Forum > Muziek

Salsa hits

(40 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
StaafStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2004
Laatste: 12-3-2019
Berichten: 57
4-3-2005 22:21
Hallo,

Kan iemand me helpen met namen van salsa hits. Ik persoonlijk raak niet verder als elvis crespo.

Ik vind het moeilijk om er de goeie salsa CD's uit te pikken, het gros staat ronduit vol met sh*t.

Welke zijn de salsa nummers die je echt moet draaien?

tnx

Staaf
TropexsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-7-2004
Laatste: 2-7-2012
Berichten: 50
8-4-2005 12:14

Staaf schreef:

Hallo,

Kan iemand me helpen met namen van salsa hits. Ik persoonlijk raak niet verder als elvis crespo.

Ik vind het moeilijk om er de goeie salsa CD's uit te pikken, het gros staat ronduit vol met sh*t.

Welke zijn de salsa nummers die je echt moet draaien?

tnx

Staaf
Salsa artiesten zijn o.a.
Grupo Niche , Oscar d'Leon ,Celia Cruz , Los Van Van , Marc Anthony , Tito Nieves , Grupo Galé , Juan Luis Guerra , Orquesta Guayacan , Eddy Herrera ,Sergio Vargas en Quinto Mayor.
Deze hebben bijna altijd echte goede salsa nummers.
Succes
Life music is the real thing
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
2-9-2005 22:41
Beste mensen,

Sorry voor deze kick van dit topic, maar ik zou niet graag hiervoor speciaal weer een nieuw topic willen openen...

24 september aanstaande heb ik een Salsa feest waar ik dus moet draaien. Alleen zit ik nu met een probleempje, ik weet dus niet (vrijwel niks) veel van Salsa af...

Zou dus iemand, of meerdere mensen mij kunnen helpen met nog meer bekende en vooral goeie artiesten met goeie salsa hits?

Hiernaast zou het ook fijn zijn als u nog wat gwoon goeie swingende nummers zou geven... Gewoon nummers die ook makkelijk te draaien zijn op een salsa feest..

Alvast hartelijk bedankt voor u / jullie hulp,

M.v.g. Chris Groenveld
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-9-2005 22:45
De nummer 1 van de Salsa: Buena Vista Social Club. Bergen met cd's, allemaal leuk. Het meest bekende nummer is Chan Chan.

Verder, als je het de hele avond vol moet houden: ga op jacht naar de betere verzamel-cd's. Mocht dit een feest zijn met "kenners" van Salsa, koop dan vooral niet dat spul dat je per kilo bij FRS, V&D, Mediamarkt enzovoort kunt kopen, maar ga voor de wat duurdere verzamelaars. Je vindt ze vrij veel bij Wereldwinkels, Fair Trade Shops enzovoort. Ook De Bijenkorf heeft goeie Salsa-verzamelaars.

Mocht je toch goedkoop spul willen aanschaffen, zoek dan even in de bakken onder "Cuba", de bakermat van de Salsa.

PS: sorry voor de inkopper, maar WTF ga je op een Salsa-feest draaien als je er niks vanaf weet?! Als het gewoon een studentikoos themafeest is, prima, je redt het wel. Maar nogmaals: "kenners" van dit genre laten zich niet in de luren leggen en zullen met verzoekjes komen waar je nog nooit van gehoord hebt!
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
2-9-2005 22:49
Thnx!! wink ;) Dan ga ik dat maar ff doen.

Ik heb nog wel een vraagje: Is dat Buena Vista Social Club een soort van verzamel cd's (zoals hitzone maar dan voor Salsa)?

M.v.g. Chris
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
2-9-2005 23:08
Kijk eens ff op Google voor Salsa

Oscar De Leon (Salsa)
Juan Luis Guerra (Merengue)
Eddie Herrera (Salsa)
Jerry Riviera (Salsa)
Grupo Niche (Salsa)
Los Titanes (Salsa van Colombia)

Dit zijn voorlopig ff wat namen van veel gedraaide muziek op Aruba
Als ik er meer heb geef ik het wel door!
..Je Ducktape brood voeren...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 19-4-2024
Berichten: 1855
2-9-2005 23:09

dj negative schreef:

Ik heb nog wel een vraagje: Is dat Buena Vista Social Club een soort van verzamel cd's (zoals hitzone maar dan voor Salsa)?
M.v.g. Chris
Nope. Buena Vista Social Club is een groepje muzikanten die gezellige Zuid Amerikaanse muziek maken.
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
2-9-2005 23:13
Gilberto SantaRosa !!!! (salsa)
Tuurlijk ook Marc Anthony (Spanisch Albums)

Ik kom nog wel op meer...

Groeten y chau!
..Je Ducktape brood voeren...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-9-2005 23:15

Max schreef:

Nope. Buena Vista Social Club is een groepje muzikanten die gezellige Zuid Amerikaanse muziek maken.
En ze komen uit Cuba. De lead-singer is onlangs helaas overleden.

Overigens vinden veel Salsa-tiepjes Manu Chao ook leuk (de zanger van Mano Negra die ooit solo is gegaan). Maar Manu Chao maakt géén salsa.
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
2-9-2005 23:34
Trouwens wat veel mensen niet weten is dat Salsa helemaal niet oorspronkelijk uit Cuba komt maar ontstaan is door Cubaanse immigranten in New Yorkse wijken!! wink ;)
In 1960 is het "Salsa" hoe we het nu kennen daar ontstaan...
Daarvoor was het 'Conga' een ritmische Afrikaanse ondertoon met veel dans en zang.
Salsa is populair gemaakt in Amerika en het Carribisch Gebied en later over de hele wereld.
Origineel 'Conga muziek' is een Afrikaanse ritme stroming meegenomen door de Afrikaanse slaven o.a dus ook op Cuba.
Maar er zijn veel landen in en rond het Carribisch Gebied die salsa uitbrengen.

Sta Domingo, Cuba, Colombia, Venezuela, Panama, enz..enz..en ook Aruba!! laugh :D
..Je Ducktape brood voeren...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)