Forum > Off-Zone

plastic speaker

(35 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-1-2005 00:17

Dré schreef:

Chips... En ik altijd maar denken dat de conus, spreekspoel en magneet voor de geluidsdruk zorgden...
Ik pluk die info van de website van de nederlandse importeur.
Denk dat ze het verkeerd vertaald hebben, ik neem aan dat mede door de koeling de speaker zwaarder te belasten is.
En dat het mede daardoor mogelijk is.

Voorbeeld speaker,PHL 6030, 1000w AES,Max.excursion before damage ±mm 14.phl
(in de faq staat een ander voorbeeld met uitleg)
[citaat van Eddie]Plastic heeft wel weer dat er kleinere scheurtjes ontstaan kunnen, en dit groter en brosser worden kan! Hebben beide hun voor en nadelen.

De ergste vind ik toch dat je de korf niet echt super aandraaien kan, want ik zou veels te bang zijn dat die breekt. Mijn "feit(?)" blijft: voor PA gebruik GEEN plastic.
Ach, ik werk al jaren met die dingen 0p 10" mid (magneet bijna net zo groot), wat denk je van de toevoeging van glasfiber? Er zijn toch ook plastic autotjes? mmm even denken Ferrari, Lotus. Nee, dat zal ook wel niets zijn.
Stel je toch eens voor dat ze dat plastic niet aan durven te draaien, komt er zo ineens een spatbord met 225km/pu voorbij vliegen.

Welke speaker je ook "aandraaid" doe het altijd kruislings, steeds kleine stappen (net zoals een drumvel)
Juist krom trekken moet je voorkomen!
Maar voor PA, een val en je magneet ligt onderin de kast
Dan heb je mijn eerder geposte opmerking niet gelezen,
Die 15" EV speakers waren geen plastic en de magneetjes waren volledig met de halve korf eraf gerukt.

Martin.
kvm entertainment
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 998
11-1-2005 08:44
Bovendien hoeft wat mij betreft geen enkele speaker bestand te zijn tegen een val. Tuurlijk moet de speaker een tik kunnen verdragen als de kast wat hard op de grond neer gezet wordt, maar een val van een statief ofzo is wat mij betreft geen maatstaaf. Dan moet de eigenaar maar wat beter met zijn spul omgaan en zorgen dat de speaker niet kan vallen.
Dance the night away!
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
11-1-2005 10:17
ik snap zowieso niet waarom je ineens naar de pa-wereld gaat edie. plaatje is duidelijk een car woofer.
ik denk dat PA-land, het na de neodymium (ken het nog steeds niet) wel beetje gehad heeft met gewichtsbesparingen.

@ bart, een goede korf klinkt toch niet als een triangel ?
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
11-1-2005 22:06
Nee, juist de plaatstalen variant zijn soms om te janken. Deze koud-geperste lampekap vormen klinken meestal als een klok. Niet zo'n ramp als ze goed vastgeschroefd zitten. Maar het is geen 'lekkere binnenkomer'.

Ben eigenlijk wel benieuwd in hoe een massieve abs-kunstof korf het zou doen.
Petty materialists!
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
12-1-2005 16:59
ja naar mijn weten bestaat er nog geen pa korf met een beetje afmeting van kunststof

maar ik heb me er ook niet in verdiept. om eerlijk te zijn.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 13458
12-1-2005 18:00
Volgens mij is de maan van kaas.

(Maar ik ben er nog niet geweest om eerlijk te zijn ;-) laugh :D

Grappig en vriendelijk bedoeld natuurlijk!
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)