Forum > Muziek

Welke nummers passen lekker in de mix?

(513 reacties. Pagina 48 van 52)
Moderator(s): Dré
Sebs.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 6-4-2009
Berichten: 10
30-6-2008 19:05
OK, meteen even om aan te geven dat loops zeker erg leuk zijn als je er goed mee omgaat.

Opposites - Dom Lomp & Famous --> Michael Sambrello - Maniak

Ik gooi het 2e refreintje van DL&F in een loop en vervolgens laat ik Maniak er rustig inkomen (kan evt. ook in een loop) en we hebben een hardstikke mooie overgang van nu naar de jaren '80.

Iets dergelijks heb ik ook wel eens gedaan met Heb je Even voor mij van vriend Frans en Papi Chulo. Gewoon dat beetje loopen en eronder knallen, succes gegarandeerd.
Gewoon lekker blijven pielen, dan komen de ideeen vanzelf!
FlorioleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2008
Laatste: 20-7-2014
Berichten: 155
16-7-2008 21:50
watch out- destination calabria erg goeie mix-nummers.
Don't forget to walk, before you run!
Stevo_JDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 1-9-2010
Berichten: 141
17-7-2008 18:07
Zijn ook allebei van dezelfde artiest (Alex Gaudino).
Arrangementen lijken heel veel op elkaar.
The best way to predict the future is to create it
FlorioleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2008
Laatste: 20-7-2014
Berichten: 155
18-7-2008 11:16

Stevo_JD schreef:

Zijn ook allebei van dezelfde artiest (Alex Gaudino).
Arrangementen lijken heel veel op elkaar.
Ja, daarom ook.
Don't forget to walk, before you run!
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
7-8-2008 10:45
Het is juist cool om totaal verschillende genres met elkaar te mixen..

Twee house nummers van alex gaudino of welke house-dj dan ook aan elkaar mixen is geen kunst (althans voor mij niet meer dan laugh :D )
Stevo_JDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 1-9-2010
Berichten: 141
7-8-2008 11:03

sjampiejo schreef:

Het is juist cool om totaal verschillende genres met elkaar te mixen..

Twee house nummers van alex gaudino of welke house-dj dan ook aan elkaar mixen is geen kunst (althans voor mij niet meer dan laugh :D )
Eh.. Als mensen naar mij komen luisteren verwachten ze house, als ze naar Johan Gielen gaan luisteren verwachten ze trance. Wanneer ik Zany op de flyer zet, verwachten mensen pompende hardstyle. Zal nog lang duren voordat ik Showtek platen van Leon Bolier hoor draaien.
Ik wil jou wel eens hardstyle met house zien mixen. Punt 2: Misschien kan je het wel, maar lijkt natuurlijk helemaal nergens op.. Weet niet wat je precies wil bereiken met deze post van je. Je vindt dat mensen die zich richten op één stijl muziek dus "makkelijk" bezig zijn.
Gást, schrijf dan de complete gevestigde orde maar af.
The best way to predict the future is to create it
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
7-8-2008 16:00

Stevo_JD schreef:

sjampiejo schreef:

Het is juist cool om totaal verschillende genres met elkaar te mixen..

Twee house nummers van alex gaudino of welke house-dj dan ook aan elkaar mixen is geen kunst (althans voor mij niet meer dan laugh :D )
Eh.. Als mensen naar mij komen luisteren verwachten ze house, als ze naar Johan Gielen gaan luisteren verwachten ze trance. Wanneer ik Zany op de flyer zet, verwachten mensen pompende hardstyle. Zal nog lang duren voordat ik Showtek platen van Leon Bolier hoor draaien.
Ik wil jou wel eens hardstyle met house zien mixen. Punt 2: Misschien kan je het wel, maar lijkt natuurlijk helemaal nergens op.. Weet niet wat je precies wil bereiken met deze post van je. Je vindt dat mensen die zich richten op één stijl muziek dus "makkelijk" bezig zijn.
Gást, schrijf dan de complete gevestigde orde maar af.
Volgens mij bestaat het gros van de gevestigde orde hier uit mensen met een drive-in show hoor. Deze mensen draaien dus op schoolfeesten/bruiloften/verjaardagen enz.. en zullen vrijwel alle genres draaien en met elkaar moeten mixen. En dan dus niet Hardstyle met House, maar bijvoorbeeld 70s/80s met house of pop/rock gevolgd door disco..
Mijn opmerking was niet bedoeld om iemand af te zeiken, helemaal niet. Ik vind het persoonlijk alleen wel heel makkelijk om 2 nummers van dezelfde dj te mixen.. volgens mij is het forum te klein om al deze 'lekkere' mixjes te posten, dat is het enige wat ik ermee wilde zeggen.
Stevo_JDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 1-9-2010
Berichten: 141
11-8-2008 11:12
Oké nu is je post me helemaal duidelijk. Jij bedoelde twee nummers van dezelfde producer aan elkaar mixen. Ik dacht dat je in het algemeen van "house dj" naar "house dj" al te easy vond.

Trouwens, beatmix jij serieus hardstyle, house en r&b door elkaar? Dan verneuk je toch alle tempo's, neem ik aan?
The best way to predict the future is to create it
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
11-8-2008 11:21
Ik snap wel dat hij dat zegt, aangezien je met allround veel meer met grote verschillen in bpm's, totaal ander soort platen te maken krijgt, die elkaar wel op moeten volgen. Vind bij het allround draaien het draaien zelf leuker, dan bij house, aangezien ik bij allround een grotere uitdaging heb om de plaatjes wel degelijk ondanks de verschillen nog strak te mixen. Begrijp me niet verkeerd, ik val DJ's die meer 1 stijl zijn niet aan, alleen dit is mijn ervaring. Zo draaide ik laatst de remix met Queen & Angels, beginstukje geloopt. Andere plaat gepakt, die daaroverheen gemixt, I love Wonderwall erdoorheen gemixt, en later overgegaan naar die plaat van nick terranova. Zoiets zal je bij house niet doen. Wat ik het leuke vind aan allround is dat je meer kan, meer vrijheid. Vooral in de studentenkroegjes, alles wat je draait is toch wel goed, en gaat toch wel los. Bovendien kan je dan ook nog gewoon slap lullen door de microfoon, en dat bevalt mij ook wel.

@Steven:

Stevo_JD schreef:

Trouwens, beatmix jij serieus hardstyle, house en r&b door elkaar? Dan verneuk je toch alle tempo's, neem ik aan?

sjampiejo schreef:

En dan dus niet Hardstyle met House, maar bijvoorbeeld 70s/80s met house of pop/rock gevolgd door disco..
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
12-8-2008 13:57

Stevo_JD schreef:

Trouwens, beatmix jij serieus hardstyle, house en r&b door elkaar? Dan verneuk je toch alle tempo's, neem ik aan?
Hardstyle en house heb ik nog nooit geprobeerd met elkaar te mixen (en zal ook echt niet klinken vanwege het tempo verschil!). Maar zolang de nummers van de meest voorkomende drive-in show genres (house, 70s/80s, rock, top40, r&b, feest..) hetzelfde tempo hebben valt het wel te mixen!
Overigens kun je een rustig nummer van 65 bpm weer mixen met een nummer van 130 bpm happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)