Forum > Opmerkingen

Suggestie webshop en forum

(351 reacties. Pagina 2 van 36)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2024
14-11-2005 09:35
Daarvoor kun je prima de "laatste reacties" pagina gebruiken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Basbox112Standaard Lid
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 6-8-2003
15-11-2005 00:29
Ik doelde op een lijst 'laatste reacties' maar dan alleen van de topics met eigen deelname. Ik lees niet alle onderwerpen, correctie, lees 99% wel maar ben niet van elk onderwerp een vaste bezoeker/topicvolger (zoals de meesten dit niet zullen doen hier... denk ik ;) ).

Verder is het top hier, ga zo door =D!
HUH???
Basbox112Standaard Lid
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 6-8-2003
18-11-2005 18:49
Ja de laatste reacties pagina voldoet inderdaad prima... slim zeg als je daar na 2 jaar pas achter komt =S, bedankt!

Dan ik weer met een suggestie ;)
Wanneer je ingelogd bent op je forumaccount kan zolang jij aangemeld bent je wachtwoord uitgelezen worden door jou of andere computergebruiker wanneer je klikt op 'je gegevens'. Is voor op een openbare comp waar per ongeluk toch coockies gebruikt worden niet heel handig. In de vakjes van wachtwoord en wachtwoord nogmaals kun je het zo zien staan (in de broncode). Is een heel kleine aanpassing en het doet de veiligheid behoorlijk ten goede =). Het wachtwoord kan immers al naar je gemaild worden als je het vergeten/kwijt bent. (waar ik helaas al enkele keren gebruik van heb moeten maken maar dat terzijde ;))

Ik ben een mierenneuker wat dat betrefd, zie maar wat ermee gedaan wordt, even goede vrienden als het niet aangepast wordt hoor =P, maar aangezien de perfectie technisch gezien toch wel benaderd wordt met deze site wou ik dit ook even melden (Om de putjes uit de i te halen).

Groeten,

Bas
HUH???
DJ DelayStandaard Lid
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
18-11-2005 18:59
Ik doelde op een lijst 'laatste reacties' maar dan alleen van de topics met eigen deelname. Ik lees niet alle onderwerpen, correctie, lees 99% wel maar ben niet van elk onderwerp een vaste bezoeker/topicvolger (zoals de meesten dit niet zullen doen hier... denk ik.
De pagina met laatst gelezen, is een lange lijst van topics. Omdat ik nog lang niet alle topics gelezen heb, en ook niet wil lezen (2e hands forum), is het heel erg lastig als je op laatste reacties klikt, en je moet gaan zoeken waar bijvoorbeeld "offzone" staat. Die lijst bevat bij mij nu 24 pagina's, en die doorspitten naar het juiste forum is heel storend, en tijdrovend.

Zou het niet makkelijker zijn om in "laatste reacties" ook gewoon een lijst te maken, net als op de beginpagina, maar dan met topics die je nog niet gelezen hebt? Dat werkt een stuk fijner, makkelijker en sneller!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
18-11-2005 20:45

DJ Delay schreef:

Omdat ik nog lang niet alle topics gelezen heb, en ook niet wil lezen
Toch zou ik er in jouw specifieke geval voor kiezen om iets te veranderen aan de verhouding post-leesfrequente. (Als in: minder posten, meer lezen.)

Dit is voor iedereen beter dan verandering in de forumsoftware.
DJ DelayStandaard Lid
18-11-2005 21:11
Maar als je de laatste reacties wilt bekijken, is het wel zo makkelijk (vooral na 2 weken vakantie) als je die zo kan zien, zonder dat je eerst 24 pagina's door hoeft te zoeken. Er zijn op dit moment 11087 topics met 230136 berichten, en dit worden er iedere minuut meer. Ik zit hier nog niet zo lang op het forum, en heb nog veeeeeeeeeeeeel meer te toen dat achter de computer te zitten en het forum door te lezen. Zolang ik daar niet genoeg tijd voor heb, zou het makelijker zijn als je zo in het forum kan kijken waar je je voor intereseerd. Ik kijk bijvoorbeeld niet in het PC forum, omdat ik niet met de PC werk, maar er staan wel 5280 posts in dat forum (in 369 topics), waardoor ik daar wel iedere keer doorheen moet spitten om iets te vinden!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
18-11-2005 21:41

DJ Delay schreef:

Maar als je de laatste reacties wilt bekijken, is het wel zo makkelijk (vooral na 2 weken vakantie) als je die zo kan zien, zonder dat je eerst 24 pagina's door hoeft te zoeken. Er zijn op dit moment 11087 topics met 230136 berichten, en dit worden er iedere minuut meer. Ik zit hier nog niet zo lang op het forum, en heb nog veeeeeeeeeeeeel meer te toen dat achter de computer te zitten en het forum door te lezen. Zolang ik daar niet genoeg tijd voor heb, zou het makelijker zijn als je zo in het forum kan kijken waar je je voor intereseerd. Ik kijk bijvoorbeeld niet in het PC forum, omdat ik niet met de PC werk, maar er staan wel 5280 posts in dat forum (in 369 topics), waardoor ik daar wel iedere keer doorheen moet spitten om iets te vinden!
Ik begrijp jouw suggestie volledig, maar de tijd die er achter het programmeren zit van een persoonlijke latest.asp pagina met bijbehorende presets per user is zo groot dat die beter besteed kan worden. Vergeet niet dat dit forum handmade from scratch is en dat extra opties niet een kwestie zijn van aanvragen bij de leverancier. Daar zitten complete regenachtige en soms wel zonnige zondag-middagen in. En zoals je zelf al aan geeft hebben mensen niet zo heel veel tijd meer wink ;)

DJ Delay schreef:

Ik doelde op een lijst 'laatste reacties' maar dan alleen van de topics met eigen deelname. Ik lees niet alle onderwerpen, correctie, lees 99% wel maar ben niet van elk onderwerp een vaste bezoeker/topicvolger (zoals de meesten dit niet zullen doen hier... denk ik.
De pagina met laatst gelezen, is een lange lijst van topics. Omdat ik nog lang niet alle topics gelezen heb, en ook niet wil lezen (2e hands forum), is het heel erg lastig als je op laatste reacties klikt, en je moet gaan zoeken waar bijvoorbeeld "offzone" staat. Die lijst bevat bij mij nu 24 pagina's, en die doorspitten naar het juiste forum is heel storend, en tijdrovend.

Zou het niet makkelijker zijn om in "laatste reacties" ook gewoon een lijst te maken, net als op de beginpagina, maar dan met topics die je nog niet gelezen hebt? Dat werkt een stuk fijner, makkelijker en sneller!
Klik eens op 'alles markeren als gelezen' onderaan de laatste reacties pagina.
Als je dit elke avond doet blijven er van jouw 24 pagina's nog 2/3 over.
DJ DelayStandaard Lid
18-11-2005 21:46
Het topic heet ook "Suggestie webshop en forum", daarom.

En ik denk dat je het verkeerd opvat, ik bedoel namelijk:

Situatie nu: klik erop, en zie een (lange) lijst, onderverdeeld in 11 soorten reacties.
Sitatie die ik als suggestie indien: klik erop, kies welke van de 11, dan de lijst.

Lijkt mij een kleine aanpassing, maar pin me er niet op vast!

Bij alles markeren als gelezen, weet ik niet meer welke ik wel en niet gehad heb, en het is niet zo dat ik bv nooit in het PC forum kijk, alleen niet zo vaak, maar als ik iets moet hebben, is dat dan wel zo makkelijk!
DréAdministrator
18-11-2005 22:50
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 18-11-2005 22:55

DJ Delay schreef:

Ik kan het ook doen zoals ALLE ander forumsoftware het doet. Gewoon NIET onthouden welke topics je nog niet gelezen hebt na het verlopen van je huidige sessie. Lekker makkelijk voor mij aangezien het mij zo'n 1 miljoen records bewaren scheelt (jawel 1 miljoen records; gelukkig bestaat elk record uit slechts 2 longints).

Lang verhaal kort: Het is je EIGEN taak om ervoor te zorgen dat je efficient omgaat met de laatste reacties pagina! Lukt dat je niet dan gebruik je die pagina gewoon niet en ga je lekker alles zelf opzoeken.

Wel wordt het binnenkort mogelijk om per forumonderdeel een "markeer als gelezen" optie te selecteren EN er zal gekeken worden of per gebruiker ingesteld kan worden wele fora wel of niet meegenomen worden in de laatste reacties pagina.
DréAdministrator
18-11-2005 22:52

basbox112 schreef:

Dan ik weer met een suggestie ;)
Wanneer je ingelogd bent op je forumaccount kan zolang jij aangemeld bent je wachtwoord uitgelezen worden door jou of andere computergebruiker wanneer je klikt op 'je gegevens'. Is voor op een openbare comp waar per ongeluk toch coockies gebruikt worden niet heel handig.
ERG goede tip. Zal hem zeker implementeren zodra ik tijd heb. Is inderdaad niet nodig om het wachtwoord mee te sturen bij deze pagina. Mogelijke oplossing is OF het wachtwoordveld gewoon leeg te laten (werkt prima natuurlijk) OF de MD5 versie te versturen (is versleuteld en niet te lezen).

Ik zal hier zeker eens naar kijken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)