Forum > Geluid

Bose PM-2 Powermixer

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Dj.raymondStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2007
Laatste: 2-4-2024
Berichten: 128
6-12-2020 10:50
Op "Tweede hands" via facebook staat bovenstaande menger te koop.Iemand ervaring mee. Tom misschien? Is/was voor mij nieuw dat deze bestaat.Lijkt mij wel handig met bijpassende deksel. Zou dan ook nog een externe eq nodig zijn of is deze ingebouwd?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
6-12-2020 11:16
Sterker nog, ik heb zon ding tijden gehad....
Er zwaar en lomp, maar haast onverwoestbaar.
Ook eenvoudige techniek, dus makkelijk te repareren.
Want er wil nog wel eens een draadje of een contactje losraken in deze bak.
Ook komt het wel eens voor dat stekkers slecht contact maken door slijtage.
Als je hem uit elkaar wilt halen, doe dat dan heel voorzichtig, want er zitten een hoop draadjes tussen de print en de versterker en da bovenkant die je in eerste instantie misschien over het hoofd ziet, en als je ze dan stuk trekt, misschien moelijk de plek kan terug vinden waar ze vastgemaakt moeten worden happy :)

Apparaat heeft 1 mono versterker van 400 watt.
Het USP aan deze mixer is de reverb; Deze is echt old scool met een veer, en heel warm van klank.

Dit ding is gewoon enorm retro.
Niet echt meer van deze tijd, hij weegt meer dan 30 kilo, en heeft maar 6 kanalen met twee voudige toonregeling en gain preset met een schakelaartje.
En een mini equilizer.
Verder zit er een EQ voor Bose 402/802 ingebouwd, dus oppassen met andere boxen, want je blaast als je te hard speelt je drivers eruit.

Waarde oordeel: wat de gek er voor over heeft,
Persoonlijk zou ik hem nu niet meer aankopen, maar als je hem leuk vind, en het meeste werkt nog goed, is hij ongeveer € 100 tot-200,- waard.
Sommige hebben er zelfs wel € 400,- voor over omdat er Bose op staat razz :p
Wel met deksel aub, want zonder deksel is het lastig vervoeren zonder te beschadigen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj.raymondStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2007
Laatste: 2-4-2024
Berichten: 128
6-12-2020 12:22
Geweldig Tom.Bedankt voor deze interessante info.De deksel is erbij en hij vraagt 250.Probeer er nog 50 af te knijpen. Zo te zien heeft hij nog een degelijke poetsbeurt nodig.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
6-12-2020 13:19
test hem wel even goed,
Er kunnen beste wel wat storingen zijn,

Sommige zijn eenvoudig te verhelpen, maar als bijvoorbeeld de voedings-elcos kapot zijn, is de reparatie erg duur.
En dat is meteen de lastige om te ontdekken.
Er kan brom zijn, dit kan aan de elco's liggen, maar er kan ook gewoon ergens een draadje los zitten.
Ook kan je de versterker even vol aan zetten, het geluid moet gewoon goed blijven.
Afwijkingen duiden op problemen.

Check ook alle draaiknoppen en schuifknoppen, ze kunnen versleten zijn, en dan heb je meteen een flinke reparatie aan je broek hangen.
Is ook wel een beetje te zien aan de markeringen rondom al die knopjes.
Zijn ze versleten, dan is hij intensief gebruikt.
Ik had er eentje die er werkelijk als nieuw uit zag.
Was bij de vorige eigennaar als backup (dus vrijwel nooit) gebruikt.

Succes, en laat ff weten hoe het afloopt.
Denk erom, het is een mono apparaat!
Er zit maar een verterker in met 1 kanaal.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)