Forum > Opmerkingen

Stel...( Hier komt een slimme vraag)

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
6-2-2003 01:01

Tom schreef:

into x, select key from y where key not in x.
Ja, ja, en wat moet ik hiermee? laugh :D
Ik ben wel handig met pc's, maar niet met programeren sad :(
Dus nu in het Nederlands,
Wat moet ik doen om over een bepaalde periode de posts terug te vinden op een rij?
HELEMAAL NIETS.

De vorige nacht (en deze ook weer waarschijnlijk) ben ik stevig verder gegaan met de nieuwe code.

Hoe werkt het straks:

Als je langskomt dan ga je, net als normaal, naar de "Laatste Reacties" pagina (doen we toch hopelijk allemaal hè ;-).

Elk topic dat je uit deze lijst bekijkt wordt automatisch UIT de lijst gehaald (als je dus alles bekeken hebt is je lijst automatisch leeg, tenzij er tussendoor nieuwe reacties door anderen zijn toegevoegd).

STEL dat je nu tussendoor iets moet doen terwijl je nog niet alles bekeken hebt: De nog NIET bekeken topics uit je "laatste reacties" pagina worden dan automatisch BEWAARD. Als je dan later weer terugkomt dan worden ze weer opgehaald EN samengevoegd met de andere nieuwe reacties.

En voor dat alles hoef je dus zelf NIETS te doen.

Een van de dingen die ik zelf namelijk het meest vervelend vind is dat je ergens langskomt, een grote waslijst met topics ziet MAAR daar eigenlijk geen tijd voor hebt om ze te bekijken. Wat dan vaak gebeurt is dat je OF andere dingen uit gaat zitten stellen (slecht en lang niet altijd mogelijk) OF een aantal topics niet leest en dus ook niet kunt voorzien van je gewaardeerde input.

"Mijn" systeem (ik zeg "mijn" aangezien ik nog geen ENKEL stukje forum software heb gezien die deze methode ook gebruikt) heeft hier dus GEEN last van.

Uiteraard is het WEL nodig dat het forum weet wie je bent. Je moet dus ingelogd zijn. Mensen die NIET ingelogd zijn krijgen een LEGE "laatste reacties" pagina (want ik ga echt niet voor alle vluchtige voorbijgangers joekels van temp databases aanmaken).

Ik hoop nog deze week de update te kunnen voltooien. Overigens is het wel zo dat het PM systeem (een systeem waarmee je berichtjes naar elkaar kunt sturen) nu even in de ijskast gezet is (want de structuur van de databases is zo grondig aangepakt (voor de nieuwe "laatste reacties" methode) dat ik geen tijd meer overhad om het PM systeem af te ronden).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ZappiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 10-4-2006
Berichten: 138
29-12-2003 03:18
Wat ik zelf nogal raar cq. vervelend vind aan laatste reacties,

is dat als je de laatste reacties van een bepaald deel van het forum (newbie forum bijvoorbeeld), Dat je elke pagina moet bekijken totdat je er bent.

aangezien het aantal nieuwe reacties nooit even veel bedraagt, kun je ook niet zeggen:
newbie staat onder pagina 3, te koop onder 4 etc.

snapt ge mijn probleem/ wat ik bedoel
ofben ik de enige?

groeten Bas
Zijn er nog vragen? Geen vragen? Mooi! gaan we door!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-12-2003 09:39
Maar daar heb je dat icoontje voor dat bij 'laatste reacties' per topic aan het einde van het aantal pagina's staat (pijl + wit papiertje).
ZappiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 10-4-2006
Berichten: 138
29-12-2003 12:25

sylvia schreef:

Maar daar heb je dat icoontje voor dat bij 'laatste reacties' per topic aan het einde van het aantal pagina's staat (pijl + wit papiertje).
je snapt neit wat ik bedoel ;)
jij bedoelt per topic.

ik heb het nog steeds over de laatste reacties.
als ik op de laatste reacites klik...zie ik eerst de topics met laatste reacties uit algemene informatie, daarna zie ik topics met laatste reacties uit licht, etc.etc. tot en met laatste reacties van opmerkingen.

om op de pagina (nog steeds in het laatste-berichten-gedeelte) van de laatste berichten van bijvoorbeeld off-zone te komen, moet je eerst alle pagina's door, om te kijken wáár het is...

veel makkelijker zou zijn dat je kon kiezen bijvoorbeeld, van welk deel van het forum je de laatste berichten wilt zien:

laatste berichten:
---algemene informatie
---licht
---geluid
---muziek

etc.etc.

ik hoop dat je nu wel begrijpt wat ik bedoel
Zijn er nog vragen? Geen vragen? Mooi! gaan we door!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-12-2003 13:13
Ah Zo, ik snap je, ik baal hier ook van wink ;) .
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
29-12-2003 13:23
Tja... Met XML had ik het héél mooi bedacht (met uitvouwvensters). MAAR... Zoals we een klein jaar geleden hebben gezien op het forum... De implementatie van XML in browsers is nog steeds HELEMAAL RUK! Vandaar dat weer teruggevallen is op de HTML 4.01 standaard. En die standaard voorziet, zonder extreme headroom, niet echt in een goede DHTML optie.

Ik zal eens (een keer) kijken of het mogelijk is om een combinatie te vinden van XML en HTML die wel goed werkt bij de diverse populaire browsers. Geval is echter wel dat ik nog steeds met de bittere nasmaak zit van m'n XML avontuur van vorig jaar (een paar honderd uur proggen zijn toen in "rook" op gegaan).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ZappiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 10-4-2006
Berichten: 138
1-1-2004 16:56
Ben nu bezig om mijn complete laatste reacties leeg te halen (Meer dan 200 pagina's)
zodat ik makkelijk daar kan kijken.

aan gezien ik nooit laatste reacties gebruikt heb en dit nu wel wil doen, zou het makkelijk zijn als alles nu leeg is en met een schone lei de laatste reacties er komen te staan.

is het mogelijk dat dit in 1 x gewist wordt zodat ik niet elk topic met laatste reacties hoef te bekijken voordat het uit mijn laatste berichten lijst gaat (meer dan 200 pagina's)
Zijn er nog vragen? Geen vragen? Mooi! gaan we door!
G2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2003
Laatste: 1-4-2007
Berichten: 57
1-1-2004 17:01

zappiej schreef:

is het mogelijk dat dit in 1 x gewist wordt zodat ik niet elk topic met laatste reacties hoef te bekijken voordat het uit mijn laatste berichten lijst gaat (meer dan 200 pagina's)
dat kan gewoon met de "Alles markeren als gelezen" knop wink ;) die links onder bij Laatste Reacties staat(of bedoel je dat niet)
Live Life to the MAX!
ZappiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 10-4-2006
Berichten: 138
1-1-2004 17:19
thanks, jhe bent geweldig!
Zijn er nog vragen? Geen vragen? Mooi! gaan we door!

Terug naar forum Afgesloten topic