Forum > Geluid

welke set voor school?

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-7-2015 15:48
Ik zou het aanbod van Jeroen snel accepteren ;-) De kans dat het aan de versterker ligt lijkt me groter dan dat het aan de speakers ligt.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Bart_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2012
Laatste: 3-7-2015
Berichten: 4
3-7-2015 15:53
Hoi Jeroen,

Bedankt voor het aanbod. Ik zal eens even kijken of ik volgende week of de week erna tijd heb. We hebben dan proefwerkweek en lijk het mijn niet verstandig om in de kantine sub woofers te gaan testen laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D

Krijgen we herrie met de leerlingen.....

Wellicht in de laatste week op woensdag 15 juli. Dan moeten we op het schoolplein muziek verzorgen voor een sponsor-loop. We hebben dan ook een LEM Pegasus op test wink ;)

mc-sjeng schreef:

Hoi Bart,

De speakers die jullie hebbn zijn naar mijn mening nog niet zo slecht, wil best een andere versterker (master audio tp1200) met ingebouwde processor en limiter beschikbaar stellen om te kijken of met een andere versterker er meer uit de speakers te halen valt.
De hoorn geladen constructie is normaliter geen slechte kast voor wat grotere ruimtes.

Woon in maastricht, niet al te ver dus. Wil best een middag of avond wat klooien en proberen.

Geef maar een gil.

Groeten Jeroen.
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 276
3-7-2015 17:21
Heb je een pb gestuurd.

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
5-7-2015 00:51
Zit in brunssum, heb een aantal ampracken staan met mpa600/1100 en dsc260 van jbl.

Kan er eventueel een tijdelijk missen als ik hiermee kan helpen.

Die lem set is leuk maar service en spares is einde.

Gezien de reputatie van de dsp en ik weinig van die set's gezien heb die niet afgetrapt tot en met zijn geworden zou ik hier de vingers van aflaten.

Mocht ik je moeten helpen, kunt me altijd een pb sturen.

Richard
DPA 2011C - DPA 4099
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
5-7-2015 21:52
Welke mengtafel gebruik je en wat is je bron materiaal (CD,MP3...) ?

Brak MP3's met een ruk mixer gaat de algemene kwaliteit natuurlijk ook niet ten goede komen.
If you can't beat them join them...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 13458
6-7-2015 09:48

bart_s schreef:

Wij hebben enkele jaren geleden voor school 2 actieve luidsprekers aangeschaft: webshop.nedis.nl/nl-nl/audio/dj-entertainment/1114169/pa-sma1502 Bij disco-avonden waar gemiddeld 150 leerlingen komen merken dat we al gauw aan de limiet zitten van deze speakers. Als je er bij staat is het geluid best goed maar enkele meters verder is er niets meer van over en de bas is al helemaal weg. Harder kunnen ze niet want dan begint alles te vervormen. sad :(
Toevoegen van een 2-tal actieve subjes is in zo'n geval wellicht een optie (tenzij de kwaliteit van de genoemde Nedis speakers te droevig is om op voort te borduren).
Nu zij we op zoek naar een nieuwe of gebruikte set voor in onze kantine voor gemiddeld 150 leerlingen met wat meer power en subwoofers. Van een bekende kunnen we een set LEM pegasus 112 top en 118 subs overkopen. ik lees dat deze vrij hard gaan en dat ook de bas goed doordrukt. Hoe zijn jullie ervaringen met deze set of zijn er nog andere setjes/opties die voldoende power leveren. Ook een DAP clubmate 3 is langsgekomen als optie. Ons budget is ongeveer 1250 euro.
Een 2e hands en goed onderhouden Clubmate 3 (of Soundmate 3 MKII) lijkt mij een prima optie in dat geval.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)