Forum > Algemeen Forum

Drive in show meubel

(396 reacties. Pagina 2 van 40)
Moderator(s): Dré
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
29-5-2005 14:51
Hey,

Kan aan mij liggen maar het lijkt me allemaal een beetje laag.
Is dit ook zo of lijkt dat maar
En denk dat je de versteker en de cd-unit snel zult beschaddigen aan gezien ik niks zie wat je tijdens het vervooer er voor gaat klaatsen, waardoor de knoppen van de versterker / cd-unit/ aansluitingnen snel zullen afbreken/ beschaddigen.
Nog even een vraagje dat wcd dat je het daar hebt zitten (en de rest van de apparatuur) waar halen deze een spanning vandaan. Mag hopen dat je deze wcd niet met een contrasteker gaat voeden?????

En ja zwaar dat zal het zeker zijn ja. En uitbrijden is ook al een heel stuk moeilijker, je moet meteen gaten gaan zagen als je dat wilt gaan doen.
Verder voor zo ver als ik het kan zien zit het wel goed in elkaar, haaks. niet scheef. Helemaal goed

Groetuh Ronny B
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
MvdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 22-8-2008
Berichten: 91
30-5-2005 18:42

Ronny B schreef:

Hey,

Kan aan mij liggen maar het lijkt me allemaal een beetje laag.
Is dit ook zo of lijkt dat maar
En denk dat je de versteker en de cd-unit snel zult beschaddigen aan gezien ik niks zie wat je tijdens het vervooer er voor gaat klaatsen, waardoor de knoppen van de versterker / cd-unit/ aansluitingnen snel zullen afbreken/ beschaddigen.
Nog even een vraagje dat wcd dat je het daar hebt zitten (en de rest van de apparatuur) waar halen deze een spanning vandaan. Mag hopen dat je deze wcd niet met een contrasteker gaat voeden?????

En ja zwaar dat zal het zeker zijn ja. En uitbrijden is ook al een heel stuk moeilijker, je moet meteen gaten gaan zagen als je dat wilt gaan doen.
Verder voor zo ver als ik het kan zien zit het wel goed in elkaar, haaks. niet scheef. Helemaal goed

Groetuh Ronny B
Het lijkt op dit moment inderdaad best laag ( ben zelf ook best laag razz :p ), de onderkant zit er nog niet op + er komen nog wieletjes onder. Alles bij elkaar wordt het iets meer dan een meter hoog.

We hebben inderdaag geen bescherming voor de voorkant, meubel moet in de overdekte kar op de achterkant liggen. Er komt wel een deksel op de bovenkant.

Over het voorzien van spanning ben ik nog over aan het denken, mijn eerste idee is dat vanaf het ingebouwde stopcontact doorgelust wordt naar een spanningsverdeler en vanaf hier naar de apparatuur. Vanaf de buitenkant van het stopcontact naar een stopcontact in de muur bij de klant. Of is dan geen goed idee ?
Music is live - Live is music
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
30-5-2005 23:25
Als ik je goed begrijp dan ga je een kabel maken met 2x een stekker eraan???
Of begrijp ik je verhaal nu niet goed??

Mocht dit het geval zijn dan : NIET DOEN!!!
Dit leverd gevaarlijke situaties op!!
Voor beeld jij trug perongelijk de stekker die inhet meubel zit eruit en die in de muur zit er nog in, dan staat er dus wel even openspanning op de pootjes vande stekker.
Jaja ik weet dat je altijd eerst de anders stekker eruit zult halen wink ;)
maar toch 1x fout kan meteen de laaste zijn, en dat is nietde bedoeling dacht ik zo.

Mocht je toch zoiets willen doen het dan met zo'n ding: Contrastekker maak deze op je meubel en plaats deze : Stekker aan je kabel die in de wcd gaat. dan heb je een veulige oplossing.

Waarom ik geen Powercon adviseer is omdat ik heb gezien dat er al een "groot" gat voor de wcd in zit en je daar dus geen powercon meer in kan plaatsen zodat het er nog mooi uit ziet.

Ik wacht dus even af wat je nu bedoelt en dan kan ik verder advies geven.

Groetuh Ronny B
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
MvdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 22-8-2008
Berichten: 91
31-5-2005 00:07

Ronny B schreef:

Waarom ik geen Powercon adviseer is omdat ik heb gezien dat er al een "groot" gat voor de wcd in zit en je daar dus geen powercon meer in kan plaatsen zodat het er nog mooi uit ziet.
Die Powercon is toch voor aansluiting van je boxen ?
Heb namelijk 4x de Neutrik 4P Speakon gekocht en hiervoor zijn ook al 4 gaten gemaakt, zie deze foto Of bedoel je dit niet ?
Music is live - Live is music
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
31-5-2005 06:44
NEE!!
Speakon is voor speakers,
Powercon voor Stroomtoevoer!!

Je hebt dus de verkeerde gekocht...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
31-5-2005 09:29
Hij heeft helemaal niets verkeerd gekocht ...
Wat hij gekocht heeft is INDERDAAD voor de speakers, wat toch zijn bedoeling was ...

Er bestaat ook een gelijkaardige connector (powercon), deze ziet er ongeveer hetzelfde uit maar is blauw, terwijl speakon voor speakers zwart zijn. Hierop kan je je stroomtoevoer op aansluiten.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
31-5-2005 11:53

mvdb schreef:

Die Powercon is toch voor aansluiting van je boxen ?
En mijn antwoord was NEE
Kan het nog duidelijker?

Even beter lezen aub
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
31-5-2005 17:00
Hij zag blijkbaar het verschil niet tussen speakon en powercon. Hij heeft netjes speakon gekocht, prima voor speakers. Gebruikt'ie alleen de termen door m'kaar wink ;)
Light Image
MvdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 22-8-2008
Berichten: 91
31-5-2005 17:32
Heb ze vandaag aangesloten en getest met de speakers, alles werkt prima. Heb inderdaad de verkeerde termen gebruikt !
Music is live - Live is music
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
31-5-2005 22:22
Okee, gelukkig maar happy :)
Ik was al bang dat je de stroomtoevoer van je meubel wilde realiseren dmv een speakon, met alle gevolgen van dien (speakers die opeens prima als pyroflash blijken te voldoen etc shut up :X)
veel succes met je meubel nog..

[edit]Als ik het zo teruglees klinken mijn bovenstaande reacties misschien een beetje fel, sorry daarvoor, maar misschien begrijp je nu ook waarom[/edit]
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)