Forum > Licht

Droogijs als lichteffect

(56 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
RNAStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2006
Laatste: 30-12-2008
Berichten: 49
9-10-2007 16:33

deWit schreef:

Ja dat doen ze, anders dan had ik het niet gepost laugh :D

Is overigens niet in alle zalen zo, alleen in zalen/bedrijfshallen waar een brandmelding direct opgevolgt wordt door de brandweer, en niet door een particuliere centrale/beveiliger
Volgesmij net andersom, als een brandmelding door een particuliere centrale/beveiliger ontvangen wordt kan je in overleg met hun beslissen of ze eerst bellen of dat ze gelijk de brandweer inschakelen, staat een centrale direct in contact met de meldkamer van de brandweer dan zal er wel gelijk met toeters en bellen gereageerd worden, het eerste wat je dan doet na een vals alarm is ook meteen de brandweer bellen om ze hiervan op de hoogte te stellen zodat ze geen onnodig risico nemen
GatsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-8-2003
Laatste: 20-5-2015
Berichten: 195
9-10-2007 18:41
en dat allemaal vanwege koudijs...
Als het toch niet uitmaakt doe dan maar iets van Clay Paky
MobileShowtechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-8-2007
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 25
10-10-2007 03:42
Laat ik maar beginnen met on topic:

Droogijs, in hoeverre wil je dat het blijft liggen. Je kunt bijvoorbeeld
een wat goedkopere variant kopen waar je zelf het ijs in moet gooien. Zelf
ben ik daar niet zo'n echte voorstander van. Mocht iemand nog ge-intresseerd
zijn in een filmpje of dergelijke van het apparaat, stuur dan gerust een reactie
of plaats het hier even.

Zelf in verhuur zitten La Maitre Dry Icer, nog nooit problemen met het ding
gehad, enige nadeel is wel, de grote C02 fles die eraan gehangen moet worden.
Maarrrrr, dan heb je wel dichte & lang neerhangende rook.

Off Topic:
Betreft brandmelders / rookmelders etc. Ga niets lopen afplakken / openschroeven etc.
Zoals deWit ook al zei, en ik sluit me er volledig bij aan.Tegenwoordig kun je in de meeste ruimtes per zone de brandmelders ontkoppelen, ook
is het verstandig om dan met de desbetreffende zaalbeheerder / verantwoordelijke even
te melden om misverstanden te voorkomen.
Because Light Matters
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
10-10-2007 09:01
Ja, een filmpje is nooit weg! Alleen Gatso: koudijs? laugh :D
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
10-10-2007 10:32
Bij locaties waarbij de brandmelding direct aan de brandweer wordt doorgegeven komt het ook wel voor dat er de hele avond iemand van de brandweer aanwezig is al dan niet tegen betaling. Deze doet dan bij een eventueel brandalarm de constatering of het om een valse melding gaat of niet en kan zo de hulptroepen laten komen of afmelden.

Uitrukken bij valse meldingen zijn niet goedkoop. Jaar of 15 geleden lag het al ergens op de 10.000 guldens....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-6-2024
Berichten: 9470
10-10-2007 10:50
Een "valse" meldeing gaat meestal gepaard met een hoop herrie,
er gaat altijd wel ergens in het feestpand een flinke bel of sirene af al dan niet met lichtsignalen.
Dan loop je het risiko dat de nodige paniek veroorzaakt.

Om kort te gaan,
kunnen de melders niet uit,
dan ben je voorzichtig met rook; of je rookt niet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DevotionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2004
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 93
12-10-2007 10:09
Even tussendoor: heeft er toevallig iemand een adresje voor mij, in limburg, waar ik een La Maitre Dry Icer kan huren. Heb er eentje nodig voor 2 thema avonden in een discotheek waar ik werk. Heb al onze normale verhuurbedrijven afgebeld maar die konden me helaas niet verder helpen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)