Forum > Licht

laserdemonstratie

(21 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
11-3-2003 05:44

-bart- schreef:

Nog bedankt voor het bier! razz :p
Ik hoop dat het gesmaakt heeft! Heb trouwens voor de ouderwetse modummers onder ons de img-tags even verwijderd uit je post.

In ieder geval blijkt dat het nog niet zo makkelijk is om goede foto's te maken. Mijn oude Philips digitaaltje doet het prima met laser (bijna alle foto's op onze website zijn met dat ding gemaakt en niet ge-edit), de Sony 4 megapixel die ik nu had bakt er weinig van. Alleen de volgende foto's zijn acceptabel (maar lang niet zo goed als de Philips-pics):

www.megashow.nl/geluid-licht-laser/laser/meterh100303_05.JPG
www.megashow.nl/geluid-licht-laser/laser/meterh100303_04.JPG
www.megashow.nl/geluid-licht-laser/laser/meterh100303_03.JPG
www.megashow.nl/geluid-licht-laser/laser/meterh100303_02.JPG
www.megashow.nl/geluid-licht-laser/laser/meterh100303_01.JPG

Even afwachten hoe de digitale videocam (JVC) van onze technische man het heeft gedaan.

Problemen (sommige ook te zien op jouw foto's): de laserscanners bewegen snel voor het oog, maar op een foto (bij korte sluitertijd) is er in plaats van een vlak of een cirkel vaak alleen maar een vaag streepje te zien. Bij lange sluitertijd wordt het gauw wazig. Foto's recht in de straal zien eruit of de camera is ontploft (kennelijk wordt de chip dan overbelast...). Voor een fatsoenlijke foto zetten we het frame stil (maar dat kan natuurlijk weer niet met publiek erbij!).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
11-3-2003 11:50
Zag er goed uit Victor. Heb nu een redelijk idee wat er min. bij lasers komt kijken (incl. de prijzen...). 't Was een hele toer, maar wel interessant.

Indien je ooit nog eens een 5W laser aanschaft, mag je nog wel zo'n demo geven!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)