Forum > Muziek

Jows - Stop It!

(104 reacties. Pagina 1 van 11)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
7-8-2004 11:05
1 x bewerkt. Laatst door Mr_jows op 7-8-2004 12:21
Jo, ben de afgelopen week weer bezig geweest met produceren.

Het is een hardtrance/hardstyle track en is nog laaaaaaaaang niet af (duurt bij mij wel paar maanden voor ik echt tevreden ben), maar dan hebben jullie iig een idee. Zoals hij nu is is het +- 4 dagen werk. Thema is een of andere gestoorde gast die helemaal lijp wordt.

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden.

home.quicknet.nl/qn/prive/pc.morsch/DJ_Jows_-_Stop_It!_(Beta_1).mp3
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Dj some1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 112
7-8-2004 11:15
Auke's persoonlijke mening:
ik vind het opzich een mooi nummer vooral het deuntje ergens na de helft alleen het toontje vind ik niet zo mooi eigenlijk. Als ik hem tegenkwam in een platenwinkel zou ik hem denk ik niet kopen sad :(

even een vraagje hoor met welk programma heb je het gemaakt?
what do you say to the dj?
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
7-8-2004 11:22
Intro begint lekker, vocal is wel tikje hard t.o.v. de rest.

bouwt goed op, leuke effectjes erin, origineel. De fill die inzet bij 0:58 is echter wel erg afgezaagd... beetje jaren 90' house wink ;)

De kick die daarna inzet is lekker, percussie niks op aan te merken.. maar.. het idee met dat 'schokkende' stemmetje is leuk, zit helaas zwaar uit de maat. bovendien vind ik het nog steeds een tikje te hard, waardoor het té aanwezig is. Gaat vrij snel vermoeien (zelfde geld voor het 'Stop It!' sampletje iets verderop..

Ik zou die vocals wat meer later variëren, door er bijvoorbeeld wisselende filters overheen te gooien.

De melo die inzet vanaf 3:00 is op zich lekker, de synt die je ervoor gebruikt klinkt alleen nogal gedateerd. Ook hier zou ik met wat andere effecten het net wat frisser/opzwepender proberen te krijgen. De 2 vrijwel identieke synths overelkaar vanaf 4:28 geld hetzelfde voor.

Al met al vindt ik het best een leuke track, goed geproduceerd, en ook erg netjes voor de korte tijd dat je erbijgezeten hebt! Maar er mag nog wel flink aan gesleuteld worden happy :)

Maar da's mijn mening he wink ;)

Mark.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
7-8-2004 11:40
Allereerst wil ik even zeggen dat je goed op weg bent met je "dj-carriere" Je draait lekker en je bent gewoon lekker aan het produceren.

Over de track: Bij 1.16 min wordt het lekker beuken, maar ik zou die vocal daar weg laten. Je word door die vocal als het ware een beetje tegen gehouden om los te gaan.

Ik zou die vocal ook minder vaak gebruiken, dat lijkt een beetje een opvulling ofzo wat het niet hoort te zijn. En zo wordt het ook eentonig.

Maar ga zo door, stuur de aangepaste versie nog maar eens op msn!
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
7-8-2004 11:52
Auke's persoonlijke mening:
ik vind het opzich een mooi nummer vooral het deuntje ergens na de helft alleen het toontje vind ik niet zo mooi eigenlijk. Als ik hem tegenkwam in een platenwinkel zou ik hem denk ik niet kopen
Thnx voor je reply! Hoe bedoel je de synth? Ik maak altijd wat meer melodieuze tracks en niet zozeer pure standaard hardstyle. Je kan dit nummer ook eigenlijk beter in het hardtrance/hardstyle hokje plaatsen. Maar die synth gaat nog wel eea aan veranderen, komt nog een synth doorheen en ga nog wat geintjes uithalen.
even een vraagje hoor met welk programma heb je het gemaakt?
what do you say to the dj?
Gemaakt met Emagic Logic 5.5, Fruity Loops (kick & bass) en Reaktor 4.
Massive: Intro begint lekker, vocal is wel tikje hard t.o.v. de rest.
Klopt, ik moet de vocal nog ff goed masteren kwa volume, maar eerst moet de rode draad goed zijn. Gaat zeker verandering in komen.
bouwt goed op, leuke effectjes erin, origineel. De fill die inzet bij 0:58 is echter wel erg afgezaagd... beetje jaren 90' house
Je bedoelt de vocal, of de drums die erbij komen? Daarnaast vind ik het niet erg als het zo klinkt. Beetje retro erin en dergelijk is lekker origineel :P
De kick die daarna inzet is lekker, percussie niks op aan te merken..
Ben zelf ook erg tevreden met de kick/bass. Heb er even over gedaan om hem zo te finetunen.
maar.. het idee met dat 'schokkende' stemmetje is leuk, zit helaas zwaar uit de maat. bovendien vind ik het nog steeds een tikje te hard, waardoor het té aanwezig is. Gaat vrij snel vermoeien (zelfde geld voor het 'Stop It!' sampletje iets verderop..
Het stemmetje heb ik expres uit de maat lopen. Gewoon omdat het nummer gaat over een figuur die gek in zijn hoofd is. Bij iemand die gek is loopt immers ook niet alles synchroon en in de maat (lijkt mij dan :P)
Ik zou die vocals wat meer later variëren, door er bijvoorbeeld wisselende filters overheen te gooien.
Ga ik mee klooien! Kijken hoe dat gaat klinken!
De melo die inzet vanaf 3:00 is op zich lekker, de synt die je ervoor gebruikt klinkt alleen nogal gedateerd. Ook hier zou ik met wat andere effecten het net wat frisser/opzwepender proberen te krijgen. De 2 vrijwel identieke synths overelkaar vanaf 4:28 geld hetzelfde voor.
Er komt nog een synth bij en daar ga ik ook zeker mee kloten. Het moet ff voller worden allemaal, maar dat zei ik al > normaal duurt het wel even voor ik een track af heb. De synth heb ik geen problemen mee overigens dat hij gedateerd is. De huidige hardstyle tracks lijken allemaal dezelfde synth te gebruiken. Deze is in ieder geval origineel. Melodie maak ik afwisselender en ook daar komen effectjes op, maar zoals ik al zei > eerst de rode draad. Ik denk overigens dat ik de 2e synth bij 4.28 er eerder in gooi.
Al met al vindt ik het best een leuke track, goed geproduceerd, en ook erg netjes voor de korte tijd dat je erbijgezeten hebt! Maar er mag nog wel flink aan gesleuteld worden

Maar da's mijn mening he

Mark.

Thnx! Ik ga er inderdaad nog flink aan sleutelen. Je mening mag zeker gehoord worden ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
7-8-2004 13:07

mr_jows schreef:

Massive: bouwt goed op, leuke effectjes erin, origineel. De fill die inzet bij 0:58 is echter wel erg afgezaagd... beetje jaren 90' house
Je bedoelt de vocal, of de drums die erbij komen? Daarnaast vind ik het niet erg als het zo klinkt. Beetje retro erin en dergelijk is lekker origineel :P
];)
Ik doel vooral op de drum... vocal is juist wél lekker, alleen die snarefill vindt ik gewoon een tikje simpel klinken... Maar als dat je bedoeling is lekker zo laten natuurlijk! Persoonlijk zou ik proberen wel dan die 'oude sound' er in te houden, maar er dan wat mee te spelen zodat het toch nét ff anders is... good luck!

enneh als ie af is wel ff weer posten he? wink ;) (zou 'm er dan alleen niet compleet opzetten, tis echt verschrikkelijk hoeveel mensen er aan de haal gaan met producties van iemand anders)

Mark
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
7-8-2004 13:19
Drumgeluidje kan ik inderdaad nog veranderen. Komt er ook te hard in. Tiz allemaal knippen en plakken en uitproberen etc. etc. etc.

Ik heb iig al weer een idee voor het eerste stukje ;) (wanneer de echte kick begint :P). :D

Wat voor style draai jij? Als je MSN hebt, kun je wel op MSN komen, dan kun je beetje de progress volgen :D
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Dj some1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 112
8-8-2004 09:35
als je wil zou ik het leuk vinden als je mij dan ook even toevoegt. ik ben er ook nieuwsgierig naar hoe het gaat aflopen met dit nummer. mijn adres staat in me profiel.
mzzzl en vast succes met het nummer

*edit* ik heb jou al toegevoegt.
what do you say to the dj?
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
8-8-2004 20:03
Heb je ook toegevoegd happy :)

Mark.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
13-8-2004 22:06
Nou me nr is voor 95% af. Ik ben nog niet helemaal tevreden over het einde. Maar ik heb alle tijd. Ik wil o.a. nog eea doen met de vocals en wat meer variatie met de kicks.

Kheb hem opgeslagen in 'k*t' kwaliteit, zodat jullie jullie mening weer kunnen geven ;)

home.quicknet.nl/qn/prive/pc.morsch/DJ_Jows_-_Stop_It!_(Insanity_NRG_Mix).mp3
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)