Forum > Algemeen Forum

Wanbetaling

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 9470
16-5-2004 23:54
Men kan alleen het argument van rellen om niet te betalen gebruiken,
als de rellen door jullie tedoen ontstaan zijn.
MAW als jullie zo slecht gedraaid hebben dat men zich zwaar is gaan ergeren/vervelen.
Of dat er verzoekjes waren die jullie niet hebben willen draaien, en waar je niet al te taktisch mee omgesprongen bent.
Ook is het verwijtbaar aan de dj's als jullie mensen bedreigd hebben, of uitsgescholden enz.

Dat heet aansprakelijkheid.
Maar als de rellen ontstaan zijn doordat er geen controle was op de alcoholconsumptie,
dan lijkt het mij meer de verantwoordelijkheid van de medenwerkers van de kantine.
Die schenken immers de glazen in.
Bij een normale kroeg is de kastelein daar ook veranwoordelijk voor.
Hij moet toppen met schenken als er gevaar onstaat door overmatig alcohol gebruik.
Of adt in de praktijk altijd gebeurd is twee.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
17-5-2004 09:29

Tom schreef:

Men kan alleen het argument van rellen om niet te betalen gebruiken,
als de rellen door jullie tedoen ontstaan zijn.
MAW als jullie zo slecht gedraaid hebben dat men zich zwaar is gaan ergeren/vervelen.
Of dat er verzoekjes waren die jullie niet hebben willen draaien, en waar je niet al te taktisch mee omgesprongen bent.
Zelfs dan zal er betaald moeten worden.

Een drive-in show heeft een "inspanningsverplichting" en geen "resultaatverplichting". Met andere woorden: een drive-in show geeft geen garantie dat iedereen zich zal vermaken, en dat kan ook niet.

Alleen als een drive-in show bewust de boel in het honderd laat lopen, of *geen* muziek draait (bijvoorbeeld omdat de versterker ermee stopt) is er sprake van wanprestatie en kan er gedeeltelijk of helemaal niet betaald worden.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 9470
17-5-2004 09:38
Ik bedoel ook niet dat IEDEREEN zich heeft moeten amuseren;
Wat ik bedoelde is dat als de Dj alleen maar zijn eigen muziek heeft gedraaid, terwijl het publiek een heel andere smaak had.

Daarom is het ook zo belangrijk dat je geen feesten aanneemt, waar je, wat de muziek betreft, geen verstand van hebt.
Je kan het dan bijna niet goed doen en dan is het begrijpelijk,
dat als jij beloofd hebt dat je het allemaal prima voor mekaar maakt,
en het toch zwaar tegenvalt,
dat een organisator begint te mopperen.
Een cd box met hits is nog iets heel anders als met ervaring de juiste muziek op het juiste moment weten te kiezen.
Geld ook voor feesten aannemen die groter zijn dan je eigelijk aankunt.

en betalings plicht vanwege prestatie,
ja, leuk, maar als de klant vind dat jij een wanprestatie hebt geleverd, en je niet betaald, is het ook haast ondoenlijk om voor een paar honderd euro naar een rechter te stappen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
17-5-2004 10:01

Tom schreef:

is het ook haast ondoenlijk om voor een paar honderd euro naar een rechter te stappen.
Da's waar. Dat is het bekende verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-5-2004 10:03
Plus de afweging of het rendabel is om als je gelijk hebt, maar het niet krijgt, het te gaan halen.
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
17-5-2004 10:59
Het punt bij mij was dat het publiek het prachtig vond, maar dat een paar ..... uit een verkeerde buurt zijn komen vechten.

Maar ik heb het inmiddels opgelost. Wij hebben garantie op volgende feesten, zij krijgen dan korting. ( over 4 feesten wel te doen ).

tnks,

Rutger
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
17-5-2004 11:03
Mooi. Dan zou ik ze de volgende keer wel even vooruit laten betalen wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
17-5-2004 15:51
als die geluidsfirma een factuur stuurt naar de organisatie en de organisatie protesteert deze niet binnen de in de voorwaarden vermelde periode kunnen ze niets meer inbrengen tegen de faktuur en moet er gewoon betaald worden
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
17-5-2004 21:19
`Mooi. Dan zou ik ze de volgende keer wel even vooruit laten betalen ``

Dat is een ding dat ik zeker geleerd heb ( toch weer nuttig.. ) en zeker ga doen.

groeten,

Rutger
DJ TommieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2004
Laatste: 27-8-2004
Berichten: 1
27-8-2004 12:00
Ik heb het hele verhaal incl. reacties doorgelezen. Ik ben bang dat je geen cent gaat zien omdat (zoals al gezegt) je het ja/nee verhaal krijgt. Ik heb in mijn contract staan dat de DJ ten alle tijden de muziek keuze bepaald. Dit is meer bedoeld om niet relevante verzoekjes te ondervangen. Maar kan ook handig zijn in dit soort situaties. Mocht je eens een contract willen zien, laat het maar even weten.
Poeh Hé!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)