Forum > Muziek

Remix/moderniseren clublied

(42 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
8-8-2004 12:22
Zo’n 15 jaar geleden is door een plaatselijk fanfarecorps ons clublied op vinyl gezet. Het is een mars van 2:22 minuut, met een vocaal refrein, die nogal melig en oudbollig klinkt sad :( en waarvan we graag eens een eigentijdse versie zouden willen hebben met bijv. een leuke beat (i.p.v. een grote trom) in een verhoogd marstempo razz :p .

Met Sound Forge Pro 7 is die vinyl-versie inmiddels al behoorlijk verbeterd (Click & crackle remove, Noise reduction, Wave hammer en handmatige EQ bijstellingen, Normalize en nog een aantal plugins) maar daar heb je nog geen frisse remix mee.

Ik heb echter zelf geen flauw benul hoe je zoiets aanpakt, wat er technisch wel/niet mogelijk is, welke spullen je daarvoor nodig hebt en zeer waarschijnlijk mis ik het juiste gevoel/gehoor om dit zelf te kunnen.
Kan dit alleen via een professioneel bedrijf en een gepeperde rekening of is er iemand van jullie die zegt: “leuke uitdaging, kom maar op” ???

NB: voor degenen die eerst een voorbeeld willen horen: ik heb van de kwalitatief goede wav-file een mp3 van 128K/2,2 Mb die ik evt. kan mailen (heb zelf geen website).
Alvast bedankt voor de hulp en tips.
Berry
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
RobinMStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 26-8-2006
Berichten: 12
8-8-2004 13:13
Je mag mij dat voorbeeldje wel even mailen, dan kijk ik of ik er wat mee kan. Verwacht geen wonderen hoor ik vind 't leuk om af en toe een poging tot produceren te doen, maar ik ben er niet bijzonder geskilled in shut up :X Dus als je een profesionele remix wilt dan heb je aan mij geen goede partij ashamed :$
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
8-8-2004 13:37

RobinM schreef:

Je mag mij dat voorbeeldje wel even mailen
You've got mail ...

[edit schreef:

Euhhh, ik krijg zojuist een Postmaster-failure, is je e-mailadres in je profiel correct of heeft het met quota te maken?
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
8-8-2004 14:00
Lijkt me wel, een hotmail account heeft een 2MB limiet aan opslagruimte. Daarbij komt dat bijlagen maximaal iets van 1 MB mogen zijn.
Volgende keer Peter!
RobinMStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 26-8-2006
Berichten: 12
8-8-2004 16:28

Berry schreef:

is je e-mailadres in je profiel correct of heeft het met quota te maken?
email adres klopt wel..voeg me anders even toe op msn, daar kan je hem wel versturen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
9-8-2004 20:59
Wat je wilt is een samenstelsel van verbeteringen,
eigenlijk zou je de mastertape moeten hebben.
Maar die zal er wel niet meer zijn.

Ik wil ook wel een poging voor je wagen, maar dan zul je precies moeten omschrijven wat je eisen zijn voor verbetering.
En verwacht hem niet binnen een paar dagen, want ik heb het erg druk op de markt met mijn matjes deze maand.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
9-8-2004 22:32

Tom schreef:

Ik wil ook wel een poging voor je wagen ...
Bedankt voor je aanbod Tom, ik maak er graag gebruik van.
Ik stel voor dat we hierover verder via e-mail communiceren ???
Zo ja, meteen het mp3-tje meesturen om een indruk te krijgen?
(en haast heeft het zeker niet, we doen immers al 15 jaar met de huidige versie)
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
9-8-2004 22:38
Ik wil ook wel een poging doen!

Zal lastig worden zonder 'sporen', maar tis niet de eerste keer dat ik iets dergelijks doe, dus kan het altijd proberen happy :)

Als je me het mp3'tje zou willen mailen (adres zie profiel),
kan ik kijken of er binnen mijn capaciteiten wat mogelijk is wink ;)

Mark.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
9-8-2004 22:47
Het probleem van mp3 is dat het geluid al eigelijk te veel afgebroken is.
Het beste is de orginele vinyl (heb ik begrepen) en die dan bij mij met sound forge digitaliseren op een goede draaitafel met een goed element.

Heb je dat zelf (kan je het zelf digitaliseren), kan je hem voor mij op een cd branden in WAV formaat, absoluut niet/nergens bewerken, maar wel zorgen dat de opname nergens clipt in Soundforge.
Dus opnemen onder de 0 DB.
Verder instellen:
44.100 Hz, 16 bit stereo
Geen vinyl restore gebruiken!
en aan me opsturen.

Denk er wel om dat je hem op lage snelheid brand.

O ja, een beat er in zetten kan je zelf ook achteraf doen.
Ik heb wel veel oude tape opname's en vinyl gedigitaliseerd, opgeknapt, verbeterd, en lettelijk gerestored, maar heb nog nooit het orgineel "verpest" met toevoegingen.
Wat ik wel doe is het geluid wat transparanter, helderder maken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
9-8-2004 22:56

Tom schreef:

Het probleem van mp3 is dat het geluid al eigelijk te veel afgebroken is.
Het beste is de orginele vinyl (heb ik begrepen) en die dan bij mij met sound forge digitaliseren op een goede draaitafel met een goed element.

Heb je dat zelf (kan je het zelf digitaliseren), kan je hem voor mij op een cd branden in WAV formaat, absoluut niet/nergens bewerken, maar wel zorgen dat de opname nergens clipt in Soundforge.
Dus opnemen onder de 0 DB.
Verder instellen:
44.100 Hz, 16 bit stereo
Geen vinyl restore gebruiken!
en aan me opsturen.

Denk er wel om dat je hem op lage snelheid brand.

O ja, een beat er in zetten kan je zelf ook achteraf doen.
Ik heb wel veel oude tape opname's en vinyl gedigitaliseerd, opgeknapt, verbeterd, en lettelijk gerestored, maar heb nog nooit het orgineel "verpest" met toevoegingen.
Wat ik wel doe is het geluid wat transparanter, helderder maken.
16 bit stereo?
waarom geen 32 bit?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)