Forum > Geluid

iPod Djmixer

(41 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
22-5-2005 11:18

Tom van der Meer schreef:

Ik was laatst op een feest aan het draaien voor een 3e klas middelbare school. Ik kreeg toen regelmatig vragen om hardcore te draaien. Helaas had ik die avond geen hardcore cd's mee. Gelukkig had ik m'n iPod mini mee. Die maar ff ingeplugd, daar stonden er een stuk of 50 op. Werkte prima, met time remain weergave. Alleen een btje lastig te bedienen omdat ik zweterige vingers had. Dan werkt het clickwheel niet zo/helemaal niet meer.
Ja, ook een keer gehad. Ze kwamen met z'n 10en gelijk om van die achterlijke heel onbekende muziek vragen. (als je het muziek mogt noemen). Dat had ik dus niet bij, maar 1 van die gaste had een mp3 speler bij, eerst het bestand geluisterd, en vervolgens aan de mixer gehangen en afgespeeld... Werkte redelijk goed.
*Quukske*
P3P!N0^Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 7-7-2007
Berichten: 85
22-5-2005 11:21
Ik heb nu een iPod mini, werkt het daar ook mee? Verder vind ik het wel grappig dat ze zoiets maken (zat er toevallig vanochten aan te denkenrazz :p), maar het word te duur voor mijsad :(
...
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
22-5-2005 16:07
Het is leuk bedacht, neem als je gaat draaien een handdoek mee om je vinger en clickwheel af te drogen, anders gaat het heel moeilijk. Zodra je vingers een btje vochtig zijn, krijgt 'ie moeite.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
22-5-2005 17:31
Ik blijf bij reind zn statement, leuk speelgoed maar amper serieus te nemen.
Ik heb nu zelf +/- een half jaar een ipod zit al zwaar onder de krassen, doet het overigens nog wel.

Maar wat heb je aan een ipod mixer zonder pitchcontrol? neem dan gewoon een goed mp3 systeem dan ben je nog een stuk goedkoper uit ook
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
22-5-2005 18:36
Helemaal mee eens
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
22-5-2005 18:48
Als jullie dan draaien met je iPod, mis je dan geen pitch en cue's e.d.? angry shocked 8O

Ik heb zelf ook 5.5 maanden een iPod mini. Ik moet toegeven dat dat kreng niet van mn kop te slaan is. (behalve in de les) Hij is wel al een keer stuk gegaan, de beruchte batterij, dat komt door het vele gebruik door mij uiteraard maar daar moet -ie tegen kunnen vind ik. Het duurde drie weken alvorens ik een nieuwe kreeg.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
22-5-2005 19:49

Sylvia schreef:

DJBRX schreef:

ik denk als dit speelgoed op de markt komt (sorry numark) dat elke dertienjarige met beetje kapitaal zich 2 ipod's aanschaft en zich dj gaat noemen...
gevolgen:

het downloaden van mp3's vermeerdert, waardoor de muziekindustrie instort.
het aanbod van dj's zorgt voor een marktverzadiging
Gebeurt allemaal al lang, daar heb je geen twee van die veel te dure I-pods voor nodig. Als de muziekindustrie van downloaden zou instorten, dan was dat al lang gebeurd. (Wordt nu ook voorkomen doordat diezelfde muziekindustrie onder andere de cd-prijzen debiel hog houdt.)

Er zijn 13-jarigen zat die zich "dj" noemen. En daar heb ik persoonlijk helemaal geen problemen mee, zolang het draaien van onbetaald gedownloade muziek beperkt blijft tot de slaapkamer of de tiende verjaardag van het buurmeisje, én mits deze talenten in spé op zoek gaan naar legale oplossingen wanneer ze 15 zijn en voor geld gaan draaien op schoolfeesten.
Is nu zo in mijn geval. Thuis lang zitten downe, nu alle shit zoals bearshare en kazaa van m'n pc gesmeten en beginnen cd's kopen (en illegaaltjes verwijderd!), om 2 redenen:
1) Als je betrapt wordt moet je toch betalen.
2) Als je iets graag hoort moet je bereid zijn ervoor te betalen!!

Ik zou dit bakje nooit kopen omdat je dan toch geneigd bent er illegale muziek op te zetten. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zoals ik legaal muziek downe (bv. free record shop, msn shop).
Fun is serious business!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-8-2005 13:20
Even een schopje:

https://www.nu.nl/news/565372/132/iPod_mixer_voor_%27mobiele_DJ%27.html
Light Image
QuintozStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 31-8-2007
Berichten: 8
9-8-2005 14:03
Het idee is natuurlijk heel leuk. Ik zou zoiets ook best bij me in de huiskamer wegzetten, ipv een gewone stereo. In het ene station de Ipod van mijn vriendin en in de andere die van mij. Natuurlijk kun je hetzelfde doen met een gewone mixer, alleen laad je Ipod dan niet op. Voor het echte werk is het natuurlijk niet handig, een DJ kan natuurlijk niet zonder pitch!

De Idj van Numark, zie ik meer als een geinig gadget voor er bij of voor consumenten die het DJ gevoel ook thuis in de woonkamer willen ervaren en het waarschijnlijk meeslepen naar elk verjaardagsfeestje ;-)
Powder to the people
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
9-8-2005 14:31
het ding kost 345. zo'n ipod (20 gig) kost ook iets van 300.

bij elkaar: 1245 euro.

moet je is na gegaan, daar kan je toch leuke cdspeler van kopen met geinig mixertje happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)