Forum > Licht

Welke DMX sturing?

(231 reacties. Pagina 23 van 24)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
9-11-2006 15:08

KVM schreef:

Dat er een nieuwe versie zat aan te komen was duidelijk.(en heeft dan ook niets met het "martin foefje" te maken)
Sunlite (de "maker" van dezelfde interface als martin) heeft een nieuwe nog uitgebreidere interface uitgebracht. De nieuwste software werkt ook met de "oude" interface, maar heeft uiteraard zijn beperkingen. Een upgrade is mogelijk dus met zoiets dergelijks zal Martin ook wel komen.
De huidige dongle van Martin komt al niet meer van Sunlite af.
Light Image
RoderickStandaard Lid
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
14-1-2007 14:57
Oke ik heb ook al een tijdje dat ik het aanstuur via mijn pc. Maar al van af begin af aan heeft hij bij martin gestoort. Freestyler is geen probleem. Waar ligt dit aan?
Robustsound
JeroenVDVVIP Lid
14-1-2007 15:41

roderick schreef:

Oke ik heb ook al een tijdje dat ik het aanstuur via mijn pc. Maar al van af begin af aan heeft hij bij martin gestoort. Freestyler is geen probleem. Waar ligt dit aan?
Aan het feit dat je een DMX-interface gebruikt waar de Martin-software NIET voor is gemaakt?
Light Image
RoderickStandaard Lid
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
14-1-2007 20:36
Ja nee dat snap ik maar ik hoorde andere er niet over klagen tenzij ik eroverheen gelezen heb shut up :X
Robustsound
JeroenVDVVIP Lid
15-1-2007 09:41

roderick schreef:

Ja nee dat snap ik maar ik hoorde andere er niet over klagen tenzij ik eroverheen gelezen heb shut up :X
Dan heb je niet goed ingelezen in het onderwerp. Zowat iedereen had last van hoge CPU-load, foutmeldingen, etcetera.
Light Image
MifexStandaard Lid
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
20-2-2008 17:27
even een kick.

Ik las dat de dashard dongle dezelfde was als die van martin lightjockey in dit topic. Maar de dashard dongle is 400 euro en de lightjockey dongle iets van 900. Wat is dan het echte verschil?
I Love House Music!
JeroenVDVVIP Lid
20-2-2008 17:29
De software waar het mee werkt?! Is al ruim besproken op dit forum. De output-kastjes van de diverse softwaresturingen zijn bedoeld voor (- en vaak beperkt tot) gebruik met de eigen software. Dacht jij nou echt dat die kastjes los zo'n prijs zouden hebben? De kastjes kosten praktisch niks vergeleken met de uren programmeren.
Light Image
MifexStandaard Lid
20-2-2008 17:32
Maar als een dashard kastje dezelfde is als die van martin lj.. dan koop je toch een dashard met de software van lj? waarom zou je meer betalen voor hetzelfde kastje? En als je martin lightjockey (bv hier bij newline) koopt krijg je toch ook alleen het kastje neem ik aan voor dat geld?
I Love House Music!
JeroenVDVVIP Lid
20-2-2008 17:35

Mifex schreef:

Maar als een dashard kastje dezelfde is als die van martin lj.. dan koop je toch een dashard met de software van lj?
De kastjes werken dus (in veel gevallen) ook als beveiligings-dongle. Hetzelfde kastje (hardwarematig) betekent niet dat de werking hetzelfde is (software in het kastje).
waarom zou je meer betalen voor hetzelfde kastje?
Omdat het product niet het kastje is, maar het kastje + de software?
En als je martin lightjockey (bv hier bij newline) koopt krijg je toch ook alleen het kastje neem ik aan voor dat geld?
En de software.

Bij de ene fabrikant van software lichtsturingen is het allemaal wat duidelijker en handiger in de Legal Terms / gebruiksvoorwaarden verwoord dan bij de ander.
Light Image
MifexStandaard Lid
20-2-2008 17:38

JeroenVDV schreef:

Mifex schreef:

Maar als een dashard kastje dezelfde is als die van martin lj.. dan koop je toch een dashard met de software van lj?
De kastjes werken dus (in veel gevallen) ook als beveiligings-dongle. Hetzelfde kastje (hardwarematig) betekent niet dat de werking hetzelfde is (software in het kastje).
waarom zou je meer betalen voor hetzelfde kastje?
Omdat het product niet het kastje is, maar het kastje + de software?
En als je martin lightjockey (bv hier bij newline) koopt krijg je toch ook alleen het kastje neem ik aan voor dat geld?
En de software.

Bij de ene fabrikant van software lichtsturingen is het allemaal wat duidelijker en handiger in de Legal Terms / gebruiksvoorwaarden verwoord dan bij de ander.
Ja het kastje en de software maar die download je gratis en legaal. Eigelijk is het gweoon het kastje waarvoor je betaald meer niet.
I Love House Music!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)