Forum > Algemeen Forum

is er genoeg vraag naar licht en geluid

(39 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj thaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 81
24-11-2003 21:06
mijn vraag was: Is er nou genoeg vraag naar het licht en het geluid, want wil namelijk misschien een bedrijfje beginnen in het licht en geluid, maar verdient het nou ook voldoende. Zit nu namelijk in het examen jaar dus moet ik eind van het jaar beslissen (eigenlijk eerder)met wat ik verder wil en zit erg te twijfelen tussen handel en horeca. Wil liever geen groothandel worden of een webshop net als dre, dus echt een winkel. Hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven anders hoor ik het wel.
bedankt voor jullie tijd en moeite alvast.

(als er trouwens al een topic daar over is mijn excuse)
tjah wat zal ik hier typen ;-)
RazeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 10-12-2005
Berichten: 5
24-11-2003 21:19
Tja, best wel opzich.

Ik denk dat het alleen belangerijk is waar je gaat zitten. Ergens in de achterhoek verkoop je minder dan bij de grote steden.

Ben benieuwd wink ;)
mix
Dj thaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 81
24-11-2003 21:22

Raze schreef:

Tja, best wel opzich.

Ik denk dat het alleen belangerijk is waar je gaat zitten. Ergens in de achterhoek verkoop je minder dan bij de grote steden.

Ben benieuwd wink ;)
Ja, snap het maar volgens mij zit je dan met veel concurentie
tjah wat zal ik hier typen ;-)
BOFHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-8-2003
Laatste: 13-9-2006
Berichten: 49
24-11-2003 22:12
Dit valt een beetje in de categorie marktonderzoek en ondernemingsplan; Waar ga je zitten, wie zijn je concurrenten, welke meerwaarde kun je bieden ten opzicht van eventuelen concurrenten, hoeveel potentiële klanten zitten er in de regio, etc..

Dit zijn vragen die elke (mogelijke) ondernemer zich af dient te vragen wil een onderneming slagen.
:wq
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
24-11-2003 22:22
als je nou naar de KvK dag was geweest had je veel info kunnen krijgen.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-11-2003 23:29
Ik denk dat je vraag écht wat te algemeen is gesteld. Als mensen van tevoren wisten waar er voldoende geld te verdienen valt, dan waren we nu allemaal schatrijk.

Een eigen zaak beginnen hangt niet alleen van vraag- en aanbod af, maar vooral ook van de keuzes die je zelf maakt, bijvoorbeeld qua doelgroep, publiciteit, marges, keuze in prijs-kwaliteitverhouding, concurrentiepositie, economische ontwikkelingen, partners en/of medewerkers, netwerk, handelsgeest, startkapitaal etc. etc. etc.

Volgens mij is voor jezelf beginnen, ongeacht de richting die je inslaat, altijd een spannende onderneming en als ik jou was zou ik de keuze dan ook sterk laten afhangen van wat je zelf het leukste vindt om te doen, want het er zal hoe dan ook een hoop tijd en energie in gaan zitten.

Nijhuisnr heeft gelijk. Maak eens een afspraak bij de KvK. Denk goed na, praat eens met studieadviseurs, ga langs bij opleidingen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 9469
25-11-2003 00:00
In de deurmatten kan je het ook helemaal maken hoor wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-11-2003 09:35
lol
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
25-11-2003 13:03

BOFH schreef:

Dit valt een beetje in de categorie marktonderzoek en ondernemingsplan; Waar ga je zitten, wie zijn je concurrenten, welke meerwaarde kun je bieden ten opzicht van eventuelen concurrenten, hoeveel potentiële klanten zitten er in de regio, etc..
OK, een strategisch marketingonderzoek dus met bedrijfstakanalyse, concurrentenanalyse, SWOT analyse en die andere 10. Een marktonderzoek is hier maar een klein deel van; daarmee breng je een markt vaag in kaart en analyseer je op welke wijze je invulling geeft aan je marketing activiteiten (maar daar heb je dus erg weinig aan!).
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
25-11-2003 14:23
Wil je het serieus aanpakken? Neem dan de moeite om eens te onderzoeken wat je kansen zijn in jouw regio of waar je je mogelijk wilt vestigen. Je hebt je toekomst namelijk WEL DEGELIJK (deels) zelf in de hand. Een handige checklist voor een startende ondernemer is bijv. de opzet van een ondernemingsplan, te downloaden bij de KvK:www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=173 en bij de rabobank. Dit wil NIET zeggen dat je ook daadwerkelijk een ondernemingsplan moet gaan schrijven (wat overigens weer wel hoofd noodzakelijk is, wil je dat de bank je een financiering verstrekt), maar je gewoon elk punt eens na zou moeten lopen. Zo kun je meteen beoordelen of je met al die rompslomp er om heen wel "zin" in het ondernemerschap hebt.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)