Forum > Webshop

Zwarte contact dozen

(40 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
26-2-2006 22:20

Victor Junior schreef:

Ik plak die schakelaars altijd helemaal af met gaffa als ze erop zitten, zijn echt linke gevallen.
Het zou verboden moeten worden.

Makkers, trekt ten strijde tegen de schakelaars op verdeelblokjes!
Light Image
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
26-2-2006 22:21
Zwart spuiten werkt niet echt goed. Je kunt wel eerst met kunststofprimer erover, maar dat is net zo duur als goede zwarte stekkerdozen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dj NathanStandaard Lid
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
26-2-2006 23:25
Een andere optie zijn de wat profi uitsraling hebbende witte met blauwe deksel stekkerdozen. Ik heb er zelf ook 1 van.
Verder hebben ze bij de karwei voor €6 een 6 delig stekkerblok met slagvast kunstof en een neopreen kabel eraan en jawel het blok is zwart. In apeldoorn tenminste.
Pearl 2000 in da house!!
DJ DelayStandaard Lid
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
27-2-2006 09:27
Ik heb nog NOOIT last gehad van een schakelaar, echt geen probleem mee. Onze dj-booth is 1 meter diep, en helemaal achterin achter het versterkerrack ligggen de verdeeldozen. Het is practisch onmogelijk om te zorgen dat deze uit gaan.
En hoe kan je er nou weer op gaan staan, of er tegen aan trappen? Bij ons ligt de stroomvoorziening netjes weggewerkt, en niet in het gangpad!
En ooit wel eens iets op zo'n stekkerdoos laten vallen? Je moet echt goed kunnen mikken wil je die uitgooien. En dan nog? Het uit-knopje van mijn versterker kan ik vanachter de dj-booth ook zo uittrappen... en iemand kan vanuit het publiek ook zo mijn cd-spelers uitgooien met een bierglaasje of zo zelf uitzetten, want het knopje zit op de achterkant naar het publiek toe, en zo kan ik nog wel even doogaan.

Ik zie er in mijn situatie totaal GEEN probleem in, zowel thuis niet als on the road niet.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
GoTMoReStandaard Lid
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
27-2-2006 11:31

DJ Delay schreef:

Ik heb nog NOOIT last gehad van een schakelaar, echt geen probleem mee. Onze dj-booth is 1 meter diep, en helemaal achterin achter het versterkerrack ligggen de verdeeldozen. Het is practisch onmogelijk om te zorgen dat deze uit gaan.
En hoe kan je er nou weer op gaan staan, of er tegen aan trappen? Bij ons ligt de stroomvoorziening netjes weggewerkt, en niet in het gangpad!
En ooit wel eens iets op zo'n stekkerdoos laten vallen? Je moet echt goed kunnen mikken wil je die uitgooien. En dan nog? niet.
Nog nooit live gewerkt zo te horen..

Ik heb 1 doos met schakelaar, deze zit in mn foh rack en kan werkelijk niemand bij en niets, ook niet als er wat opvalt of wat dan ook. En zelfs hier zit ik nog te twijvelen of ik de schakelaar er uit ga halen. Verder vertrouw ik die dingen voor geen meter!
Soms..
Victor JuniorStandaard Lid
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
27-2-2006 11:33

DJ Delay schreef:

Ik heb nog NOOIT last gehad van een schakelaar, echt geen probleem mee.
Áls zo'n ding een beetje ongelukkig valt of er stoot iets tegenaan dan breekt heel die schakelaar gewoon. Gevaarlijke sjit. Wel zit er verschil in schakelaars op stekkerdozen. Vooral de goedkope doosjes met de "rechte" schakelaars zijn zo kapot, ik heb hier ook een iets duurdere en die schakelaar is een beetje hol, en die voelt ook steviger aan. Toch heb ik ze allemaal afgeplakt.
Waar zit de cut op dit apparaat?
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2024
27-2-2006 11:50
Ik heb al een aantal keren gehad dat ik bij het plaatsen van een netadapter in zo'n verdeeldoos de schakelaar omdrukte. En toch blijf ik ze zelf wel gebruiken (eigenlijk met name vanwege het indicatorlampje). Als ik ze dus voor drive-in werk zou gebruiken (wat ik dan weer NIET gedaan heb in het verleden) dan zou ik de schakelaar overbruggen maar het lampje wel actief laten ;-)

Ik heb ze op voorraad (witte verdeeldoosjes in verschillende uitvoeringen met en zonder schakelaar) maar da's meer voor eigen gebruik.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ DelayStandaard Lid
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
27-2-2006 13:33
Live werk ik inderdaad niet, alleen Drive-inn op kleine hobby manier.

Dat de schakelaar kapot kan gaan, okey. Maar niet als je een beetje kwaliteitsdozen koopt. Als je voor zoveel 1000den euro's aan spul hebt, kan die €15,- voor een doosje er ook wel af!

En als iedereen zo bang is dat hij uitgaat, hoe doe je dat dan met je versterkers? En cd-spelers? Plak je daar ook de aan/uit knopjes af dan?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
27-2-2006 13:39

DJ Delay schreef:

Dat de schakelaar kapot kan gaan, okey. Maar niet als je een beetje kwaliteitsdozen koopt. Als je voor zoveel 1000den euro's aan spul hebt, kan die €15,- voor een doosje er ook wel af!
Neem dan een slagvast doosje van 15 euro ZONDER schakelaar... Gebruik jij de schakelaar namelijk?
En als iedereen zo bang is dat hij uitgaat, hoe doe je dat dan met je versterkers? En cd-spelers? Plak je daar ook de aan/uit knopjes af dan?
Meeste versterkers hebben verzonken aan/uit knoppen die in vergelijking met een schakelaar die uitsteekt op een blokje zwaarder in te drukken is.

Zelfde geldt voor CD-speler, meestal verzonken of anderszins "beveiligd".
Light Image
Dj NathanStandaard Lid
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
27-2-2006 14:57
Ook zit er een soort van veer in zo'n blokje. Dat als je de schakelaar eenmaal om hebt hij ook meteen springt. Ehh snapje?

Nee?

Oké als je de schakelaar van een stroomblokje een klein beetje omduwd wil hij al meteen helemaal om. Bij versterkers is dat vaak niet zo.
Pearl 2000 in da house!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)