Forum > Zelfbouw Speakers

Behinger 1800x of zelfbouw Eminence Magnum PRO 18

(28 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
31-12-2003 15:04

Michael schreef:

De specs van deze kastjes zijn absoluut niet overdreven en vergeet niet full space gemeten in plaats van half space en dat is toch weer een 3db winst op de half space metingen.
Ik moet altijd wat lachen als ik dat lees.

Full space meting bij een topkast gaat nergens over (kast straalt immers weinig tot niets af naar achteren).

Full space meting bij een sub vereist een HELE grote EN HELE HOGE meetruimte. Gezien de afmeting van de R&D afdeling bij Behringer (...) denk ik niet dat ze daarvoor de faciliteiten hebben.

Overigens was ik ook wel nieuwsgierig naar de Behringer speakers en dus heb ik maar een aantal besteld. Behringer heeft al netjes het geld van m'n rekening af geschreven (zijn ze mooi vlot mee...) maar ik heb helaas nog niets ontvangen (wederom iets waar ik al aan gewend ben geraakt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
31-12-2003 15:11
we praten hier ook over de subs niet over de topkasten. Echter geld die regel van opgeklopte gegevens voor iedereen. HK audio meet ook in een kleinere ruimte wat dan nog. Iedereen bespaard of je praat over de echt grote merken maar daar gaat dit topic niet over. De behringer b-1800x subs stellen iedereen teleur als je ze voor het eerst luistert
waarom? een slechte crossover, haal deze eruit en je hoort een wereld van verschil. De specs van behringer zijn even realistisch als die van eminence en daar geloof ik ook wel in. waar het uiteindelijk op neerkomt is de praktijk. Doet hij ook werkelijk wat de papieren zeggen en dat klopt zeer zeker.

Behringer heeft net als bijna alle andere budgetmerken een in proporties gezien piepkleine service afdeling.
Olé Olé heb nu ok AD!
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
31-12-2003 16:02

Michael schreef:

Ik ben dus in bezit van acht behringer b-1800x baskasten welke per twee worden aangestuurd door een ep-2500. Nog geen enkele kapotte speaker tot nu toe. Dat 400 watt max vermogen is dus niet waar.
Effe peste razz :p . Je baskasten krijgen dus allemaal 500 Watt (als je ze allemaal op appart kanaal zet) of 375 Watt (als je ze per 2 op een kanaal zet). Als jij zegt dat ze 400 RMS aankunnen. Moet je er ook een versterker van 800 Watt op durven zetten. Dan kan je pas zeggen dat ze ECHT 400 Watt RMS zijn.
correct me if I'm wrong...
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
31-12-2003 16:08
Waarom? We hebben het hiet toch niet over een topmerk?
Door internet beperkt
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
31-12-2003 16:32

DJ Sietse schreef:

Waarom? We hebben het hiet toch niet over een topmerk?
Ik denk net als Stefan dat de RMS waarde niet bij 400 zal liggen. Daarvoor heb je wel een speaker nodig die wat meer dan 330 euro kost. Het bewijs dat hij ze per 2 op een Ep-2500 zet vindt ik gewoon niet zo sterk. Dat neemt niet weg dat het mooie speakers kunnen zijn.
correct me if I'm wrong...
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
31-12-2003 16:33
Hoezo? Dus alles wat <330 euro is kan niet in staat zijn om 400 watt rms te verdragen?
Door internet beperkt
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
31-12-2003 16:51

DJ Sietse schreef:

Hoezo? Dus alles wat <330 euro is kan niet in staat zijn om 400 watt rms te verdragen?
Als jij voor 330 euro een stevige kast maakt, volledig afgewerkt met handvaten en formica toplaag. Dan nog stevige driver kan kopen die 400 watt RMS kan verdragen EN die hoge gevoeligheid heeft. Daarnaast moet je er winst op maken en moet je het nog vervoeren naar verschillende dealers. En dat allemaal voor 330 euro....
Voor een beetje stevige 18" driver die 400 watt RMS aankan ben je al snel 300 euro kwijt....

Dus denk ik dat de gegevens een beetje verzonnen zijn. ZOALS wel vaker gebeurt...
Niet zo, IK KOOP ZE
correct me if I'm wrong...
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
31-12-2003 18:13
1 x bewerkt. Laatst door Michael op 31-12-2003 20:00
shocked 8O shocked 8O shocked 8O

Ik geloof mijn ogen niet. Behringer bassen krijgen bij mij 550 watts bij 8 ohms gevoerd effectief 20-20 450 watts de hele avond door geen krimp.
mischien dat sommige mensen mij gewoon niet geloven dan maar uit een ander zijn mond:

citaat: (by powersound)
Heb laatst feestje gegeven voor een hoge school, iets van 300 man.

4 B1800X in een centercluster (2 op 2) en 2 toppen, elk op een speakerstatief links en rechts.

Amp voor toppen : QSC PL2 230 (2*600Wrms op 8)
Amp voor bascluster : QSC PL2 236 (2*1300Wrms op 4)

Geprocessed door DBX DRPA.

Goed ingesteld, soms een rood cliplampje. Gaf wel indrukkend veel druk voor zo'n budget baskastjes. Maarja, fatsoenlijke amps en processing zullen daarbij zeker helpen denk ik.

Nu mischien duidelijk. ME heb jij behringer bassen? Stefan heb jij behringer bassen?

ME grote woorden maar waar zijn de daden want wat jij me hier neerzet slaat toch echt op niks. Je bent pas een vent als je 800 watt op de speaker zet. Ik ben eerlijk nog niet gedaan maar zal het dit weekend zeker doen en wedden dat ze dan nog leven. Nog beter zet er wel de ep-1500's in breug op nog beter?

Lees dat topic van J&H eens goed door daar kun je nog een hoop van leren.

ME Wat je zegt is niet helemaal correct. Voor 300 euro heb je een speaker die de emince ook wegblaast. denk aan 18sound e.d. De topicstarter wil een leuke baskast kopen of zelf bouwen maar is niet zeker. We kaarten aan dat een behringer bas voor zijn geld erg goed presteert. Als er dan reacties komen van is maar 200 watt en dergelijke dan val ik echt van mijn stoel af. Zelfbouw is duurder dan 300 euro vergeet dat niet maar wordt mits goed gedaan wel beloond met een betere prestatie. Dat zinsloos rondschieten in de lucht is gewoon onzinnig en volledig nutteloos. Bijna elke fabrikant die op de kosten let heeft wel een opgefleurede spec er bestaat bijna geen enkele eerlijke spec sheet onder de budget merken simpel. Maar velen liegen zwaarder dan anderen. De specs van behringer zijn op waarheid gebouwd enkel worden de omstandigheden verzwegen. Als je naar dap kijkt dan zie je pas gelogen specs, een goed voorbeeld zijn de dap k serie speakers of de powerrange of de a class speakers enz..... Daar klopt de continu vermogens echt niet laat staan de spl's. Nu voor alle duidelijkheid behringer bassen kunnen gemakkelijk een 600-800 watt per speaker hebben en zijn zeer zeker 400 watts continu. de 98 db zijn ook zeker op waarheid gebouwd en de half space spl's zijn dan een 101 db of dergelijke van deze kast. Bijna elke fabrikant liegt of fleurt op want wat telt zijn de verkoopcijfers niks anders.

Ik weet ik steek hier mijn nek uit maar vergeet niet ik spreek hier uit ervaring met betrekking tot de behringers en velen zullen me dik ongelijk geven nou al die mensen nodig ik van harte uit om eens bij mij langs te komen voor een kopje stevige koffie en een demo en dan praten we nog eens verder en tot die tijd overtuig mij maar eens van het tegendeel. De behringer b-1800x baskast is een van de beste prijs/kwaliteit kastjes verkrijgbaar op de markt.

Me vergeet niet een bedrijf als behringer koopt letterlijk met de duizendtallen in direkt van de fabriek dus die drivers kosten hun gemakkelijk maar een 30-40 procent van de prijs die wij ervoor moeten neertellen.
Olé Olé heb nu ok AD!
DjldriveinshowAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2003
Laatste: 3-9-2004
Berichten: 9
31-12-2003 19:49
Ik heb zelf ook 2x Behringer B1800 gehad. Ze zijn echt geweldig, vooral voor dat geld (koop ze in voor 200euro). De 400watt rms klopt zeer zeker wel. En zoals Michael zegt, als je denkt dat het niet klopt, ga gewoon bij hem luisteren.
Einde bericht.
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
1-1-2004 16:05
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 2-1-2004 14:40
Micheal je bent van harte uitgenodigd om hier een 600-800w continue op je behringer subjes te laten zetten laugh :D

Als je je subjes zo vertrouwd, doe dan het volgende eens:
Plaats 4 subjes in serie en sluit ze vervolgens op het lichtnet aan. Hierdoor zullen ze per stuk een continue stroom van ongeveer 400w krijgen, (230/32)*32 = 1650w, per stuk dus ruim 400w. Meet wel even van tevoren of er op 50hz niet toevallig een impedantiepiek ligt want dan gaat het feest niet door.

Edit Mod: Adviezen als boxen op het lichtnet hangen niet meer geven! Das voor onervaren jongelui heel gevaarlijk. En daar lezen er genoeg hier van mee. Het resultaat zal in 9 van de tien gevallen een enorme knal zijn, en uitgefikte speakers of filters. Er kan zelfs brand ontstaan. Als ik nog een keer zo'n advies lees, worden er maatregelen genoemen. Tom


Als je speakers er niet meteen uitknallen, laat het dan een uurtje of 6 zo draaien. Als je niet in de herrie wilt zitten draai dan 2 van de 4 subs 180 graden in fase. Als het 6 uur gedraait heeft en het werkt nóg, dan neem ik onmiddelijk mijn woorden terug. Uiteraard doe je dit op eigen risico maar als je toch je drivers wilt vervangen kun je het voor de gein wel een keertje proberen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)