Forum > Geluid

Koor versterken

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 160
22-4-2022 12:00

Tom schreef:

en laat eens weten hoe het afgelopen is happy :)
Zal ik zeker doen.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 160
25-4-2022 09:16
Goedemorgen allen,

de optredens ,koor en solo artieste, zijn goed gegaan. ik heb 3 microfoons gebruikt en dat klonk prima. Er stond een stevige wind. Doordat de organisatie te laat was met bepaalde onderdelen, o.a. de trailer was te laat, had ik weinig tijd om het beter in te regelen. Sommige organisaties denken werkelijk dat je een dergelijke installatie in 10 minuten opzet. Ik reken meestal 2 uur.

video's kunnen worden bekeken op de facebook pagina Kijk in Posterenk.

bedankt voor jullie adviezen.

vr gr

Jan van Duren
Deze knop?? Dat is de talentknop!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 9469
25-4-2022 18:40
fijn dat we je hebben kunnen helpen.
Fijn dat je succes hebt gehad met je opstelling.

Ik nam idd ook altijd 2 uur opbouw voor kleinere evenementen en disco's.
Met alleen ik en mezelf als opbouwer, en soms een extra mannetje erbij als er tijdsdruk was, een lichtshow, en/of veel verschillende opstellingen.
Grotere 4 uur en altijd minstens met zijn tweeën, maar soms zelfs met z'n drieën.
En dan heb ik het echt over feesten met 1500 man......Want een beetje aanpoten vonden we altijd wel leuk laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 160
25-4-2022 21:18
Kijk maar op youtube kanaal

Kijk in posterenk.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 160
26-4-2022 09:17

Tom schreef:

fijn dat we je hebben kunnen helpen.
Fijn dat je succes hebt gehad met je opstelling.

Ik nam idd ook altijd 2 uur opbouw voor kleinere evenementen en disco's.
Met alleen ik en mezelf als opbouwer, en soms een extra mannetje erbij als er tijdsdruk was, een lichtshow, en/of veel verschillende opstellingen.
Grotere 4 uur en altijd minstens met zijn tweeën, maar soms zelfs met z'n drieën.
En dan heb ik het echt over feesten met 1500 man......Want een beetje aanpoten vonden we altijd wel leuk laugh :D
Ha Tom, hoe bevalt het in Spanje? Ben je al wat bezig met geluid of video of wat anders.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 281
26-4-2022 11:15
9 van de 10 keer is het inderdaad een drama qua beschikbare tijd, laatst nog een voor mij onbekend bandje, soundcheck was 2x 15 min (los van elkaar) voor beschikbaar, waarbij in het tweede blok meer aandacht was voor het rechthangen van gordijnen en het dimmen van de zaalverlichting shut up :X .
Nu heb ik niet veel tijd nodig maar dit was ook wel weer een uiterste laugh :D
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 160
26-4-2022 11:58

Bestek schreef:

9 van de 10 keer is het inderdaad een drama qua beschikbare tijd, laatst nog een voor mij onbekend bandje, soundcheck was 2x 15 min (los van elkaar) voor beschikbaar, waarbij in het tweede blok meer aandacht was voor het rechthangen van gordijnen en het dimmen van de zaalverlichting shut up :X .
Nu heb ik niet veel tijd nodig maar dit was ook wel weer een uiterste laugh :D
inderdaad, dat is buitengewoon irritant.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 9469
27-4-2022 09:08
ik vind het ook jammer dat de soundcheck vaak ondergeschoven is bij organisatoren.
Alles draait om de kosten van down tijd, maar bandjes kunnen er ook vaak wat van hoor.....
Er zijn ook goede, die volledig vertrouwen op jouw professionaliteit, En dat zijn juist vaak de bandjes die het al jaren doen, semi bekend zijn, en gewoon weten dat het een samenspel is.
Maar de mindere goden, zitten door elkaar te jengelen, ze zijn te laat, ze zitten af en toe grapjes te maken terwijl jij in de beperkte beschikbare tijd juist een serieus goed geluid te creëren, ze willen monitoren op de vloer terwijl ze oortjes in hebben....Ook moeten monitoren ALTIJD harder. Ze vinden de microfoon ruk (omdat ik voornamelijk Sennheisers heb) en halen dan hun eigen PG58 of Chinese lookalike te voorschijn laugh :D
Vaak vinden ze ook dat het geluid in de zaal niet voldoende hun persoonlijke geluid weergeeft, en dat kunnen ze blijkbaar beoordelen als ze op een podium staan terwijl ze achter de zaal speakers staan. en zo kan ik wel doorgaan.

Spanje is fijn, weinig geluid en beeld klussen helaas.
Men heeft er hier heel andere budgetten voor over.
en ze willen ook dat je al 0900 opbouwd voor een concertje wat om 21.00 moet beginnen.
Nou zoveel uur ga ik niet staan te wachten.
Ze waren die paar keer ook stomverbaasd dat om 11.00 het spul al werkte en klaar stond laugh :D
Ze zijn onze werkwijze hier niet gewend blijkbaar.

Verder rommel ik wat in reparaties, electra en beveiliging, ik kom de tijd wel door.
Ik hoef niets meer zogezegd.
Heb sinds ik hier ben voor het eerst op FB een pagina gemaakt, omdat FB hier het belangrijkste communicatie apparaat is: www.facebook.com/tom.vanmaaren.3
Voor al de informatie van "how to" die ik af en toe schrijf word hier zeer gewaardeerd.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 13458
27-4-2022 10:45

Tom schreef:

fijn dat we je hebben kunnen helpen.
Fijn dat je succes hebt gehad met je opstelling.

Ik nam idd ook altijd 2 uur opbouw voor kleinere evenementen en disco's.
Met alleen ik en mezelf als opbouwer, en soms een extra mannetje erbij als er tijdsdruk was, een lichtshow, en/of veel verschillende opstellingen.
Grotere 4 uur en altijd minstens met zijn tweeën, maar soms zelfs met z'n drieën.
En dan heb ik het echt over feesten met 1500 man......Want een beetje aanpoten vonden we altijd wel leuk laugh :D
Hier was alles juist geoptimaliseerd om door 3 man binnen 30 minuten na aankomen, omgekleed en wel, draaiklaar te zijn (of 40 minuten als je met z'n tweeën was). Afbreken duurde ook ongeveer een half uur (is niet gek, zijn dezelfde handelingen maar dan andersom). Maar de optimalisatie was dan ook wel behoorlijk ver doorgevoerd (met kant en klare kabelbomen, lostreintjes etc). Was een soort van sport geworden. Overigens gold dit alleen voor bekende locaties. Bij nieuwe locaties hielden we meestal rekening met een half uurtje extra (langer als gelijkvloers lossen niet mogelijk was).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
27-4-2022 15:44
Ik kan me nog een keer herinneren dat wij tweeën dat in minder dan 20 minuten hebben opgebouwd.
Iets met iemand die te laat was.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)