Forum > Algemeen Forum

Klanten laten pinnen

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
19-8-2019 15:30
Ik merk de laatste tijd hier meer en meer klanten die bij afhaling willen pinnen ipv contant betalen, daarom toch maar eens denken om een pin apparaat aan te schaffen.

Wie gebruikt er welk mobiel pin apparaat, voor- en nadelen?
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
19-8-2019 16:32
Ik gebruik Sumup, ook handig om mee te nemen zodat klanten op locatie direct kunnen afrekenen met pin.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
19-8-2019 22:12
Stuur een Tikkie... Mijn zoontje doet niet anders laugh :D shocked 8O
2 seconden en klaar is "Kees".
Alles komt goed....
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
20-8-2019 05:58
Inderdaad een tikkie, maar werkt enkel tussen Nederlanders.
Ik zit in Belgie, en krijg dus ook soms Nederlandse en Duitse klanten over de vloer.

Sumup lijkt me inderdaad wel een mooie oplossing.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 9469
20-8-2019 09:14
ik rond 1995 de eerste drive in show met een pinapparaat in Nederland laugh :D
Ik gebruikte hem voor op de markt (waar ik ook een van de eersten was), maar ook heel handig dus voor drive-in als de klant zijn geld "vergeten" was.

Die dingen waren toen nog duur.
Je had nodig:
Een pinapparaat met GSM modem, kostte € 1900,-
Met daarbij nog een lading verplichte accessoires, zoals een mobiele lader op 12 volt, en een basis station voor thuis aan het lichtnet.
Een beveiligd GSM abonnement à € 35,- per maand, en 0,25 per betaling
Een pin abonnement bij de bank (was speciale bank) hier kon je kiezen tussen een maand bedrag of betaling per pin.
ik weet niet meer wat dat kostte.

Tegenwoordig kan je een soort rekenmachientje kopen waar de pas van de klant in past, bij je telefoon houden en pinnen maar.
Kost iets van 100 euro. Sommigen doen het zelfs zonder externe telefoon.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
20-8-2019 09:37

Tom schreef:

ik rond 1995 de eerste drive in show met een pinapparaat in Nederland laugh :D
Early adapters betalen altijd de hoofdprijs razz :p

Er zijn tegenwoordig inderdaad ook varianten waar een eigen simkaart in kan en daarmee de automaten zelf verbinding maken met het mobiele datanetwerk.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
20-8-2019 10:57
Let er op dat bedrijven als sumup transactiekosten in procenten van het totaalbedrag rekenen (sumup 1,90%). Een bedrijf als CCV rekent daarentegen een vast maandbedrag (in geval van CCV zijn dan de eerste 50 transacties inbegrepen in de €14,95 per maand, daarna 15ct per transactie).

Als je een limonadestand met een gemiddelde transactie van €3,50 hebt is een bedrijf als CCV relatief ongunstig (1,9% van €3,5 is minder dan 7ct). In deze branch heb je echter al snel wat grotere transacties, maar zit je niet zo snel aan de 50 pinbetalingen per maand.

Bij minder dan 50 transacties per maand ligt het omslagpunt op € 786,84 aan pinbetalingen per maand als we even dit rekenvoorbeeld van sumup vs CCV aanhouden. Zit je daaronder, dan is sumup voordeliger. Zit je daarboven dan is CCV voordeliger (omslagpunt verschuift weer bij meer dan 50 transacties per maand).

Disclaimer: Ik heb twee willekeurige bedrijven met verschillende strategieën uitgekozen voor dit rekenvoorbeeld. Zelf even zorgen voor een fatsoenlijk vergelijk (ook van andere partijen) en de juiste bedragen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 13458
20-8-2019 11:35

Subsystem schreef:

Sumup lijkt me inderdaad wel een mooie oplossing.
Kost je wel een 1,95% procent per transactie (en da's gewoon zonde tenzij je het door kunt berekenen naar de klant). Een andere optie is PayPal. Laat de klant dan wel de "maak geld over aan een vriend" optie gebruiken want anders kost ook dat je iets van 3,5%. Vooruit betalen (voor nieuwe klanten) en op rekening (voor bestaande klanten) is natuurlijk ook nog steeds een optie.

Ik gebruik zelf Rabobank Smartpin (kost iets van 11 euro per maand). Tarief per transactie is een paar dubbeltjes. Geen idee echter of dat ook in België beschikbaar is. Smartpin is een klein kastje dat in combinatie met je smartphone gebruikt wordt. Ook geschikt voor NFC betalingen. Toen ik er net mee begon was het nog zo onbetrouwbaar als de neten maar sinds een half jaar of zo werkt het feilloos (zei het wel trager dan een regulier pinapparaat).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 9469
20-8-2019 14:51

Vasco schreef:

Early adapters betalen altijd de hoofdprijs razz :p
Klopt, maar omdat het zo'n unicum was heb ik er wel heel wat omzet meer mee kunnen scoren op de markt wat anders was blijven liggen.
Want tijdens jaarmarkten (waar ik als standwerker met schoonloopmatten stond) is de rij voor de flappentap meestal mega lang en haakt men nog al eens af.
En collegas lieten hun klanten ook wel eens bij mij pinnen, waarna ik hun het contant teruggaf minus een kleine bonus sneaky :V

En hoe netjes is het als aan het einde van een feest de vader van de bruid gewoon ff kan pinnen?
Uiteraard wel zonder de fooi laugh :D
Zal je nog sterker vertellen,
als men twijfelde wie te boeken was het een uniek selling point dat men kon pinnen!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
20-8-2019 17:11

Tom schreef:

Klopt, maar omdat het zo'n unicum was heb ik er wel heel wat omzet meer mee kunnen scoren op de markt wat anders was blijven liggen.
Was verder ook geen commentaar, gewoon slim gedaan en profijt van gehad zo te lezen.

Op dit moment merk ik dat het nog steeds redelijk uniek is dat klanten op locatie kunnen pinnen in onze branch. Er zijn nog niet veel AV bedrijven die dit schijnbaar doen, in elk geval in mijn omgeving dan. Veel zaken gaan inderdaad bij vaste klanten wel op rekening maar toch gebeurt het regelmatig dat ze die rekening direct willen aftikken sinds ik de pinautomaat heb. Wel zo lekker direct betaald i.p.v. 14 tot 30 dagen op je geld wachten na versturen van het factuur.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)