Forum > Licht

Welke lichttafel ??

(55 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
17-1-2008 17:01

nighteyes schreef:

Als de show echt iedere keer anders is dan is het weer verstandig om een tafel te nemen waar je snel leuke figuurtjes uit kan krijgen (fatfrog doet dit zeker, andere tafels weet ik niet).
Ik denk dat alle tafels in dit budget wel een shapegenerator hebben.
En over de fixtures. Als je niks bijhuurt gaat de FatFrog wel.
Anders zul je toch even naar de andere tafels moeten kijken
Mvg
AC
Omdat het kan
PowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2004
Laatste: 23-9-2008
Berichten: 17
18-1-2008 00:25
thx mensen, ik ga morgen kijken of ze bij xxx iets van lcihtafels hebben staan dan ga ik eens proberen, mocht het daar niks geven dan rij ik wellicht door naar ??

Hou jullie op de hoogte
1...2...3...4.... gewoooon negerenn....
PowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2004
Laatste: 23-9-2008
Berichten: 17
29-1-2008 17:47
en die zero 88 jester ML ?
1...2...3...4.... gewoooon negerenn....
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 1139
29-1-2008 23:26
Lijkt mij op het eerste gezicht een leuke desk.
Voor zover ik weet is Zero88 degelijk spul.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
30-1-2008 13:33
De Fatfrog is een leuke tafel, maar ik vind het persoonlijk erg omslachtig werken. Met name omdat je verschillende paletten hebt voor kleur, gobo, etc. Zodra je bijvoorbeeld live snel kleur, gobo en beweging tegelijk wil veranderen dan moet je eerst de drie paletten één-voor-één oproepen om vervolgens de gewenste kleur, gobo en beweging te selecteren.
Uiteraard is dit wel een hele handige functie om een complete show onder je submasters te programeren.

Vind eerlijk gezegd het bedienen van maccen op een MA24/6 lightcommander nog efficiënter gaan, mits eenmaal handig geprogrammeerd.ashamed :$
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-1-2008 13:45

Harry1 schreef:

De Fatfrog is een leuke tafel, maar ik vind het persoonlijk erg omslachtig werken. Met name omdat je verschillende paletten hebt voor kleur, gobo, etc. Zodra je bijvoorbeeld live snel kleur, gobo en beweging tegelijk wil veranderen dan moet je eerst de drie paletten één-voor-één oproepen om vervolgens de gewenste kleur, gobo en beweging te selecteren.
Da's met een Hog, Pearl of wat voor tafel dan ook, ook gewoon zo. Wil je meerdere parameters tegelijk wijzigen, programmeer je ze ofwel onder een Cue, ofwel onder een "global"-palette.
Light Image
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
30-1-2008 13:55

JeroenVDV schreef:

Harry1 schreef:

De Fatfrog is een leuke tafel, maar ik vind het persoonlijk erg omslachtig werken. Met name omdat je verschillende paletten hebt voor kleur, gobo, etc. Zodra je bijvoorbeeld live snel kleur, gobo en beweging tegelijk wil veranderen dan moet je eerst de drie paletten één-voor-één oproepen om vervolgens de gewenste kleur, gobo en beweging te selecteren.
Da's met een Hog, Pearl of wat voor tafel dan ook, ook gewoon zo. Wil je meerdere parameters tegelijk wijzigen, programmeer je ze ofwel onder een Cue, ofwel onder een "global"-palette.
Ik heb geen ervaring met deze tafels, maar is het bij deze niet zo dat je onder een pallet willekeurige parameters kunt programmeren? Bij de fat frog zit je echt per pallet vast aan kleur of gobo etc.. Niet willekeurig door elkaar heen dus.

Bij mijn weten kun je onder de knopjes van een pearl toch echt zelf bepalen of je er een kleur danwel een een gobo aan toe wil kennen(zoals gezien bij andere lichttechnici)?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-1-2008 13:58

Harry1 schreef:

Ik heb geen ervaring met deze tafels, maar is het bij deze niet zo dat je onder een pallet willekeurige parameters kunt programmeren? Bij de fat frog zit je echt per pallet vast aan kleur of gobo etc.. Niet willekeurig door elkaar heen dus.
Dan programmeer je die combi's toch als Cue's?
Bij mijn weten kun je onder de knopjes van een pearl toch echt zelf bepalen of je er een kleur danwel een een gobo aan toe wil kennen(zoals gezien bij andere lichttechnici)?
Dan moet je die combi's toch ook programmeren (en kun je die niet live ineens aantikken?)?
Light Image
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
30-1-2008 14:05
Ik bedoel meer dat je zonder tussenliggende stappen simultaan de kleur en daarna een gobo kunt veranderen, 'bijna' tegelijk dus (voor het oog bijna niet te zien). Als je dat live op een fatfrog wil doen dan moet je eerst het kleurenpallet oproepen> kleur selecteren> shapepallet oproepen> gobo selecteren. 2x zoveel stappen dus eigenlijk.

Ik begrijp wat je bedoelt met het wegzetten onder een cue, dat is de enige manier om echt tegelijk gobo en kleur te wisselen (beide tafels).
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
31-1-2008 15:57
Al deze tafels hebben dat probleem.
De fatfrog is ook geen live tafel.
Movingheads zijn er ook eigenlijk bijna niet voor om handmatig te laten wapperen.

Mvg
AC
Omdat het kan

Terug naar forum Reageer (zonder quote)