Forum > Geluid

USB WAV player met backup power

(1 reactie. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Dj JixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2007
Laatste: 1-10-2019
Berichten: 16
1-10-2019 13:39
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar wat het lijkt een speld in een hooiberg, vandaar dat ik jullie om advies wil vragen. Ik doe tegenwoordig niet zoveel meer met licht en geluid, maar des te meer met vuurwerk. De laatste jaren schieten wij weinig klassieke vuurwerkshows, maar vooral veel pyromusicals. Dit zijn vuurwerkshows op muziek.

Meestal wordt via een laptop met externe (Focusrite) geluidskaart de muziek afgespeeld en het schietsysteem aangestuurd. Deze laptop is dan de zwakke schakel in het geheel. Als deze uitvalt of crasht; stopt alles. Om dit te omzeilen heb ik een multi-track speler die de muziek afspeelt (L/R) en tevens 2 soorten tijdcode. Voor het schietsysteem te bedienen gebruik ik FSK tijdcode en voor een eventuele synchronisatie met lasers of licht gebruik ik SMPTE25.

Voor kleinere shows zou ik ook willen overstappen naar een mediaspeler om geen laptop te hoeven gebruiken. De muziek wordt dan mono en op het andere spoor voeg ik de FSK tijdcode toe. Ik ben op zoek naar een goede kwaliteit USB speler die WAV-files kan afspelen en die voorzien is van backup power (de multi-track heeft batterijen als back-up). Weten jullie misschien of zoiets bestaat of is het dan beter om een losse UPS aan te schaffen in geval van stroomuitval.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
1-10-2019 15:26
Volgens mij hebben sommige media spelers ren USB voeding. Deze zou je eventueel via een flinke powerbank kunnen ondervangen?
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)