Forum > Off-Zone

Verzendkosten TPG gewijzigd!

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
12-7-2006 14:35
Nee, André. Het pastte net niet door de brievenbus. Ik zei tegen de mevrouw op het postkantoor "verstuur het toch maar als briefpost want dat is goedkoper." Maar ze had even gekeken en het bleek dat het ongeveer 25 ct scheelde om het pakketje als briefpost of als pakketpost te versturen. Toen heeft ze het dus als pakketpost verstuurd, want het paste net niet door een brievenbus, het was niet veel duurder en daarmee had ik meer zekerheid. Exacte tarieven weet ik niet meer, maar het kostte me 3 euro en centen. Ik heb ook een duaneformuliertje moeten invullen over de inhoud van de zending, dus dan kan het volgens mij niet anders zijn dan pakketpost, want met gewone post naar Australië heb ik zoiets nooit hoeven in te vullen. Zij vond het ook frapant dat het een stuk goedkoper was dan binnenlandse pakketpost, maar het was nu eenmaal niet anders zei ze.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
13-7-2006 16:47
Stuur zelf regelmatig iets op ( en laat nog wel eens iets naar mij toesturen )en moet zeggen dat ik het niet duur vindt. Kan er in ieder geval zelf niet voor rijden denk ik dan maar.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 13458
13-7-2006 16:51

Patrick Beuken schreef:

Nee, André. Het pastte net niet door de brievenbus. Ik zei tegen de mevrouw op het postkantoor "verstuur het toch maar als briefpost want dat is goedkoper." Maar ze had even gekeken en het bleek dat het ongeveer 25 ct scheelde om het pakketje als briefpost of als pakketpost te versturen.
Ik ben nog eens in de tarievenlijst gedoken en je hebt inderdaad gelijk (3,85 euro) buiten Europa (standard).

Nadeel van deze verzendkeuze is dat er niets aan opties toegevoegd kan worden, niet getraceerd kan worden, niets verzekerd kan worden en er ook niet getekend hoeft te worden voor ontvangst (is dus verzending van type "fingers crossed").
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
13-7-2006 17:55
Op zich is € 6,20 niet te veel voor een pakketje, als je het vergelijkt met zelf brengen. Maar het is wel raar dat een pakketje naar het buitenland goedkoper is... maar André geeft aan dat je met de goedkopere verzendwijze naar het buitenland dus geen zekerheid hebt, dus in principe is dat niet te vergelijken met de service en zekerheid van TPG/TNT.
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
13-7-2006 23:58
Als ze nou eens het motto gaan hanteren: Wat je gebruik, betaal je voor. Dus gewoon per km wat het pakketje afmoet leggen een prijs berekenen. Zo dat een paketje naar het volgende dorp sturen niet even duur is, dan eentje verzenden na de andere kant van Nederland
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 13458
14-7-2006 09:27

Dj Spider schreef:

Als ze nou eens het motto gaan hanteren: Wat je gebruik, betaal je voor. Dus gewoon per km wat het pakketje afmoet leggen een prijs berekenen.
Probleemloos mogelijk. Nadeel wordt wel dat alleen een pakketje dat je naar de buurman stuurt voordeliger zal worden dan het nu is (vanwege alle overheadkosten die komen kijken bij de methode die jij voorstelt).

Gelukkig maar dat TPG dat dus NIET gedaan heeft ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)