Forum > Geluid

Kat in de zak; CDJ-1000MK3

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
17-5-2011 22:50
Durft hier nou niemand te zeggen : terugdraaien die handel! Je hebt als koper europese rechten, die voor jou pleiten. De verkoper moet terugdraaien, zelfs als hij ook niet wist van de gebreken. Hij had ook zorgvuldigheid in acht moeten nemen, voordat hij het apparaat kocht. Ga hiermee naar de rechter en hij betaalt ook die kosten. Ga naar de rechtswinkel en vraag maar na. Hij miet terugpakken. De aankoopprijs staat niet meer in verhouding met de feitelijke toestand van het product... reden genoge om er wat druk op te zetten.
Leg neer die Coemar Trisball !!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 13458
18-5-2011 00:09

RVDJ schreef:

Durft hier nou niemand te zeggen : terugdraaien die handel!
Is reeds gezegd.
Je hebt als koper europese rechten,
En plichten. Een van die plichten is de inspectieplicht. Als je niets kon constateren wat duidde op binnengetreden vloeistof dan pleit dat net zo hard voor de verkopende partij (die kan dan immers vrij eenvoudig aannemelijk maken dat hij het ook niet wist). Idem voor het feit dat sommige knoppen niet goed werken. Dat was te controleren vóór aankoop (koper heeft het product immers kunnen testen, heeft dat ook gedaan en heeft toen niet geconstateerd dat sommige knoppen niet goed werkten).

Daarnaast heeft de koper het apparaat opengemaakt nadat hij (na aankoop) constateerde dat bepaalde knoppen niet goed werkten. Ik vind dat niet zo'n handige zet. Handiger was geweest om op dat moment eerst contact op te nemen met de verkoper.
De verkoper moet terugdraaien, zelfs als hij ook niet wist van de gebreken.
Onder welke wet valt dat dan in het geval van 2e hands consument - consument aankopen?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
18-5-2011 07:23

Coen schreef:

met factuur (die op mijn naam gezet zou worden)).
Wat bedoel je met zou?Zonder factuur heb je geen poot om op te staan.
CoenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2002
Laatste: 7-4-2012
Berichten: 27
18-5-2011 10:47

Dré schreef:

RVDJ schreef:

Durft hier nou niemand te zeggen : terugdraaien die handel!
Is reeds gezegd.
Je hebt als koper europese rechten,
En plichten. Een van die plichten is de inspectieplicht. Als je niets kon constateren wat duidde op binnengetreden vloeistof dan pleit dat net zo hard voor de verkopende partij (die kan dan immers vrij eenvoudig aannemelijk maken dat hij het ook niet wist). Idem voor het feit dat sommige knoppen niet goed werken. Dat was te controleren vóór aankoop (koper heeft het product immers kunnen testen, heeft dat ook gedaan en heeft toen niet geconstateerd dat sommige knoppen niet goed werkten).

Daarnaast heeft de koper het apparaat opengemaakt nadat hij (na aankoop) constateerde dat bepaalde knoppen niet goed werkten. Ik vind dat niet zo'n handige zet. Handiger was geweest om op dat moment eerst contact op te nemen met de verkoper.
Achteraf ben ik blij dat gedaan te hebben, anders had ik de verkoper op geen enkele andere manier kunnen overtuigen van het feit dat de schade ontstaan was VOOR de koop.
De verkoper moet terugdraaien, zelfs als hij ook niet wist van de gebreken.
Onder welke wet valt dat dan in het geval van 2e hands consument - consument aankopen?
Allen bedankt voor de reacties. In overleg met de koper wordt het apparaat opgestuurd naar Kebe in Eindhoven. De kosten van onderzoek en reparatie (schoonmaak) neemt de verkoper op zich. Hij blijft bij zijn standpunt dat hij niet van de schade wist, maar gaf aan het uitermate vervelend voor mij te vinden.

eddy wally schreef:

Coen schreef:

met factuur (die op mijn naam gezet zou worden)).
Wat bedoel je met zou?Zonder factuur heb je geen poot om op te staan.
Hij had een factuur er bij, die hij, naar eigen zeggen, via een bedrijf op mijn naam kon zetten. Die heb ik nog steeds niet gekregen. Ik vond dat verhaal ongeloofwaardig worden, in combinatie met de geconstateerde schade. Vandaar dat ik zei: 'zou' op mijn naam gezet worden. Factuur of niet, dit valt niet onder garantie. Dus ook niet aan de orde.
Vond zijn (oude) account terug!
CoenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2002
Laatste: 7-4-2012
Berichten: 27
27-5-2011 17:36
Probleem opgelost!

Bericht terug gehad van KEBE uit Eindhoven. Schoonmaakkosten zijn € 166,09 inclusief BTW. De verkoper heeft me toegezegd dit te betalen. Verkoper heeft zich zeer netjes opgesteld (eigenlijk niet meer dan normaal, maar het kan totaal anders lopen).

Ben erg blij dat het goed afgelopen is!
Dank voor alle reply's!
Vond zijn (oude) account terug!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
27-5-2011 21:10

Coen schreef:

Probleem opgelost!
verkoper heeft me toegezegd dit te betalen. Ben erg blij dat het goed afgelopen is!
Laat dit nog eens weten als het écht achter de rug is.
(toezeggen =1, doen =2)
Alles komt goed....
CoenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2002
Laatste: 7-4-2012
Berichten: 27
7-6-2011 15:45

Malle Pietje schreef:

Coen schreef:

Probleem opgelost!
verkoper heeft me toegezegd dit te betalen. Ben erg blij dat het goed afgelopen is!
Laat dit nog eens weten als het écht achter de rug is.
(toezeggen =1, doen =2)
Gister het geld ontvangen van de verkoper. Dus probleem is afgehandeld. Heb de verkoper ook meermaals bedankt voor een zeer nette afhandeling van zaken. Hoewel het (vind ik) niet meer dan normaal is, denk ik dat het vaak genoeg ook anders kan gaan!
Vond zijn (oude) account terug!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
8-6-2011 02:21

Coen schreef:

Malle Pietje schreef:

Coen schreef:

Probleem opgelost!
verkoper heeft me toegezegd dit te betalen. Ben erg blij dat het goed afgelopen is!
Laat dit nog eens weten als het écht achter de rug is.
(toezeggen =1, doen =2)
Gister het geld ontvangen van de verkoper. Dus probleem is afgehandeld. Heb de verkoper ook meermaals bedankt voor een zeer nette afhandeling van zaken. Hoewel het (vind ik) niet meer dan normaal is, denk ik dat het vaak genoeg ook anders kan gaan!
Warme douche laugh :D
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)