Forum > Algemeen Forum

Oplichter op MP Allen and Heath QU-16 SW Chrascina

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
richardvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2019
Laatste: 26-10-2019
Berichten: 2
11-9-2019 17:25
Beste mensen,

Ondanks al mijn voorzichtigheid en oplettendheid ben ik toch opgelicht op Marktplaats.
Omdat de advertentie gewoon blijft staan en hij vaker dergelijke zaken op MP zet wil ik jullie waarschuwen!

Het gaat om advertenties met de naam 'hetterscheid'
Hij bied een Allen & Heath QU-16 aan voor €800,-
link.marktplaats.nl/m1453365241

Niet duur maar ook niet opvallend goedkoop.
Helaas was ik door omstandigheden niet in de gelegenheid om hem op te halen.
Maar dmv een 'gelijk oversteken' link liepen we geen risico.

Dus wel, want je betaald wel en je krijgt niets.
De linkt lijkt te kloppen maar uiteindelijk betaal je zonder de 'gelijk oversteken' voorwaarde.

De gegevens die we hebben kunnen achterhalen:
Naam: SW Chrascina
Bankreknr.: NL72INGB0657159174
gsm: 0627124972
Email: sanderwchrascina@gmail.com

Hij geeft aan op een adres in Ten Boer te wonen, dit is onjuist.

Ik ben €800,- kwijt (en een stuk vertrouwen...).
Graag wil ik zoveel mogelijk mensen hier tegen beschermen en zet daarom ook zoveel mogelijk gegevens van deze persoon online.
Dat ik opgelicht ben weet ik zeker, we hebben met een ander account hem weer benaderd waarbij hij hetzelfde gewoon weer doet.
Dit terwijl ik de mengtafel eigenlijk gekocht heb.....
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
11-9-2019 19:43
Mooi waardeloos. Op Marktplaats is niets meer te vinden van deze persoon (maar opletten blijft een pré).

Tip: Vraag bij twijfel altijd een actuele foto van het product inclusief iets met een datum erop. Dat kan de krant zijn van die dag of zo. In dit geval is de foto namelijk nogal een standaard foto.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
12-9-2019 08:08
Als ik iets koop via versturen zal ik dit ook enkel doen bij een verkoper die al meerdere beoordelingen heeft gekregen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
12-9-2019 10:56
Real live foto's is uiteraard een eerste vereiste bij zo'n duur item.
Maar met dergelijke bedragen en een onbekende aanbieder, zou ik altijd gaan kijken.
Voor het zelfde geld heb je wel je apparaat ontvangen, maar met gebreken.

Ik ben een tijdje geleden ook bijna belazerd op mp met digitale video camera's.
Ik had een "gezocht" advertentie voor een specifiek model aangemaakt omdat ik er al drie had en er nog twee bij zocht.

Deze persoon mailde me.
Zelfs enkele foto's van de camera erbij.
Maar dat de camera steeds met een andere (kamer, schuur, buiten) achtergrond genomen waren wekte mijn gevoel dat het niet klopte.
Mijn sluitende truuk om zekerheid te krijgen was simpel:
"Kan je me nog een foto sturen van de camera met de typeplaat er goed scherp op? Want ik wil graag zeker weten dat het het model is wat ik zoek."

Daarom werd geantwoord dat de camera al ingepakt was voor de verzending en dat hij geen zin had om hem weer uit te pakken.
Nah, als je € 200,- kan vangen door een verpakking weer even open te maken.
Toen heb ik maar af gezien van de koop.
Daarna heeft hij nog een erg onvriendelijke mail gezonden waarin hij het niet netjes vond dat ik hem beschuldigde van oplichting,
(zijn woorden) wat ik dus niet gedaan heb, want ik vroeg slechts om een foto.... sneaky :V

Ook is een simpele truuk altijd aansturen erop dat je hem wilt afhalen.
Bij oplichting komt er dan vaak een adres te voorschijn aan de andere kant van het land dan waar jij woont,
en dan zeg je dat je tante daar woont, en je dan gezellig even langs gaat.
Altijd lachen met de reactie die er dan weer volgt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 499
12-9-2019 11:03
Hier ook meerdere keren gehad dat de foto's niet klopten.
Eerste wat ik dan ook altijd doe is googelen op het betreffende product, en het is wel al 5x gebleken dat ze gewoon van een andere site afkwamen.
Dan is het voor mij al direct klaar..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
12-9-2019 11:17
idd, oplichter zijn vaak erg lui en pakken de eerste foto's die ze kunnen vinden op wwwlaugh :D
Soms zie je gewoon een Engelse of Amerikaanse stekker zitten....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 281
12-9-2019 11:22
Heb het helaas ook een keertje gehad met drum mics, alles leek in orde, foto's waren gelijkend.
Hij verkocht meerdere geluidsgerelateerde artikelen en zijn prijs was normaal.
Helaas was hij na afrekenen niet meer bereikbaar, ging gelukkig maar om een beperkt bedrag maar je voelt je toch belazerd.
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 160
12-9-2019 11:33
hier stond ook een dergelijk bericht

www.synthforum.nl/forum/marktplaats/interessante-gear-gevonden/3703987-roland-cr-78-en-tr-808-opgepast

misschien dezelfde figuur.

opgelicht.avrotros.nl/forum/handelsites-bv-marktplaats-en-ebay-f26/opgelicht-door-g-dijkema-uit-bierum-nl94-rabo-0138-t33693.html
Deze knop?? Dat is de talentknop!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1370
12-9-2019 16:36
Vervelend zeg!

Je hebt ook de verkeerde gekocht: link.marktplaats.nl/m1452837354 razz :p

Maar serieus: had jij een link ontvangen die leek op gelijk oversteken maar leidde tot een directe betaling? Heb nog nooit een gelijk oversteken betaling gedaan dus weet niet precies hoe dat werkt of eruit ziet.
richardvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2019
Laatste: 26-10-2019
Berichten: 2
12-9-2019 17:06
Ik wist ook niet hoe een dergelijk link eruit zag maar het blijkt dat de term 'Gelijk oversteken Service' gewoon als omschrijving in de betaling staat. Je app geeft dit dan groot aan en daar komt de misleiding vandaan.
Ze zijn erg slim, ze geven namelijk ook dat dat je het halen kan. Echter vaak in een uithoek (toevallig woon ik daar ook...) en als je dan een afspraak wilt maken dat wordt dat steeds later door omstandigheden.
Ook hebben ze kennis van het spul, ik heb hem gebeld en wat specifieke vragen gesteld over de tafel. daar wist hij antwoord op.
Uiteraard aangifte gedaan, ik hoop dat het help....

betaallink: www.ing.nl/particulier/betaalverzoek/index.html?trxid=H8RUXkXfQIBcRyTHCEWGmxQNMOUAmCrC

link.marktplaats.nl/m1452837354
Die had ik veel liever gehad!!!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)