Forum > Geluid

Line 6 XD-V35: twee vraagjes

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
zuppo iiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2019
Laatste: 5-9-2019
Berichten: 2
20-8-2019 16:02
Hey iedereen! Ik ben audio-enthousiast maar geen pro. Ik heb 2 vraagjes over de line 6 XD-V35 draadloze microfoons.
Ik zie dat de prijzen van deze toestellen stevig naar beneden gegaan zijn de laatste tijd.
Ik zou er eventueel 2 willen aanschaffen voor de vzw waar ik voor werk. Ze moeten vooral dienst gaan doen voor mondelinge presentaties, publieke debatten en dergelijke.
Mijn vragen:
- deze micro's/zendsystemen zijn - als ik het goed heb - al ruim 7 jaar op de markt. Kunnen ze volgens de huidige normen nog als een kwaliteitsvolle aanschaf beschouwd worden? Of is het aanbod ondertussen al zoveel beter dat het geen goed idee is om dit type nog te kopen?
- heeft iemand ervaring met de 'settings' van deze toestellen? Wordt het gekozen microfoon-type en de geselecteerde channel bewaard als je de micro uitschakelt? En blijft dat ook zo als je de batterij eruit haalt? Reden waarom ik dit vraag is omdat ik graag zou hebben dat de eindgebruikers zo weinig mogelijk moeten zélf instellen en dat het 'out of the box' kan werken.
Benieuwd naar jullie reacties.
Cheers!
Paul
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
20-8-2019 17:01
werken op de 2,4 ghz band, zoals ook elke deurbel, afstandbediening, babyfoon, wifi telefoon enz enz.
Zou ik bij een pro toepassing nooit doen.

Als het budget moet, kijk dan bijvoorbeeld naar Sennheiser XSW serie Of zoiets van een bekend merk.
Liefst wel het model met de antennes erop, en niet erin!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
20-8-2019 19:09
Ik kan JTS wel aanbevelen t.o.v. de XSW serie.
Laatst een XSW met 65 kop teruggestuurd vanwege de bijgeluiden.
JTS zit aan soortgelijke prijs en klinkt een pak beter.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 281
21-8-2019 09:42
Gebruik al jaren de xd-v75, nog nooit problemen gehad. Gebruik ze in mn taperack met een shure kop en in mn bandset. Zet er doorgaans wel een vlag antenne bij als er meerdere zenders zijn.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
21-8-2019 11:31
De wat betere JTS handhelds hebben ook wat meer vermogen, de Sennheiser doet het met 10 milliwatt, terwijl je de JTS op max 50 milliwatt kunt instellen. En ze zijn inderdaad erg goed voor de prijs.

Enige nadeel is dat geen klant nooit van JTS gehoord heeft, en wel van Sennheiser.
Ik zie toch heel vaak de klant naar het merkje kijken als ik hem een mic in handen geef.
Als ze dan Sennheiser zien, kijken ze met een soort dankbaarheid van dat het wel goed zit laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
zuppo iiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2019
Laatste: 5-9-2019
Berichten: 2
21-8-2019 17:03
Hey iedereen, alvast keihard bedankt voor alle reacties. Heel blij mee en superinteressant om te lezen, vind ik die!
Misschien nog even hieraan toevoegen dat het gebruikerspubliek vooral mijn collega's zouden zijn. Ik ga dus niet in een 'commerciële setting' werken. Ik ga uiteraard wel voor een goed functionerende oplossing. Ik ga er ook van uit dat het bv. niet uitmaakt als ik de zender/ontvanger bij wijze van spreken mee op het podium zou moeten zetten. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ik blijf dus nog even op verschillende sporen tegelijk.
@tom en frank: Wat de xsw/jts betreft: zenden die uit op een bandbreedte die in belgië vrij is of moet je toestemming vragen? En is die toestemming dan meteen geldig voor alle locaties?
@bestek: Wat de dx-v75 betreft: blijven de settings daarop bewaard als je de batterij eruit haalt?
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 281
21-8-2019 20:17
Ja alles blijft bewaard, je kunt ook in het batterij vak een schakelaar omzetten zodat je de instellingen niet kunt wijzigen tijdens gebruik. Wel handig want om de een of andere reden probeert iedereen voor of na gebruik het ding aan of uit te zetten laugh :D wat bij de volgende spreker dan weer ellende veroorzaakt. Je moet het schakelaartje wel weer omzetten om hem uit te kunnen schakelen.
Let wel op dat ik het hier heb over een duurdere versie xd-v75.
Een xsw 35 heb ik ook gehad, vond de geluidskwaliteit minder voor zang, voor de rest prima ding.
Ik zie dat er ook een nieuwe versie op de markt is, geen idee hoe deze is.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
22-8-2019 08:23
Voor zover ik weet moet je deze ook zonder vergunning kunnen gebruiken, heb de exacte frequentie nog even nagevraagd, op de site van JTS staat alles wat ze maken, maar geen tussenbanden.
Ik heb zelf ervaring met de XSW-2 sets, maar dat was geen succes.
Was voor een uitvaartcentrum, daar heb ik uiteindelijk een JTS neergezet. Klinkt beter, is stiller (XSW-2 gaf een lage ruis, alsof je het raam openzet naast de snelweg) en heeft meer zendvermogen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
22-8-2019 09:26
ik heb tientallen xsw gemonteerd, nooit last gehad van ruis,
misschien was er wat anders aan de hand?
De enige reden dat er ruis zou kunnen zijn is dat je op de rand van het bereik zit,
misschien de ontvangers in een andere ruimte hebt staan of door te veel mensen of andere obstrakels moet?

Persoonlijk zou ik op een uitvaartcentrum ook liever niet op zo'n laag niveau gaan zitten in kwaliteit en minimaal EW100 monteren met een 845 kop.
De EW 100 sets hebben 30 miliampere zendvermogen, dus een goed bereik onder alle omstandigheden.
Dat omdat men niet altijd de mic vlak voor de mond houd, vaak wat zachter spreekt, en ook minder kans op feedback zal geven als men in de buurt van een luidspreker komt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
22-8-2019 09:33
Was een XSW2-865, heb 2 sets getest, stond naast de ontvanger, maar ook verderweg.
Zat echt in de sets zelf, gewoon de kwaliteit dus. Met de kop op mute zat de ruis er nog, dus de zender was domweg niet stil.
Zender uit was doodstil.

Als het budget niet toerijkend is, moet je wat. Ik zet liever Shure QLXD neer, maar als ze dat niet kunnen betalen.
Uiteindelijk een setje RU-901/R3 neergezet en dat werkt prima en heeft zelfs 50mW vermogen.

Edit: standaard 506-542 dus als je tussen 518 en 526 blijft geen probleem in Belgie (voor zover BIPT klopt en niks wijzigt)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)