug een 1- 1,5 euro kwijt en in jullie genres vindt je genoeg verzamelcd's aan een relatief goedkope prijs (tov mp3s).
Voor mensen gefocused op andere genres (zoals ik house en electro) zijn zulke shops dan wel weer een godsgeschenk. Bijna nergens vindt je iets op cd (en anders dan nog veel te laat) dus is de enige mogelijkheid vinyl kopen. Wat staat voor duur(!) en vaak heb je maar 1 track nodig ervan. Kost je dat 9euro...

Wat gezegd is van die slechte kwaliteit(128)... Waar ik koop(traxsource) kun je toch kiezen hoor 192 of 320... 1 of 1,5 euro.
Wat het uitgangsvolume betreft: hangt af van site tot site
En hoezo je mag maar bepert aantal keer branden?
zijn niet écht mijn genres razz :p. commercieel durf ik wel es een best of van te kopen, om het toch maar te hebben. ik draai vooral rock, metal, folk, fout, en wat commerciële techno/jump als het nodig is. alles kan je op cd vinden, folk vind je zelfs bijna niet via downloadstores, en qua rock en metal meestal de bekende, iets onbekender, en het staat er al niet meer bij (voor zover ik toch al heb gekeken).
Fun is serious business!
KrisadamStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 5-6-2019
Berichten: 56
31-5-2006 13:09

viero schreef:

Kverwacht dat het antwoord voor morgen zal zijn door Onze lieve heer hemelvaart, is een vrije dag. Vanaf dat ik het antwoord krijg, post ik het hier op het forum. Ik blijf de laatste tijd ook mooi bij cd's. Het een hele rompslomp dat legaal downloaden, en voor de muziek die ik nu nodig heb koop ik het wel op cd (winkel aan netto-prijzen en heel veel promoties is o zo handig).
Al nieuws?
Not everyone understands house music... it's a spiritual thing, a body thing... a soooul thing

Terug naar forum Reageer (zonder quote)