Forum > Geluid

HK Audio Deacon bassen vallen weg

(36 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj joeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2005
Laatste: 25-2-2015
Berichten: 160
6-7-2009 23:30
denk dat er een stukje luistermoeheid hier wel een rol heeft gespeeld sneaky :V
als je al de hele dag staat te draaien op hetzelfde volume kan het niet zijn dat hij 's avonds in de thermische protect gaat, om 12 uur ‘s nachts is het namelijk een stuk koeler dan om 3 uur ‘s middags, je geeft zelf al aan dat de gain van het setje vol uit heeft gestaan en je op het mengpaneel nog wat over had,
dus lijkt me dat je geen zicht had op de ''clip'' led achterop het setje?
denk dat er toch op het einde van de avond wat harder is gedraaid en dat het setje daarom in de thermische of misschien wel vanwege overbelasting in de protect is gegaan.
het maakt verder ook niet uit, je set heeft het overleeft, dat is het voornaamste, ik zou de volgende keer je set wat beter in de gaten houden, dus kijken of er niets in de clip speelt en verder gewoon zorgen voor voldoende koeling..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 9469
6-7-2009 23:49
Wat dat aan gaat is het simpel.
Afstellen als volgt:

nul Db op je mixer is nul op je box.
Rood op je mixer is clip in je box.
Dan weet je precies altijd wat je aan het doen bent.

En het is een bekend fenomeen, dat als je lang achterelkaar draait, dat je oren zich instellen op de harde mzuiek, en jij dus het idee krijgt dat het niet meer evenhard stond als eerst....En je dan ter compensatie nog harder gaat draaien.....

In het begin van het feest stel je de boel als bovenstaand af, dan weet je de all the time hoe hard je uitstuurd.
Je oren moet je na zo'n lange dag niet helemaal meer vertrouwen!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
8-7-2009 11:35

Tom schreef:

En het is een bekend fenomeen, dat als je lang achterelkaar draait, dat je oren zich instellen op de harde mzuiek, en jij dus het idee krijgt dat het niet meer evenhard stond als eerst....En je dan ter compensatie nog harder gaat draaien.....
Ik denk dat iedereen dit herkend, leg voor de grap maar eens je db-meter op je mengpaneel en meet dan aan het begin van de avond en richting het einde... verbazingwekkend hoe je gehoor je parten kan spelen!!!
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
10-7-2009 16:47
Buiten dat gaan je oren boven een bepaalde geluidsdruk "knijpen" waardoor harder zetten geen effect heeft (al zeker niet voor de beleving!). Gewoon zorgen dat je hier netjes onder blijft :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 9469
10-7-2009 17:32

TB schreef:

Buiten dat gaan je oren boven een bepaalde geluidsdruk "knijpen"
Wat bedoel je met knijpen?
En kan je vertellen waar je deze wetenschap vandaan hebt?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
10-7-2009 20:12
Tijdelijke vernauwing van de gehoorgang vanwege blootstelling aan grote geluidsdruk is volgens mij vrij bekend (hoewel ik me momenteel lam zoek naar bronnen daaromtrent). Het is, voor zover ik weet, een van de beschermingsmechanismes tegen blootstelling aan hoge geluidsdruk (en een mechanisme dat van streek raakt als de stimulus "vreemd" is (bijvoorbeeld zwaar vervormd geluid) met als gevolg dat de vernauwing soms niet plaatsvindt als het wel moet en soms gewoonweg flipt (vernauwen, niet vernauwen, vernauwen, niet vernauwen)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 384
10-7-2009 23:23
Geldt Wikipedia als bron?

Overigens zou ik het geen beschermingsmechanisme willen noemen, maar waarschuwingsmechanisme. Bij hoge geluidsdrukken kunnen de trilharen in je oor beschadigen met blijvende gehoorvermindering/doofheid tot gevolg. Dit kun je alleen voorkomen door oordoppen te dragen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)