Forum > Geluid

Beste koptelefoon?

(205 reacties. Pagina 17 van 21)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 13458
8-9-2005 13:33

Sylvia schreef:

Je kunt de cups van de HD 25 niet om hun as draaien, je kunt ze wél naar voren en naar achteren kantelen.
Dit kan bij één van de 2 cups. Op die manier kun je de beugel in de nek leggen en toch 1 schelp op je oor hebben staan.

Maar beter is natuurlijk gewoon de cup van het oor dat je vrij wilt hebben even een stukje van je oor af te schuiven (naar achteren).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
8-9-2005 15:13
RP-DH1200 is ook een mooie oplossing.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 13458
8-9-2005 15:20
Helemaal mee eens MAAR het is bij de de nieuwe Technics nog even afwachten of er kinderziektes zijn (weet je eigenlijk pas na ca. 1 jaar). De 1210 heeft zich reeds bewezen (alleen een ... krijgt hem stuk).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
8-9-2005 18:36
Helemaal mee eens! Nog 11 maanden wachten ;)
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
8-9-2005 19:32
Mocht de nieuwe technics toch wat kinderziektjes hebben. En na een tijdje komen er (bij normaal gebruik)toch scheuren in, of breken er schelpen af...

Hoe is technics/panasonic op dat gebied? Krijg je zulke dingen geregeld middels garantie? (want dat is bij die stanton dj2000 toch wel een probleem zoals ik begrepen heb)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 13458
9-9-2005 10:43
DJ Pro 2000: Er breken wel eens wat kleine stukjes uit (kleine driehoekjes van ca. 1.5 mm). Is puur cosmetisch (en oorzaak is ver openbuigen of hoofdbeugel torderen zodat debiele technieken met de hoofdtelefoon toegepast kunnen worden). Grotere schade wordt in zo'n 99.9% van de gevallen veroorzaakt door de onkunde van de gebruiker (net zoals er veel auto's in Nederland rond rijden met nogal wat deukjes erin...). Een tip richting gebruikers zou zijn de hoofdtelefoon niet verder uit elkaar te buigen dan nodig is om hem vrij van je oren te krijgen (maar ja... Gebruikers zijn vaak doof voor adviezen maar super bij de pinken als het op claimen aankomt)... Een leuke voorbeeldfoto van openbuigen (dusdanig ver dat de helft van je pubiek tussen de schelpen past (naast elkaar)) is wel op ons forum te vinden.

Als je korter dan 2 jaar met een DJ Pro 2000 doet is het gewoon je eigen schuld (ja, da's een stevige uitspraak maar wel een die absoluut ergens op gebaseerd is).

DJ Pro 3000: Ander verhaal. Bij de eerste versie was de bevestiging tussen beugel en kantelkoppelingen niet stevig genoeg waardoor bij ver openbuigen de boel gewoon afbrak. Volgens de importeur en fabrikant is dat probleem bij de nieuwe reeks opgelost (en voorlopig hebben we van de nieuwe versie (zwarte hoofdband) nog geen exemplaar teruggekregen waarbij de overgang tussen beugel en scharnieren was afgebroken). Defecte exemplaren worden, mits de hoofdtelefoon nog toonbaar is en je geen doodsangsten uitstaat om hem gewoonweg beet te pakken, tot nog toe keurig omgeruild voor nieuwe exemplaren.

RP-DJ1210. Ik heb één claim van een klant gehad waarbij de klant de hoofdtelefoon had laten donderen op het beton. Klant vond dat de hoofdtelefoon daar tegen moest kunnen, ik vond dat de gebruiker in kwestie een gat in z'n hoofd had. We hebben de hoofdtelefoon, in overleg met de importeur, onder coulance gratis vervangen. Nu heb ik weer een claim van een klant (1,5 jaar oude 1210). Importeur heeft me laten weten dat deze niet meer onder coulance vervangen zal gaan worden.

Voor de RP-DJ1210 geldt nog meer dan voor de DJ Pro 2000 dat als je hem sloopt dat absoluut je eigen schuld is.

Een dik jaar geleden heeft Joke een dikke deuk in de bus gereden (boom kwam van links) en later nog een keer (muur kwam van rechts). In geen van die 2 gevallen kwam het in me op om de fabrikant van de auto te bellen en garantie te claimen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
9-9-2005 11:11
Ja goed, idd, logisch allemaal.

Mijn dj2000 heeft idd die cosmetische breukjes (driehoekjes en scheurtjes). Echter hoe ik het ook draai of keer. Ik ben altijd heel zuinig geweest op mijn koptelefoon en TOCH zitten er scheurtjes in.

Mocht het zo zijn dat ik ondanks die scheurtjes mijn HP toch nog een dik jaar kan gebruiken, dan is er niks aan dw hand. Maar ik ben gewoon bang geworden dat die hp afbreekt tijdens een optreden.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 13458
9-9-2005 11:29

Dacide schreef:

Ja goed, idd, logisch allemaal.

Mijn dj2000 heeft idd die cosmetische breukjes (driehoekjes en scheurtjes). Echter hoe ik het ook draai of keer. Ik ben altijd heel zuinig geweest op mijn koptelefoon en TOCH zitten er scheurtjes in.
Veel auto's met deuken erin zijn ook eigendom van iemand die er heel voorzichtig mee is. Maar ongeluk zit in een klein hoekje. Soms staat men er gewoon niet eens bij stil (zo zijn er veel mensen die ongemerkt de hoofdtelefoon absurd ver openbuigen en van zichzelf schrikken als je ze de foto laat zien...).

Ook "uitlenen" is een hele goeie...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
9-9-2005 11:36

Dacide schreef:

Maar ik ben gewoon bang geworden dat die hp afbreekt tijdens een optreden.
Dan kun je er toch voor de zekerheid een plakbandje omheen wikkelen. Het zwakste punt van de 2000 zit waarschijnlijk aan het uiteinde van de hoofdband bij de schroefjes. Daar hebben ze onvoldoende materiaal over gelaten rondom de schroefgaatjes. Als je dat verstevigd met een plakbandje zal hij niet snel breken.

Zelf heb een Sony v700 waar na een jaar ook scheurjes in zaten. Preventief heb ik er toen wat plakband om gedaan en nu (2 jaar later) is i nog steeds niet stuk...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 13458
9-9-2005 11:58
Ik vraag me af of plakband zoveel stevigheid toe zal voegen (ben bang van niet). Ook kun je door het plakband (zeker als het niet doorzichtig is) niet meer goed zien of het scheuren wel of niet verder gaat. Ook is er een kans dat de lijm in de plakband iets doet met het kunststof van je hoofdtelefoon.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)