Forum > Geluid

advies bij vervangen van ev rx set voor aktieve sub top set

(118 reacties. Pagina 6 van 12)
Moderator(s): Dré
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
24-4-2013 22:54

dj_stefan schreef:

Heb van het weekend de nexo ps15r2 toppen beluisterd. deze waren aangestuurd door een crown versterker met een processor van nexo er tussen. Ik moet zeggen dat het zeker niet slecht klonk en erg hard kan.
Onder de toppen stonden twee delta max dubbel 18 kastjes van ev. deze zijn al wat ouder en vrij groot maar deze combinatie klonk zeker niet slecht.
de toppen zijn mooi compact alleen de subs die er onder stonden zijn wat aan de grootte kant. iemand enig idee wat te vergelijken is met de delta max subs maar wat toch een stuk compacter is?
Waar heb je deze geluisterd? En op welke settings stond de digitale processor voor de sub? En welke drivers zaten in deze subs?
Zelf gebruik ik die zelfde combi ook vaak aangestuurd door een nx-amp. Vergelijkbaar en toch kleiner ga je niet vinden. Een deltamax is een mainifold kast. Al compacter dan een RS18!

Zie nu pas je vragen uit 2 plots terug. De nieuwe LS18 duwt beter dan een RS15! Ze waren te beluisteren in Frankfurt Messe. Helemaal eerlijk vergelijken is het niet, de RS15 is een front load bassreflex kast, en de LS18 is een 6e order bandpass sub. Net als z'n broertjes de LS600 en 400 (15 & 12")
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
25-4-2013 08:46
Deze set stond toevallig bij een feestje waar ik afgelopen weekend bij hoorde.
werd door een zanger gebruikt.
ik heb daarom ook geen idee hoe de processor was ingesteld. wel weet ik dat op de subs een apparte ev processor zat en op de toppen een nexo processor.
Hoe gebruik jij de delta max kasten? heb je de orginele speakers er nog in zitten de dl18mt? Ik hebvroeger twee t18 kastjes van ev gehad waar deze ook in zaten.
deze zijn maar 400 wat per stuk. is een rs15 bijvoorbeeld niet te vergelijken met de delta max? vermogen van deze speaker ligt toch wel iets hoger dacht ik. weet alleen niet hoe de output dan is. gaat hij net zo hard, diep en draagt hij net zo ver.
Met wat voor nx amp stuur jij trouwens alles aan dan?
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
25-4-2013 11:18
Ah zo, andere processor :)

Ik stuur ze aan met de S2 setting. Dat is de sub uit de alpha serie en zijn ook mainifold subs. In de subs steken andere drivers. Die 400 watters zetten niet veel zoden aan de dijk. Deze kunnen niet eens een originele 15" deltamax top bij houden!

Het geheel word aangestuurd met een nx-amp 4x4 met de laatste load. Deze set word ook wel weg gezet met de "oude" ps15 op een camco rack, geladen met een NX242-ES, vortex 6 en 200v op het laag.

Mocht je heel toevallig naar de theater voorstelling slapstick van de shuffle's in city lido Groenlo gaan dit weekend, mag je er ook de hele show naar luisteren ;-) ha ha.
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
25-4-2013 18:52
ben wel eens in city lido geweest maar kom er dit weekend niet haha.
wat heb jij in de delta max kasten zitten dan? ik was zelf ook niet echt weg van de dl18mt. een nx 4x4 is wel het mooiste maar is ook een dure amp. ben nog een beetje aan het kijken of ik die 2e hands kan vinden. met zo'n amp ben je wel in één keer klaar.
ik geloof trouwens dat dat setje die ik gehoord heb ook zo'n amp rack gebruikte wat jij omschreef. alleen zat er nog een ev processor in voor de subs.. weet trouwens ook niet of hij de orginele speakers in de kast had zitten. denk het eigenlijk niet.
voor een kast met orginele speakers is er denk ik toch zeker wel een compactere kast die het zelfde kan.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
25-4-2013 21:19
NX-amp 4x4 is goedkoper dan een NX242 ES met 2x vortex 200v hoor! Em daarbij komen er geen updates voor de nx processor sinds 2010. De nieuwe LS18 staat er ook niet in. Je kan alleen factory presets en combinaties maken. De nx amp kun je werkelijk alle combi's maken!
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
26-4-2013 09:43
oke dan blijf ik toch nog een beetje inn de gaten houden of er nog eens zo'n amp 2e hands aangeboden word.
staat op mp trouwens nog wel een set ps15mkII speakers met processor. maar wat is het verschil met de r2 toppen? is dat een groot verschil?
ook staat er nog een set met ls1200 subs en een crown amp rack: Crown Macrotech 3600vz met nexo processor. ervaring met deze subs en amps?
ben gewoon even aan het rondkijken wat er 2e hands word aangeboden en ben nog niet direktvan plan hier van iets aan te schaffen maar ben wel benieuwd wat je van de oude toppen vind, de bovengenoemde subs en amps.
blijf waarschijlijk toch nog even kijken naar een nx amp. en zoek altijd nog een liefhebber voor mijn rx set.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
26-4-2013 10:13

dj_stefan schreef:

oke dan blijf ik toch nog een beetje inn de gaten houden of er nog eens zo'n amp 2e hands aangeboden word.
staat op mp trouwens nog wel een set ps15mkII speakers met processor. maar wat is het verschil met de r2 toppen? is dat een groot verschil?
ook staat er nog een set met ls1200 subs en een crown amp rack: Crown Macrotech 3600vz met nexo processor. ervaring met deze subs en amps?
ben gewoon even aan het rondkijken wat er 2e hands word aangeboden en ben nog niet direktvan plan hier van iets aan te schaffen maar ben wel benieuwd wat je van de oude toppen vind, de bovengenoemde subs en amps.
blijf waarschijlijk toch nog even kijken naar een nx amp. en zoek altijd nog een liefhebber voor mijn rx set.
Als je de keus hebt, zou ik voor een R2 set gaan. Deze gaan nog weer een tikje harder, zitten neo drivers zijn. En persoonlijk vind ik hem iets lekkerder klinken. Maar dit kan ook in de settings voor de nieuwe toppen zitten.
Op het duitse pa forum word wel het eea aan nexo aangeboden.

De LS1200 is zeker niet te vergelijken met de LS18, RS15, 18 etc etc, de 1200 doet past veel ''oempf'' als je er meerdere stackt op elkaar.

De ma amps heb ik wel ervaring mee, erg veel zelfs, veel ampracks draaien hier nog op ma ampjes. Dat zijn met recht ''zware'' racks. Persoonlijk vind ik ze niet mooi klinken op een Nexo set. Maar ook hier is dit mijn mening. Een Camco klinkt veel frisser en opener. De MA kleurt heel erg in het mid.
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
26-4-2013 12:02
Oke dan gaat mijn voorkeur ook zeer zeker uit naar de r2 toppen. ls1200 valt dan af en het amp rack op de nexo speakers ook.
dan blijft mijn keus voorlopig op de nx amp of eventueel een amp rack met camco amps mocht ik daar toevallig tegen aan lopen en de prijs me ook bevallen. alleen de subs ben ik dan nog niet helemaal uit, wat voor drivers gebruik jij in de delta max subs? dit lijkt me ook nog wel een optie mocht ik die ergens tegen komen. Anders denk ik de rs 15 of messchien over een tijdje de ls18.
Over andere subs onder de ps15r2 toppen heb ik nog nergens iets gehoord. de rs15 is wel goed te gebruiken als enkele sub per kant?
Ik wil het sowiso houden op 1 top met 1 sub er onder per kant. top moet op tussen paal kunnen en gevlogen kunnen worden. op de sub moet dus de mogelijkhijd zitten een tussenpaal te plaatsen.
De ps15r2 toppen kunnen in iedergeval op statief of tussenpaal en volgens mij zitten er ook standaard vliegstrips op gemonteerd.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
26-4-2013 13:57

dj_stefan schreef:

Oke dan gaat mijn voorkeur ook zeer zeker uit naar de r2 toppen. ls1200 valt dan af en het amp rack op de nexo speakers ook.
dan blijft mijn keus voorlopig op de nx amp of eventueel een amp rack met camco amps mocht ik daar toevallig tegen aan lopen en de prijs me ook bevallen. alleen de subs ben ik dan nog niet helemaal uit, wat voor drivers gebruik jij in de delta max subs? dit lijkt me ook nog wel een optie mocht ik die ergens tegen komen. Anders denk ik de rs 15 of messchien over een tijdje de ls18.
Over andere subs onder de ps15r2 toppen heb ik nog nergens iets gehoord. de rs15 is wel goed te gebruiken als enkele sub per kant?
Ik wil het sowiso houden op 1 top met 1 sub er onder per kant. top moet op tussen paal kunnen en gevlogen kunnen worden. op de sub moet dus de mogelijkhijd zitten een tussenpaal te plaatsen.
De ps15r2 toppen kunnen in iedergeval op statief of tussenpaal en volgens mij zitten er ook standaard vliegstrips op gemonteerd.
Klopt, standaard vliegstrip zit er op, alleen hier heb je wel de betreffende beugel van nexo voor nodig. De RS15 kan ook gevlogen worden en zit een statief flens in.

De RS15 kan prima alleen per kant draaien hoor.
In de subs zitten dikke oberton drivers ;-)
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
26-4-2013 15:51
in een RS15 zit enkel een flens op de lange zijde, als je hem dus "omhoog" plaatst heb je geen flens zoals bij de RS18. Hou daar rekening mee ivm de lengte van je tussenpaal

Terug naar forum Reageer (zonder quote)